Unai Rementeria Bizkaiko ahaldun nagusiak aurreratu duenez, Itsasadarraren azpiko tunelak Bizkaiko bi metro-linea nagusiak (1 eta 2) lotuko ditu, eta horrek 185 milioiko inbertsio gehigarria ekarriko du; beraz, azken inbertsio globala 600 milioikoa izango da, eta proiektu hori 2028an martxan egoteko helburuari eutsiko zaio. Zehazki, metroaren 1. eta 2. lineak Sestaoko eta Areetako geltokien artean lotuko dituen anezka-trena aurreikusten da.
Rementeriak adierazpen horiek egin ditu Bizkaiko Lurralde Historikoko politika orokorrari buruzko osoko bilkuran, asteazken honetan, Gernikako Juntetxean.
Bere hitzaldian, Rementeriak “oso garrantzitsutzat” jo duen berrikuntza baten berri eman du, itsasadarraren azpiko tunelari dagokionez, “Epe barruan aurrera doan” proiektua.
Adierazi duenez, eraikuntza-proiektua idazteko prozesuan daude, eta “plus bat gehitzen da, proiektuaren balioa eta erabilgarritasuna biderkatzeko”.
Rementeriak adierazi duenez, tunel horrek Bizkaiko bi metro-linea nagusiak ere lotuko ditu, eta bi lineen arteko bigarren lotura ahalbidetuko du, San Inaziokoaz gain.
Azaldu duenez, ibilgailuentzako tunel bat tunel multimodal bihurtuko dute, eta bertan metroaren 1. eta 2. lineak lotuko dituen anezka-tren bat egongo da, Sestao eta Areeta-Areeta geltokien artean. Rementeriak zehaztu duenez, 2.600 metroko lurpeko trazadura estaliko duen “People Mugitu” bat aurreikusita dago, metro horietako 300 tunelarekin bat egiten duen tartean, eta 5.000 erabiltzaile inguru izango ditu egunero.
Remeneriak ziurtatu du 20 minutu murriztuko dela orain bi geltokiak San Inaziotik lotzeko behar den denbora, eta egungo 25 minutuetatik lau minutu pasatxora igaroko dela.
Bizkaiko ahaldun nagusiak adierazi duenez, “Plus” horrek ez du aurreikusitako eraikuntza-erritmoetan eraginik izango, eta itsasadarraren azpiko tunela erabilgarri egongo da ibilgailuentzat zein multimodalentzat 2028an. Adierazi duenez, aurrekontuan plus bat izango da, hasierako proiektuari 185 milioi euroko “gehigarri” bat, eta azken inbertsio globala 600 milioikoa izango da.