MTU abiazio-motorrak ekoizten dituen konpainia alemaniarrak Rolls-Royce talde britainiarraren filiala den ITP Aero euskal enpresaren kontrola hartzeko interesa izan dezake, Alemaniako prentsaren arabera, baina Munichen egoitza duen enpresak ez du ustezko interesaren zurrumurruen berri eman nahi.

Rolls-Royce motor fabrikatzaile britainiarrak, ITP Aeroren % 100aren jabe denak, udan iragarri zuen ITP Aero eta negozio aeronautikoaren beste zati batzuk saltzeko interesa zuela, milioi askoko galerak erregistratu ondoren, koronabirusaren pandemiak munduko abiazio-merkataritzan izan duen eragin negatiboagatik. Rolls-Roycek desinbertsioetan 2.200 milioi euro lortzea espero du, baina munduko aireko mugikortasuna oztopatzen jarraitzen duten Covidaren  berragerraldiek ez diote une honetan prezio ona lortzen laguntzen.

Nolanahi ere, britainiarrek euren negozioaren core zatian kontzentratu nahi dute, eta euskal enpresa erakargarriagoa izateko ekintzak martxan jarri dituzte. ITP Aero euskal aeronautika konpainiako akziodun bakarrak, Rolls-Royce enpresa britainiarrak, duela egun gutxi erabaki zuen Ingalaterrako lantegi bat Zamudioko filialari lekualdatzea , bere lan-karga eta guzti. Hasiera batean, albiste ona da epe ertainean, euskal konpainiari aukera ematen baitio bere produktu-sorta eta fakturazioa handitzeko.

Hain zuzen ere, Rolls-Roycek Erresuma Batuko Hucknall lantegian lan egitea erabaki zuen, euskal aeronautika enpresan lan egiten duten 620 langilerekin. Britainia Handiko prentsaren arabera, neurri horrek enpleguaren gehiengoa babestea ahalbidetuko luke, eta talde britainiarrak mundu osoan iragarritako 8.000 lagunen lan-doikuntza saihestuko luke.

Hucknalleko lantegiko integrazioari esker, ITPk “sektore aeronautikoaren lider gisa dituen gaitasunak handituko” dituela uste du euskal konpainiak.

ITP Aerok 1.000 milioi euroko fakturazioa eta 4.000 langile zituen covidaren krisiaren aurretik, eta tamaina handitu du Hucknallekin. 600 langile baino gehiagoko lantegia da, eta merkatuan erakargarriagoa da. 

MTU zenbakitan

MTU Alemaniako hegazkin motorren ekoizle bakarra da. Urte normal batean 4.600 milioi euro fakturatzen ditu, ITP Aero baino bost aldiz gehiago.

2020ko ekitaldian, Munichen egoitza duen Alemaniako konpainiak pandemiak sektore aeronautikoan izan zituen ondorioak salatu zituen, eta, ondorioz, fakturazioa eta emaitzak jaitsi egin ziren. Izan ere, iazko lehen bederatzi hilabeteetan, MTU Aero Engines AGk 2.956 milioi euro inguruko fakturazioa lortu zuen, eta 2019ko epe berean 3.403 milioi euro fakturatu zituen, mugikortasunaren murrizketarik gabeko azken ekitaldian.

Azkenik, MTU Aero Enginesek Frankfurko burtsan kotizatzen du, 7.840 milioi euroko merkatu-balioarekin.