Metaposta orain dela hamaika urte sortu zen, eta gaur egun enpresa-eremuan zentratuta dago. Bere kudeaketa-prozesuak sinplifikatzeko eta arintzeko pentsatutako soluzio digitalen plataforma batekin aurkezten da, Carlos Lamarca zuzendari komertzialak ohartarazi duenez. Urtero bi milioi dokumentu digital baino gehiago ematen ditu.

Zertan ateratzen da onuragarri zuen zerbitzuak erabiltzen dituen konpainia batek?

Erakundeek beraiek esaten digute zer irabazten duten gure soluzio digitalak erabiliz, abian jarri dugun bezeroaren ahots-programa baten bidez. Programa horrek helburu bikoitza du: batetik, erakundeei galdetzen diegu zertan garen baliagarri, eta haiek esaten digute beren administrazio-prozesuak arintzen eta sinplifikatzen dituztela, paperaren erabilera nabarmen murrizten dutela, eta prozesu horietako asko gailu mugikor batetik egiten dituztela edozein unetan eta lekutan. Eta ez enpresarentzat bakarrik, dokumentua postontzian jasotzen duenak ere ez du alferrikako joan-etorririk egiten, adibidez, lan-kontratu bat sinatzeko. Era berean, transakzio digitalak egitean segurtasun handia sentitzen dutela esan digute, transakzio horiek azkar eta eroso erabiltzen dituztela, aurrezten duten paperaz jabetzen direnean aurrezten dutela denbora, kostu edo iraunkortasun aldetik.

Erakundeen administrazio-prozesuak arintzea eta sinplifikatzea ahalbidetzen duten konponbideei buruz ari zarenean, zeri buruz ari zara?

Kanal seguru eta pribatu baten bidez dokumentazio digitala ziurtatutako entregez ari gara, erabiltzaile baten dokumentu digital baten sinadura gailu mugikor baten bidez azkar eta erraz jasotzeaz, eta legezko zaintza elektronikoaz ere ari gara, zeinaren bidez dokumentuaren osotasuna denboran zehar bermatzen dugun.

Irtenbide horiek guztiak entzute aktiboko proposamen batetik eratortzen dira, non enpresek beraiek proposatzen dituzten ia nahierara beren prozesuak hobetzeko konponbideak.

Hala da. Bezeroaren ahots-programa horren barruan, egunero erabiltzen dituzten soluzioak, Metapostaren soluzioak, hobetzen laguntzeko eskatzen diegu. Hortik aurrera, hobekuntza horiek gero inplementatzen ditugu, gure bezero guztiek onura izan dezaten.

Zein testuingurutan jaio zen Metaposta?

2011n sortu ginen, administrazio publikoak bultzatutako gizarte-proiektu gisa, herritarrentzako postontzi digital batean oinarrituta. Ideia hori Europako iparraldeko herrialdeetatik dator, Danimarkatik, hain zuzen ere, non egungo biztanleen % 80k postontzi digitala duen. Gure gizartearekiko aldea datuaren kulturan dago, haren jabetzan, ez baita erakundeena edo enpresena, herritarrarena berarena baizik. Hardwarea erabiltzen da, baina ez da software egokia (mentala). Euskal herritarrok etxeko artxiboekin funtzionatzen jarraitzen dugu, eta batzuetan behin eta berriz eskaneatzen diren paper fisikoak ekartzen ditugu, izapide desberdinetan aurkezteko.

Zerbitzu seguru eta konfidentzialaz ari zarete, baina nola liteke doakoa izatea?

Doakoa da herritarrarentzat, azken erabiltzailearentzat, baina ez dokumentua ematen duenarentzat, erakundearentzat. Lehen esan dudan bezala, Metaposta herri-administrazioak bultzatutako gizarte-proiektu gisa sortu da, herritarrentzako postontzi digital batean oinarrituta, eta, ondoren, estrategia hori osatu egiten da, mundu profesionalerako ere baliagarria dela egiaztatzen denean. Hala ere, ikuspegi soziala ez da inoiz galdu, proiektuaren helburua gure erkidegoko enpresa guztiek teknologiak ekar diezazkiekeen abantailez baliatu ahal izatea baita.

Zer abantaila ditu?

Argi daukagu teknologia horrek pertsonen bizitza erraztu behar duela, eta ez da kasualitatea Metapostako bezeroek gehien baloratzen duten zerbitzua Erabiltzailearen Arretarako Zentroa (CAU) dela. Zentro horretan pertsonek arreta ematen dute, ez makinek, eta bertan gure erabiltzaileei eta erakundeei sor dakizkiekeen zalantzak eta kontsultak ebazten dira, doan, gaztelaniaz zein euskaraz.

Nork erabil ditzake bere konponbideak?

Hemen, aipatu ditugun bi merkatu motak bereizi behar dira. Postontzi digitala erakundeek eta edozein pertsona fisikok erabiltzen dute. Hala ere, lehen aipatutako soluzioez ari garenean (dokumentazio digitalaren entrega ziurtatuak, sinadura jasotzea edo legezko zaintza elektronikoa), erakunde igorleez ari gara beti, hau da, azken erabiltzaileari postontzi digitalean ematen zaion dokumentua igortzen dute, hark sinatu edo artxiba dezan.

Zeintzuk dira zerbitzu honek eskaintzen dituen abantaila nagusiak?

Enpresek beraiek hitz egiten dute segurtasunaz, erraztasunaz, azkartasunaz, erosotasunaz, denbora eta kostua aurrezteaz edo iraunkortasunaz, baina puntu honetan azpimarratu nahi dut gure postontzi digitalaren balioa, dokumentazio garrantzitsua entregatzeko kanal seguru gisa. Erosotasunak eta berehalakotasunak akatsak egitera garamatzate dokumentu sentikorrak WhatsApp edo email moduko kanal ez seguruen bidez entregatzeko orduan. Hori dela eta, mundu digitalean hainbat iruzur entzuten ari gara, mundu digitalaren igorlea ez denari ordaindutako xantaia edo faktura gisa.

Gure postontzi digitalaren bidez dokumentu sentikor bat, faktura bat edo kontratu bat entregatzea segurtasuna modu esponentzialean areagotzen duen kanal seguru, pertsonal eta konfidentzial baten bidez egitea da. Gainera, dokumentu hori sinadura digitaleko ziurtagiriren batekin sinatzen badugu, ia bermatu ahal izango da haren bortxaezintasuna.

Gaur egun, zein dira Metapostan erabiltzen diren zifra handiak?

200.000 postontzi digital baino gehiago ditugu, bai herritarrenak, bai erakundeenak, eta erakunde igorleak 400 baino gehiago dira, besteak beste. Baina laster esaten dena da 25 milioi dokumentu baino gehiago eman ditugula jaio ginenetik, urtero bi milioi dokumentu digital baino gehiago ematen ditugulako.

Egilea Andoni Beitia