Nafarroako Gobernuak bitartekari gisa jardungo du Estatuarekin VWko batzordearekin bilera bat adosteko, manufaktura-sektorean zuzeneko eskulaneko txanda-kontratua luzatzeko beharrari buruz hitz egiteko, abenduaren 7ko 20/2018 Errege Lege Dekretuak jasotzen duen bezala. Neurri hori 2023ko urtarrilaren 1ean amaitzen da, eta, lau urte hauetan, zuzeneko eskulaneko 400 langile inguruk, 61 urtekoak, tresna horri heldu diote, eta, horrela, gazte bat enpleguari eusteko sartu da.

Datozen bizpahiru urteetan, baliteke 61 urte betetzen dituzten 250 eta 350 langile artean egotea, eta, ELAren kalkuluen arabera, errelebo-kontratu horretaz balia daitezke, beren lanpostua gazte batek beteko duela bermatuta. Horrela, batzordeak eskatzen duen plantilla gaztetzea lortuko litzateke. «Langileen egungo batez besteko adina 44 urte ingurukoa da», dio Iñaki Coscolínek (CCP).

Ziur aski, batzordea Raul Blanco Industria eta Pyme-ko idazkari nagusiarekin bilduko da Madrilen, eta beste batzuetan ere bildu dira. Gai hau ere Gizarte Segurantzako Ministerioaren esku dago. «Berritu egingo dela uste dugu, baina orain luzapen-aldia jakin behar da», adierazi du Carlos Zalduendok (CCOO). LAB sindikatuak, Raúl Portillok, gogorarazi du ziurgabetasun handia dagoela orain adin hori beteko duten pertsonen artean, ez dakitelako borondatezko baja hartu edo txanda-kontratuaren aukerari itxaron.

Nafarroako Gobernuaren eta VWko batzordearen arteko bileran aztertu da gai hori, eta lankidetza indartu dute Landabengo lantegiaren eta hornitzaileen enplegagarritasuna bermatzeko.

Sindikatuek berretsi dute VW Taldeak Landabengo lantegiko enplegagarritasunarekin eta hornitzaileekin hartu behar duen konpromisoa, bere ahalmenari egokitutako produkzio-programak esleituz (350.000 unitate urtean). Horretarako, Foru Gobernuari eskatu dio lantegiari eskaintzen dion lankidetza publikoarekin batera konpainiak lanpostuekiko konpromisoa hartu behar duela.

Gobernuak sindikatuei iragarri zienez, aurreikuspenen arabera, PERTEa datorren astean konponduko da behin betiko. VW Taldeak 167 milioi euro jasoko ditu Iruñearen eta Martorellen artean banatzeko. CGTk eskatu du Foru Gobernuak kontrola dezala laguntza publikoen betearazpena, eta enpleguaren banaketa proposatu du lanpostu gehiago sortzeko.

Nafarroako Gobernuaren laguntza

Oraindik ez zaio eman PERTEren funtsen % 80 automobilgintzaren sektoreari. Mikel Irujo Garapen Ekonomiko eta Enpresarialeko kontseilariak adierazi duenez, bere sailak lantegiari lagunduko dio PERTEaren ezarpenean.

Topaketaren 70 minutu baino gehiagotan, Chivitek Nafarroako Enplegu eta Hezkuntza Zerbitzuak VWko langileak enpresa-praktiken, LH dualaren edo irakasleentzako prestakuntzaren bidez prestatzeko eta eguneratzeko egindako lana ekarri du gogora, besteak beste.

Lurralde Kohesioko kontseilari Bernardo Cirizak egungo trenbide-begizta desagertzeak lantegia zeharkatzen duen bidea kentzeko duen garrantzia aipatu du, bateriak trenez garraiatu beharko baitira, errepidez garestiagoa delako. VWko batzordeak adierazi zuen obra hori funtsezkoa dela etorkizuneko planta garatzeko, bateriak mihiztatzeko fabrika eraiki baitaiteke – Baina horri buruz oraindik ez dakigu ezer –.

Alderdi soziala pozik atera da Volkswagenek Nafarroan duen lantegiaren etorkizunerako funtsezkoa den topaketa batetik. Alfredo Morales enpresa-batzordeko presidenteak balorazio “oso positiboa” egin du astearte honetan Maria Chivite Nafarroako Gobernuko presidentearekin izandako bileraren inguruan, eta “elementu komun asko ditugula frogatu da”, adierazi du.

Zalantzak argitzeko topaketa

“Topaketa asko espero genuen, eta itxaropen asko genituen jarrita; izan ere, zalantzak argitzeko eta 2026an enplegagarritasuna bermatzeko lan egiteko, hobe zen elkarrekin egotea elkarrengandik urrun baino. Balorazio hori oso positiboa da, agerian geratu da elementu asko ditugula komunean eta gai asko aztertzeko “, azaldu du Moralesek Europa Pressi egindako adierazpenetan, batzordeak Chiviterekin izan duen bileraren ostean.

Alfredo Moralesek adierazi duenez, Foru Gobernuak enpresarekin lantzen ari diren “proiektuen irismena” erakutsi die. “Bi aldeek adostu dugu laguntzek -automobil-taldearentzat- itzulera bat izan behar dutela Nafarroako gizartean, Nafarroako Volkswagenen eta gure hornitzaileen parkean enplegagarritasuna bermatzeko balio behar dutela”, adierazi du.

Gainera, Foru Gobernuak eta batzordeak aldizkako bilerak egitea erabaki dute, hainbat alderdi jorratzeko, hala nola “prestakuntza, oso garrantzitsua baita eta ibilgailu elektrikorako birmoldaketaren eskutik baitoa”. “Nafarroako Gobernuak badaki errelebo-kontratua funtsezko tresna dela gure langileen eta lantegiaren jasangarritasunerako, eta bilera bat eskatuko du Industria Ministerioarekin, nola doan ikusteko”, azaldu du Alfredo Moralesek.

Egilea Andoni Beitia