Errioxa Jatorri Deitura Kalifikatuan (DOCa) inskribatutako Arabako Errioxako upeltegien esportazioak % 15 jaitsi ziren urteko lehen seihilekoan bolumenari dagokionez, baina inflazio handiaren ondorioz, salmenta horien zenbatekoa (76 milioi euro) iazko aldi beraren antzeko mailan mantendu zen.

Zifra horiek Bittor Oroz Eusko Jaurlaritzako Nekazaritzako, Arrantzako eta Elikagai Politikako sailburuordeak eman ditu, igande honetan Lantziegon ospatu den Arabako Errioxako mahats-bilketaren jaian.

Orozek emandako datuen arabera, Arabako Errioxak 76 milioi eurotik gorako balioa duten ardoak esportatu zituen urteko lehen seihilekoan, aurreko ekitaldiko aldi berean erregistratutakoaren antzeko zifra.

Sailburuordeak azaldu duenez, esportatutako guztizko bolumena % 15 jaitsi den arren, fakturazio hori “mantendu egin da, inflazio handiko egoeran prezioak % 17 igo direlako eta litroko 6,71 eurora iritsi direlako”.

Sailburuordeak adierazi duenez, horrek agerian uzten du ardo hori “balio erantsi handiko produktua” dela. Orozek adierazi duenez, Arabako Errioxako ardoak “munduko 91 merkatutan daude, Erresuma Batutik eta Estatu Batuetatik (kontsumitzaile nagusiak) Nikaraguara eta Laosera, rankinga ixten baitute”.

Sailburuordeak gaineratu duenez, bolumenaren beherakadaren arrazoia da 2022 “ziurgabetasun komertzial handiko urtea” izaten ari dela, Errusiak Ukraina inbaditu duelako, garraioaren eta horniduren krisia dagoelako edo erregaia eta energia garestitu direlako, eta horrek “inflazio global handia” eragin duelako.

“Alde positiboa da -adierazi du Orozek- Errioxa JDKko ardoen esportazioek, nahiz eta bolumenean behera egin duten, ardoaren nazioarteko merkataritzaren joerari jarraituz, ia ez dutela baliorik galtzen, merkatuen aldaketa garrantzitsu bati esker, horietako asko prezio altuagoetan”.

Estatu Batuetako eskaria, gora

Merkatuei dagokienez, nabarmentzekoa da Estatu Batuek Erresuma Batua eta Suitza gainditu dituztela, Arabatik esportatutako Errioxa JDKko ardoetan gehien inbertitzen duten herrialdea baita.

Izan ere, Erresuma Batuak, neurri handi batean, bolumenaren jaitsiera globala markatu du, % 36 jaitsi baita 2,4 milioi litroraino. Aldiz, nabarmentzekoa da Estatu Batuetako eskariaren igoera, Suitza gainditu baitzuen bigarren helmuga bezala, % 45 hazi baitzen, 1,7 milioi litroraino.

Balioari dagokionez, Estatu Batuak % 53 hazi ziren, eta esportazioen hirugarren jomuga izatetik lehen merkatu izatera igaro dira, 12 milioi eurorekin. Hazkunde handi hori, gainera, batez beste % 6,1 garestiago gertatu da, batez bestekoa baino handiagoa, 6,89 euro litroko. Suitzak ere oso prezio altua du, 7,23 euro litroko.

Kanada bosgarren merkatu gisa finkatu da, bolumenean % 13,8 eta balioan % 24 hazi baita, litroko zortzi euro inguruko batez besteko prezioan. Mexikoko bilakaera ere positiboa izan da, salmentek % 37 egin baitute gora bolumenean eta % 57 arte balioan.

Era berean, gora egin dute Irlandara, Frantziara, Hong Kongera, Taiwanera, Arabiar Emirerri Batuetara, Dominikar Errepublikara edo Australiara egindako esportazioek.

ARDOA Basque Wine Office

COVID-19aren pandemiak eragindako geldialdiaren ondoren, normaltasunera itzultzeko urtea bezala aurkeztu da sustapen-ekitaldietarako, bereziki azoketarako.

Hori dela eta, Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saila, ARDOA Basque Wine Office bulegoaren bidez (HAZI), ‘Elikagaien Industria Sustatzeko Plan’ zabal bat garatzen ari da azoketan parte hartzeko, Euskadi Basque Country markaren barruan.

2022ko lehen seihilekoan lau azokatan izan da -Barcelona Wine Week, Prowein Dusserdolf, Fenavin Ciudad Real eta Gourmets Madril-, eta 100 upategi inguruk hartu dute parte.

Urteko bigarren seihilekoan, lehen aldiz, Prowein Singapur azokan izan da, eta hamar upategik hartu dute parte Euskadi Basque Country standean. Lehen aldia da Asian horrelako azoka batera Euskadi Basque Country markarekin joaten dena, Eusko Jaurlaritzak merkatu berriak esploratzeko egin duen apustuaren barruan.

2023an, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailak, HAZIren bitartez, sustapen-plan baten bidez indartuko du bere apustua. Plan horretan, Barcelona Wine Week, Prowein Dusserdolf eta Fenavin Ciudad Real azoketan izango duen presentzia nabarmentzen da. Prowein Singapurrera eta Prowein Hong Kongera joateko aukera ere aztertzen ari dira.

Egilea Andoni Beitia