Esperientzia murgiltzaileak sortzeko aukerak ekintzaile askoren ahalegina da, metaversoa Interneten etorkizuneko zutabeetako bat izango delakoan.

Horietako bat Luis Manuel Fernández da, Alvearium ‘startup’ en bazkide fundatzailea. Bere mundu paralelora eramateko erronka teknologikoari are handiagoa den beste bat gehitu nahi dio: humanizatzekoa. Hau da, entretenimendu hutsetik haratago doazen eta gizarteari zerbait ekartzen dioten esperientziak partekatzen dituzten pertsonez betetzea. «Murgildutako teknologiak entretenimenduaren industriarekin lotuta egongo dira beti. Teknologia horiek hamarkadak daramatzate errealitate hedatuen aldeko apustua egiten, erabiltzaileengan esperientzia hobea lortzeko, eta, beraz, ikerketarako, garapenerako eta berrikuntzarako inbertsioa erakartzea lortzen dute. Orain bultzada hori erabiltzeko eta bizitzako gainerako alderdietan aplikatzeko unea da», azaldu du.

Bere ustez, metaversoaren jatorria «gizakiak bere bizitzako alderdi guztiak garatzen diren baldintzak hobetzeko duen etengabeko desioan dago. Hori da teknologien bilakaeraren motorra, espazioa eta denbora bezalako oinarrizko oztopoak ezabatzen ari baitira, gizarte-harremanetan aro berri bat planteatuz. Gazteenentzat guztiz naturala da sare sozialen bidez bakarrik ezagutzen duten norbaitekin adiskidetasuna izatea, eta ez dira harritzen, adibidez, beren burua avatar gisa irudikatzeko eta plataforma digital batean munduko edozein tokitako erabiltzaileekin ‘biltzeko’ ideiarekin, Adimen Artifizial batek sortutako beren talde gogokoenak eskainitako kontzertu batez gozatzeko».

Beraz, haien arreta bereganatzeko eta balio jakin batzuk atzeratzeko, onena espazio birtual horretara eramatea izango da. Horregatik, mundu berriak sortu beharrean, Alveariumek bere konkistari ekitea erabaki du, errege hiriak metaversora eramanez. Lehena, Madril. Enpresak Prado eta Erretiroaren inguruak birsortu ditu, errealitate birtualeko gure betaurrekoez hornitu ondoren, parkean yoga saio batez edo museoan greko-erromatar arteari buruzko klase magistral batez gozatzeko aukera izan dezagun. Non gauden edo hirugarren fasean metaversoko beste bizilagun batzuekin topo egiten dugun alde batera utzita, yoga-monitorea eta arte-aditua -beno, haien hegaztiak- gure esanetara egongo dira. Eta, azken finean, birsortze baten aurrean gaudenez, pinakoteka bisitatzean errege-museoko biltegietan txandaren zain dauden obrak ere sar daitezke, edo El Retiroko pasealekua desagertutako Piztien Etxean bukatzea, 3D bertsioan desagertzeko bidean dauden edo jada desagertuta dauden espezieak hartuko dituena. «Kasu honetan, haurrek modu atseginean ulertu ahal izango dituzte krisi klimatikoaren ondorioetako batzuk», adierazi du ideiaren sustatzaileak.

Sare sozialak

Hori guztia sare sozialak ahaztu gabe. «Erabiltzaile bakoitzak bere alvea izango luke – ‘alvearium’ etik, latinezko erlauntza-, eta bertan bere edukiak eta propietate digitalak gordeko ditu, nahi duenarekin partekatzeko. Adibidez, unibertsitate batek ikerketa baten emaitzak erakutsi ahal izango dizkio komunitate zientifiko osoari 3D formatuan, eta abeslari batek bere emanaldi guztiak erakutsi ahal izango dizkie bere jarraitzaileei», azaldu du. Doako profilak dituzten erabiltzaileei ‘premium’ ak gehituko zaizkie, espazio hori hobetzeko eta, Twitchen gertatzen den bezala, jarraitzaileei kobratzeko.

‘Alveas premium’ horietara sartzeaz gain, ‘startup’ aren sarrerak plataforman jarduerak antolatu edo babestu nahi dituzten erakundeetatik eta markek bertan egon nahi duten publizitatetik etorriko dira, baina «erabiltzaileek erabakiko dute zer publizitate mota ikusiko duten eta zer datu lagako dituzten, eta euren aztarna digitalak sortzen dituen onuretan parte hartzearen truke egingo dute, horrela Alveariumetik igarotzea diruz laguntzeko. Erabiltzaile bakoitzak sortzen dituen diru-sarrerak erabili ahal izango dituzte, adibidez, diseinatzaile grafikoak kontratatzeko, haien ‘alvea’ hobetzeko eta zerbitzuak eskaintzeko, ‘startup’ delakoak laguntzen dituen inpaktu-proiektuetan. Proiektu horiek ComGo tresnaren bidez edo ekonomia errealean neurtu eta ziurtatuko dira», azaldu du sustatzaileak.

Enpresak 2024an 1,4 milioi inguru fakturatzea espero du, eta orain milioi erdiko finantzaketa-erronda bat irekitzear dago proiektuaren garapenarekin jarraitzeko. Hilaren 18an eta 19an aurkeztuko du, B-Venture-n, EL CORREOk antolatutako ‘startup’ en ekitaldia, Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Iraunkortasun eta Ingurumen Sailaren, SPRI garapen-agentziaren, Bizkaiko Foru Aldundiaren eta Bilboko Udalaren babesarekin, eta Banco Sabadell, BBK, Laboral Kutxa, CaixaBank, BBVA eta Deustuko Unibertsitatearen BStartup-en lankidetzarekin.

Egilea Andoni Beitia