Cobra Vinci taldeko filialak eta Senerrek ( % 62ko eta % 38ko partaidetzarekin, hurrenez hurren) osatutako partzuergoak German LNG Terminal GmbH enpresarekin sinatu du gas natural likidotua birgasifikatzeko terminalaren (GNL) ingeniaritza-, erosketa- eta eraikuntza-kontratua, Alemaniako Brunsbüttel herrian egongo dena. Bi enpresek ez dute kontratuaren berri eman.

Herrialdea birgasifikatzeko lehen terminala da, proiektu estrategikoa, ez bezeroarentzat bakarrik, baita Alemaniarentzat ere, trantsizio energetikoko prozesuaren zati gisa.

Herrialdearen iparraldean, Elba ibaiak Ipar Itsasoan duen bokalean, birgasifikazio-plantak 165.000 m3-ko bi biltegiratze-tanga izango ditu, eta gas naturalaren urte bakoitzeko 8 BCM (mila milioi metro kubiko) ekoiztu ahal izango ditu, 10 BCM arte handitu ahal izango direnak.

Bi kairekin, deskarga-besoekin eta hodiekin, biltegiratze-andelekin, gasa birgasifikatzeko eta isurtzeko sistemekin, GAO (Boil-off Gas) berreskuratzeko sistema batekin, zuzi batekin, sistema osagarriekin eta eragiketetarako bereziki diseinatutako hainbat eraikinekin hornituta egongo da.

Terminalak hainbat zerbitzu eskainiko ditu, hala nola itsasontzien zamalanak, gas natural likidotuaren biltegiratzea, birgasifikazioa, gas naturalaren Alemaniako sarean injekzioa eta gas natural likidotuaren banaketa zisterna-kamioien eta trenbide-bagoien bidez.

Ekarpen esanguratsua Alemaniaren energia-hornidurarako

Terminal berriak lurretik datorren gasaren alternatiba bat eskainiko du. Zentzu horretan, German LNG Terminal GmbH-k adierazi duenez, terminal horrek “ekarpen esanguratsua egingo du Alemaniaren eta Europaren energia-hornidura ziurtatzeko”.

Eraikuntza-kontratu hau Cobra eta Sener partzuergo gisa egiten ari diren ingeniaritza-lanen jarraipena da, biek mundu osoko energia-, petrolio- eta gas-proiektuetan duten esperientzia zabala balioetsiz. Horien artean, gas natural likidotuko terminalak diseinatu eta eraikitzea, hala nola Sagunto eta Bahía Bizkaia Gas (Espainia), Gate terminal (Herbehereak), Dunkerque (Frantzia) eta Zeebrugge (Belgika).

Lankidetza inbertsio handia da (ez dute horren berri ematen), eta 9 eta 15 hilabete bitarteko hasierako lanen lehen zati bat hartzen du, 42 hilabete inguruko aldi berean egingo diren eraikuntza-lan batzuekin.

Egungo baldintzetan, “Errealista” iruditzen zaie terminala 2026an amaituta egotea. Hala ere, inplikatutako alde guztiak lanean ari dira proiektua are gehiago bizkortzeko, lizentziaren eta estatuko laguntzaren baldintza guztiak betez.

Egilea Andoni Beitia