CAFek kontratu garrantzitsua lortu du Myanmarren, bai arrazoi kuantitatibo eta kualitatiboengatik. Aurrekontu osoa 500 milioi eurotik gorakoa da, eta mundu mailan ezaguna den Mitsubishi konpainiarekin bat egitea dakar eta Asiako merkatuan duen presentzia indartzeko mugimendua.

Gipuzkoako enpresak iragarri duenez, Mitsubishi Corporation enpresak CAF aukeratu du azpikontratista gisa, Myanmarko Gobernuak Japoniako erraldoiari esleitu dion kontratuan esku hartzeko, Asiako herrialdeko azpiegituren sarea modernizatzeko eta, horrela, zerbitzu publikoak optimizatzeko. Prozesu honen buru Myanmarko Errepublikako Garraio eta Komunikazio Ministerioa dago.

Zehazki, 246 tren unitate hornituko dituzte, diesel eta elektrizitate sistema hibrido batekin, eta Yangon eta Mandalay II lotzen dituen lineatik eta Yangon zeharkatzen duen zirkularretik ibiliko dira. Azken linea horretarako, sei autoko hamaika tren aurreikusi dituzte, eta 46 kilometroko ibilbidea egingo dute. Gaur egun, trenek 170 minutu behar dituzte ibilbide osoa egiteko, CAFek azaldu duenez, eta unitate berriak sartzeak denbora hori ordubetera laburtuko duela gaineratu du.

Herrialdea konektatu

Kontratuak jasotzen dituen gainerako 30 unitateak ere sei autok osatzen dituzte, eta Yangon eta Mandalay II.aren arteko linean beteko dute euren funtzioa. Kasu honetan, ibilbide honen garrantzia Myanmarko bi hiri komertzial garrantzitsuenak elkartzean datza, Naypyidawen (Myanmarreko hiriburua) geldialdi bat izateaz gain.

Behin proiektu hau amaituta, Beasaingo konpainiak atzo emandako kalkuluen arabera, gaur egun ibilbide osoa egiteko behar diren 15 orduak nabarmen murriztuko dira zortzi ordura arte. Gipuzkoako enpresak gaineratu duenez, unitate horiek sistema teknologiko aurreratuak dituzte “bidaiariaren segurtasuna eta erosotasuna optimizatzeko”, Myanmarko Gobernuak eskatutako baldintzen ildotik.

Asmo handiko proiektu honek 500 milioi euroko aurrekontua du, Japoniak Myanmarri mailegatu dizkion funtsak. Ituna ez da trenen hornidurara mugatzen, baizik eta, era berean, bi lineen azpiegituraren hobekuntza integrala aurreikusten du, besteak beste, seinaleztapen-sistemen modernizazioa, trenbideetan egin beharreko obrak eta geltokien hobekuntza.

Egilea Admin