Volkswagen Taldeak Saguntoko (Valentzia) bateria-gigafaktoria eraikitzeko proiektua kendu nahi du, 3.000 milioi euroko inbertsioa eskatzen baitu, ibilgailu elektriko eta konektatuaren PERTEtik (VEC) jaso dezaketen inbertsio-bolumenari buruzko zalantzak direla eta.

Matias Carnero Volkswagen Taldeko ikuskapen kontseiluko kide eta Seateko enpresa batzordeko presidenteak EFE agentziari baieztatu dionez, Alemaniako partzuergoak proiektutik erretiratzeko aukera “mahai gainean” dago, La Tribuna de la Automocionek ostegun honetan aurreratu duenez.

Informazio horren arabera, Seat kide duen talde alemaniarrak zalantzak ditu proiektuarekin aurrera jarraituko ote duen, PERTEtik datozen funts publikoak murriztu egingo zaizkielako.

“Urduritasuna dago, eta ziurgabetasuna erabatekoa da”, adierazi du Carnerok, eta kezkatuta agertu da PERTE VECen “zehaztasun faltagatik”. Hori dela eta, Alemaniako partzuergoak Sagunton ibilgailu elektrikoetarako bateria-fabrika bat jartzeko asmoa erabat kentzeko gai ikusten du, Estatuak emandako laguntza “txikia” bada.

Volkswagen Taldeak onartezintzat joko luke, buruzagi sindikalaren arabera, 300 edo 380 milioi euro inguruko kopurua, hori baita aztertzen ari direna eta partzuergoak esplizituki eskatu zituen 700 edo 800 milioi euroetatik oso urrun dagoena.

Bestalde, Seatek azpimarratu duenez, “automobilaren industria espainiarrak PERTEren premiazko eta aldeko ebazpena behar du, konpainia guztiek egin nahi dituzten inbertsioekin lerrokatuta, sektorea bere balio-kate osoan eraldatzeko prozesua bizkortzeko”.

Future fast forward

“PERTEren azken ebazpena argitaratu ondoren, Seatek eta Volkswagen Taldeak, Future Fast Forwardeko 60 bazkideekin, ebazpen hori aztertuko dute eta erabaki bat hartuko dute proiektu ezberdinen inguruan”, adierazi du.

Partzuergoak eta 60 enpresa horiek, azpimarratu dutenez, 10.000 milioi euro mobilizatu nahi dituzte Espainiako automobil-industria elektrifikatzeko eta “herrialdea Europako mugikortasun elektrikoaren hub bihurtzeko”.

Gogora ekarri duenez, inbertsio hori inoizko handiena izango litzateke Espainiako industrian, eta ibilgailu elektrikoaren eta konektatuaren PERTEari lotuta dago.

Alemaniako partzuergoak eta Seatek aspalditik eskatu diote Gobernuari PERTE VECen premiazko ebazpen bat, gigafaktoria altxatzen hasi ahal izateko. Horrek bateriak hornituko dizkie 2025etik aurrera Martorellen (Bartzelona) eta Landabenen (Iruñea) fabrikatzen diren etorkizuneko ibilgailu elektrikoei.

Volkswagenek Sagunton bateriak ekoizten hasteko asmoa zuen 2026an, eta lantegiak 3.000 pertsona ingururi emango zien lana.

Joan den abuztuan, Espainian lantegiak dituen beste auto erraldoi batek, Fordek, uko egin zien PERTE VEC programaren laguntzei, Europarako ekoizpen planak eguneratu ondoren.

Egilea Andoni Beitia