Gipuzkoak 789.000 euro bideratu ditu bere enpresak nazioartekotzera

Jabier Larrañaga Sustapen Ekonomikoko diputatuak adierazi duenez, Gipuzkoako 37 enpresak nazioartekotze-jarduerak indartzeko, optimizatzeko edo hasteko babes ekonomikoa jaso dute, egungo jarduera eta enpleguak sendotzeko funtsezko palanka gisa. Guztira, foru erakundeak 788.992 euro bideratuko ditu ETEei eta enpresa handiei zuzendutako hiru lerrotan banatuta.

Lehenengoak 658.992 euroko aurrekontua du, kanpoko merkatuetan produktu berriak merkaturatzen eta merkaturatzen laguntzen du, eta lurraldeko enpresa kopuru handiena duena da, hala nola Zitu, Enkoa, Skootik, Bost, Innoprick, Altuna edo Mera, guztira 21 eurora iritsi arte. Deialdi hau enpresa txiki eta ertainei bakarrik zuzenduta dago, eta Eusko Jaurlaritzak lehentasunezkotzat jotako produktu bat edo bi nazioarteko merkatutan sartzeko behar diren izapideak diruz laguntzen ditu.

Gipuzkoako Foru Aldundiak adierazi du proposamenak Alemania, Mexiko, AEB, Txina, Frantzia, Erresuma Batua, Italia, Kolonbia, Txile, Arabiar Emirerri Batuak, Qatar, Danimarka, India, Japonia, Maroko, Pakistan, Peru, Errumania eta Turkian kokatzen direla, eta elkarrekin 3 milioi eurotik gorako inbertsioa egiten dutela. Enpresen profila maila teknologiko ertain/altuko edo altuko enpresei dagokie, esportazioen batez besteko indizea % 52koa da, eta lautik hiru enpresa txikiak edo mikroenpresak dira.

Bigarren laguntza-ildoaren arabera, 100.000 euro bideratuko dira Oiartzun HLC enpresa Mexikon ezartzeko proiektura. Enpresa hori Europan liderra da jada, eta Mexikon, AEBetan eta Latinoamerikan skate-ekoizle eta -banatzaile nagusi gisa sendotzea espero du. Hirugarren lerroa berria da edizio honetan, eta 30.000 euro bideratuko ditu hainbat enpresa txikiren elkartzea sustatzeko, nazioartera zabaldu ahal izateko. Kasu honetan, Habitfrance proiektua aurkeztu du Habic altzariak fabrikatzeko klusterrak. Proiektu horren bidez, Gipuzkoako 15 enpresa txiki eta ertainek beren produktuak Frantziako merkatuan sartuko dituzte.