Dia konpainiak % 12,6 igo ditu salmenta garbiak aurtengo lehen bederatzi hilabeteetan, 5.506,6 milioi euroraino, eta horrek baieztatu egiten du taldea beste azelerazio-aldi batean sartuko dela, abuztuan iragarritako hazkunderantz, konpainiak azpimarratu duenez.

Zehazki, Espainian salmenta garbiak % 4,1 hazi ziren, nahiz eta denda-sarea % 3,3 murriztu den 2021eko aldi beraren aldean.

Portugalen, bestalde, salmenta garbiak % 1,1 jaitsi ziren, eta denda-sarea % 6,2.

Argentinako salmenta garbiek “aparteko” portaera izan zuten (urtarriletik irailera bitartean inflazioagatiko salmenta handienaren eragina % 20,7koa izan zen), eta denda-parkea % 5,9 hazi zen; Brasilen, berriz, salmenta garbiak % 11,7 hazi ziren, nahiz eta denda kopurua % 18,0 murriztu zen, eta Brasilgo errealaren birbalorazioak mesede egin zion, % 17,2, 2021eko aldi beraren aldean.

Halaber, taldearen entseina azpiko salmenta gordinak % 2,4 igo ziren urteko lehen bederatzi hilabeteetan, 6.535,3 milioi euroraino, eta Espainian % 4,8ko igoera izan zuten, 3.913 milioi euroraino.

Dia-k nabarmendu duenez, hazkundea bezeroarentzako balio-proposamen berrian oinarritzen da, Espainian eta Argentinan erabat hedatuta dagoena.

Eraldaketa-prozesua hasi zenetik, Espainian 1.452 denda birmoldatu eta 44 ireki dira, hau da, hurbileko denden % 78, eta horietatik % 69 frankiziadunek kudeatzen dituzte.

Bestalde, Argentinak 375 denda berritu eta 85 ireki ditu, hau da, parkearen % 48 modelo berriaren pean dago eta bere sarearen % 73 frankiziadunek kudeatzen dute.

Hobekuntza handia Estatuan eta Argentinan

Era berean, irailera arte, ‘Like-for-Like’ salmenta konparagarriak positiboak izan dira merkatu guztietan, eta hobekuntza “handia” izan da Estatuan eta Argentinan ( % 5,9 eta % 3,7, hurrenez hurren, eta urteko hirugarren hiruhilekoan Espainiako % 12,8 nabarmendu da), etapa aldaketa sendotuz eta Brasilen eta Portugalen “jarduera ona” eginez ( % 7,1 eta % 2,3, hurrenez hurren).

Zehazki, ‘Like-for-Like’ salmenta konparagarriak % 9,9 hazi ziren hirugarren hiruhilekoan, eta urteko lehen bederatzi hilabeteetan 5.500 milioi euroko salmenta garbiak izan zituzten.

Gainera, Diaren arabera, tiketen kopuruak gora egiten jarraitzen du, % 6,6ko hazkundearekin urteko lehen bederatzi hilabeteetan talde mailan, batez besteko saskiaren zenbatekoa % 1,3 murriztu den bitartean.

Urteko hirugarren hiruhilekoan, tiketen kopuruak % 8,4 egin du gora, eta horrek berretsi egiten du “hurbiltasun-ereduaren ontasuna, horixe baita taldearen estrategiaren ardatza”.

Urtarriletik irailera bitartean, marka propioaren pisua % 51,8ra igo zen Espainian, aurreko urteko aldi bereko % 47,7aren aldean. Konpainiaren arabera, datu horrek bermatzen du “Dia Kalitate Berriaren onarpen ona eta Dia marka modernotzat, kalitatezkotzat eta arrazoizko preziotan hartzea”.

Egilea Andoni Beitia