Zaila da imajinatzea okin batek okindegi bat nola muntatu erakusten diola aurreko bizilagunari; kioskeroak kioskoak muntatzen edo altzairugileak siderurgia bat muntatzen. Billete Cohete enpresa-inkubagailuak horixe egiten du. Bideojokoaren merkatuaren mundu basatian lekua nola egin erakusten die ETEak beste batzuei; 40 urte baino gehiagoko garapena izan arren, ibilbide luzea du oraindik Espainiako enpresen panoraman.

Bideojokoaren industriak asko fakturatzen du. Zehazki, Espainian komunikabideak 1.750 milioi euro eman zituen 2021ean, zinemak eta musikak batera baino gehiago, Bideojokoaren Espainiako Elkartearen (AEVI) arabera. Gainera, Espainia munduko hamargarren merkatua da, Libro blanco del desarrollo español de videojuegos 2021 (LBV) liburuak dioen bezala.

Kantitateak handiak dira, baina pastela modu desberdinean banatzen da. Onuragarrienak, batez ere, AEBetako eta Japoniako estudio multinazionalen ekoizpen handiak dira, eta Espainiako egoera baliabide gutxiko mikroenpresez beteta dago.

Sektoreko Espainiako enpresen % 94k gutxi fakturatzen dute: % 63k 200.000 baino gutxiagoko diru-sarrerak dituzte urtean, eta sektoreak sortutako 1.750 milioi euroen % 2 dira, BLren eta AEVIren datuen arabera.

Faktore horietatik haratago, arazo larrienetako bat da ekosistema garatzailez beteta dagoela, bideojoko bat termino artistikoetan nola egin badakitelako, baina ez dakitelako nola sortu negozio bat beren sorkuntzak ustiatzeko.

Helburu horrekin hainbat ekimen sortu dira Espainian bideojokoen enpresak bizkortzen eta inkubatzen dituztenak, hala nola Lanzadera en Valencia; Malagako polo digitala; Game BCN en Barcelona edo Billete Cohete en Sevilla.

Mauricio Garcíak, Cohete Txartelaren sortzaileak, adierazi duenez, garatzaile novelak “ondo prestatuta datoz garapen-gaietan, baina ez dute enpresa-erabaki onik hartzen. Garatzen hasten dira eta gero dutena salbatzen saiatzen dira “.

Ondo daki zertaz ari den. Cohete Txartela zuzentzeaz gain, Mauricio Garciak The Game Kitchen bideojokoen garatzailea ere sortu zuen 2009an, inkubagailuaren partaidetzaren % 100arekin.

Enkarguzko ekoizpenak egiten eta bidezkoa dena irabazten urteak eman ondoren, estudioak Blasphemous (2019) ekoiztu zuen, Sevillako Aste Santuko nazaretar baten eta Erdi Aroko gerlari baten arteko nahasketa protagonista duen bideojokoa, Goyaren margolan beltzak eta erlijio katolikoaren iruditeria makabroa gogorarazten dituen mundu batekin apaindua.

Jokoa arrakastatsua izan zen eta milioi bat kopia saldu zituen. Devuego atariaren arabera, Espainiako 10 joko baino ez dira iritsi historian. Orain, enpresak 36 langile ditu eta 2021ean bi milioi euro fakturatu zituen, baina nazaretarraren titulua iritsi arte, Garcia eta bere taldea gaizki bizi izan ziren urteetan.

“Guk merkatuan ondo funtzionatzen zuen zerbait egiteko ia 10 urte behar izan genituenean, bi edo hiru urte behar izan zitzakeen beste talde batzuk egotea nahi dugu”, eta ondorioztatzen du The Game Kitchenek igaro zuen neke-prozesua ez dela “gauzak egiteko modu bakarra, horregatik sortu dugu Cohete Txartela”.

50.000 eta 100.000 euro arteko finantzaketa

Taldeek ideiak eta lana jartzen dituzte; inkubagailuak esperientzia eta bitartekoak, proiektu bakoitzeko 50.000 eta 100.000 euro arteko finantzaketa barne. Trukean, inkubagailutik sortutako proiektuen jabetza intelektuala (IP) inkubagailuarena da, eta, kostuak berreskuratzen direnean, taldeari itzultzen zaio, enpresa eratu ondoren.

Bideojokoen eragozpen nagusietako bat finantzaketa aurkitzea da; izan ere, joko baten demoa bezalako zerbait ‘finantzagarria’ dagoen puntura iristeko, baliabideak izan behar dira.

Pablo Moreno Croxel Studios enpresako ekoizleak (Billete Cohete-n inkubatzen den enpresa) baieztatu du: “Beste inkubagailu batzuetan oinarrizko orientazioa eman didate negozio bat sortzeko moduari buruz, baina noski… Lan egiteko dirua behar da, eta ekoizten ez baduzu, ez duzu dirurik “.

Sepia Games – beste inkuba enpresa bat – enpresako ekoizle Ignacio Pérezek ere uste du zaila izango litzatekeela enpresa bat beste modu batera sortzea: “Ahal den bezala, baina oso zaila da. Batez ere, ezagutzarik gabeko azterketa izanik. Cohete txartelak finantzaketa, mentoria eta aholkularitza eskaintzen ditu, proiektua finantzatzen du. Gainera, ordaindu egiten dizute. Ez duzu doan lan egiten “.

Bi garatzaileak hasiak dira beren jokoak mugitzen. Croxel Studiosek hainbat azokatara bidali du jada ADV3NTUR3 bideojokoa, Atari 2600 ‘Adventure’ klasikoak inspiratutako beldurrezko eta abenturazko jokoa. Sepia Gamesen taldea Dread Swipesen garapena amaitzear dago eta bi estudioak Bartzelonako Indie Dev Dayn izango dira.

Egilea Andoni Beitia