Estatuko etxeetan elektrizitatea da balorazio txarrena jasotzen duen zerbitzua Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalaren (MLBN) azken Etxe Panelaren arabera. Etxekoen unitateen nahigabeak gora egin du, eta inkestatuen ia % 25 ez dago pozik edo batere pozik jasotzen duen zerbitzuarekin, 2021eko aldi bereko % 15,3ren aldean. Datu horiek aurtengo bigarren hiruhilekoari dagozkio, energiaren prezioen igoera betean eta argindarraren fakturan arau-aldaketekin bat eginez.
Gas naturalaren kasuan, inkestatuen artean pozik ez dauden etxeak % 19,4 izan ziren, eta 2021ean, berriz, % 11,7. Telekomunikazio-zerbitzuei dagokienez, banda zabala eta telefonia finkoa % 13 inguru dira pozik ez dauden etxeetan, eta ordainpeko telebista % 11,4an egonkortu da.
Etxeek zerbitzuekin pozik ez egoteko arrazoi nagusia prezio altua izan zen, batez ere argindarraren eta gasaren zerbitzuen kasuan – % 92 elektrizitatearen kasuan eta % 90,2 gasaren kasuan –. Banda zabal finkoko, ordainpeko telebistako, telefoniako eta Internet mugikorreko zerbitzuei dagokienez, kexatzeko bigarren arrazoia kalitaterik eza izan zen, hala nola horniduraren etenak.
Erreklamazioei dagokienez, banda zabal finkoak izan zuen erreklamaziorik gehien, erabiltzaileen ia % 12k egin baitzuen inoiz erreklamazioren bat urtebetean, eta ondoren telefonia finkoak ( % 9,2). Nolanahi ere, erreklamazio kopuruak gora egin zuen elektrizitatearen eta gasaren sektoreetan. Erabiltzaileen % 8,3k ziurtatu zuen elektrizitate-zerbitzuari buruzko erreklamazio edo salaketa bat aurkeztu zuela, eta aurreko urtean, berriz, ehuneko hori % 5,7an geratu zen.