Sindikatuek eta Bilboko Portuko zamaketa enpresek hitzarmen kolektiboaren negoziazioa desblokeatzeko akordioa lortu dute. Funtsean, bi aldeek konpromisoa hartu zuten 15 egun barru biltzeko eta gatazka desblokeatzeko, baina oinarrizko adostasuna dago gai gehienen inguruan, eta mintzagaian honako gai hauek geratzen dira: zerbitzu osagarriak eta salgaien garraioa dartsenaren barruan.

LABek eta ELAk aurreakordioa alde batera utzi zuten, ez baitaude ados lanaldiak handitzearekin (gutxieneko 250 txanda), eta uste dute ez zaiola oztoporik jartzen behin-behinekotasunari. Negoziazioan parte hartu duten gainerako eragileek, Koordinakundeak, UGTk eta Kaiak (Zamaketarien % 80 ordezkatzen dute) eta Bilboestibak, zamaketarien enpresen ordezkari gisa (Cosco, Toro y BETOLAZA, Bergé eta Portuko Zerbitzu Logistikoak) hiru orrialde eta zazpi puntuko dokumentua sinatu zuten.

Gidalerroak finkatzeko konpromisoa du akordioak. Adostasuna lortu den sei gaiak azpimarratzen dira, eta alderdien ikuspuntuak hurbiltzea posible izan ez den beste biak, otsailetik aurrera negoziatuko dira. 

Merkataritza-zerbitzuei eta garraio horizontalari dagokienez, alderdiek jarrera kontrajarriak dituzte portuan egiten diren merkataritza-jarduerei buruzko negoziazioa legearen barruan egiteko aukerari dagokionez, ez baitator bat zamaketari buruzko gai zorrotzarekin.

Garraio horizontalari dagokionez, adierazi da erakutsitako jarrerak Bilboko epaitegietan gai horri buruzko epaiaren interpretazioan dauden desberdintasunen ondorioz sortu direla, zehazki, Bilbon enpresetan jarduera hori emateko “salbuespenezko” moduan. Hala ere, bi aldeek uste dute ez dela gauza bera lehentasunak edo erreserbak ezartzea eta lan-baldintzak arautzea. Ildo horretan, hitzarmen kolektiboan merkataritza-zerbitzuen arloan lehentasunik eta erreserbarik ez izatea erabaki da.

Egilea Admin