AJL Ophthalmic konpainia da Arabako Teknologia Parkeak bere hiru hamarkadetan pilatu duen talentu berritzailearen artean, begi barruko lenteak eta oftalmologiaren arloko beste osasun-produktu batzuk fabrikatzen dituen fabrikatzaile nazional bakarra. Mundu osoko 80 herrialdetan baino gehiagotan dago, eta urtez urte hazten jarraitzen duen banatzaile-sare zabala du. Gaur egun 70 pertsonako plantilla du, eta esportatzeko gaitasuna fakturazioaren % 30 da (2010ean fakturazio osoaren % 5 baino ez zen izan). Apustu horrek DHLren Esportaziorako Atlas Saria merezi izan du berriki. Sari hori bat dator bere 30. urteurrenarekin, eta konpainia honek betidanik izan duen ikuspegi ona berresten du, Eva Larra Arau Gaietarako eta Produktu Berrien Garapenerako zuzendariak dioenez.

Zer geratzen da 1992ko uztailaren 1ean argitaratu zen AJL hartatik?

Garrantzitsuena geratzen dela esango nuke, eta hori da enpresaren funtsa. Ez dut uste tamaina, noski, eta produktu-zorroa baino askoz gehiago aldatu denik, orain askoz ere handiagoa baita, baina zutabeak berberak dira: I+Gren aldeko apustu sendoa, eta pazienteen bizi-kalitatea hobetuko duten produktu berrien garapenarekin oso konprometituta dagoen enpresa bat, zehazki, begiko patologiekin lotutako guztia, batez ere. Esango nuke, azken batean, multinazional handien artean bidea egin ez ezik, horiei aurre egiten jarraitzen duen enpresa borrokalaria garela.

Jarduera bera da?

1992an, jarduera banatzaile hutsa genuen ardatz, eta hori izan da aldaketarik handiena, 1995ean hasi baikinen gure begi barruko lentea egiten. Hortik aurrera, oftalmologiarako produktuak ikertu eta garatu ditugu, batez ere, begiaren kirurgia eta patologia mota desberdinetarako inplanteak eta osasun-produktuak garatzen jarraitzen dugu. Beraz, gure jarduera oftalmologiarako produktuen garapenean oinarritzen da batez ere, baina egia da beste merkatu batzuetara dibertsifikatu dugula, albaitaritzara, esaterako, eta azken urteotan aurpegi-masailak berreraikitzeko inplante-lerro bat garatu dugu.

Esentzia bera da?

Bai. Hurbileko enpresa bat gara, eta osasun-arloko profesionalei entzuten diegu, hala nola oftalmologoei, haiek baitira beren egunerokoan konpondu gabeko premiak eta aurkitzen dituzten zailtasunak ikusten dituztenak. Ideiekin etortzen dira AJLra, eta guk entzun eta baloratzen diegu garapen posible baten bideragarritasuna. Horrela, taldean lan eginez, orain fabrikatzen eta saltzen ditugun produktu asko garatu ditugu.

Harritzen jarraitzen du Estatu Batuetako negozio ildo nagusietako bat txakur eta katuentzako lenteak izatea

Espainian oraindik ez gaude ohituta gure maskotei begi-lausoen ebakuntza egitera, baina txakurrek pertsonak bezala zahartzen direnean sortzen dute, eta Estatu Batuetan oso barneratuta dago maskoten zaintza. Maskotak familiako kidetzat hartzen dituzte eta, beraz, zaintza bera jasotzen dute. Horregatik, lente asko saltzen ditugu katuentzat, baina, batez ere, txakurrentzat. Bitxikeria gisa, Portugalgo albaitari batek eskatu digun katamotz batentzako lente pertsonalizatua diseinatzen ari gara orain, eta korneako ultzerak egiteko kolageno mintza ere garatu dugu, emaitza bikainekin.

Zergatik da lehentasunezkoa AJLrentzat nazioarteko merkatua?

Enpresaren estrategiaren barruan, esportazio-jarduera hazkunde-ildo estrategikoa da. Egia esan, merkatu nazionala da guretzat garrantzitsuenetako bat, Espainiako enpresa fabrikatzaile bakarra baikara. Sare komertzial propioa dugu, eta egungo merkatu-kuotarekin oso pozik bagaude ere, errealitatea da multinazionalek, batez ere amerikarrek, gauzak oso zail jartzen dizkigutela. Eta horrek beste merkatu batzuk bilatzera garamatza, abantaila honekin: produktuen katalogo oso zabala dugu, ez soilik lenteak, baita glaukomarako inplanteak, erretina askatzea eta kornea ere.

Eta zergatik izan dira beti Estatu Batuak AJLrentzat lantza-puntak?

Joera markatzen duen merkatua delako eta bertara sartzeak beste herrialde estrategiko batzuetara sartzeko ateak irekitzea ahalbidetzen dizulako. Eta nahiz eta oso zaila den bere arauzko eskakizunengatik (entseguak, auditoriak), azkenean merezi du han saltzea, diodan bezala, beste merkatu batzuen zubi baita. Zentzu horretan, enpresa bat dugu Chicagon, merkatu amerikarrarekin zerikusia duen guztia kudeatzen dugun egoitza.

Zertan ari zarete lanean une honetan?

Erretina erortzeko perfluoro bat garatzen ari gara. Duela urte batzuk eskandalu handia sortu zen horrelako produktuak erabiltzeagatik, bereziki Indian eta Turkian. Kalitate eskaseko produktuak ziren, Estatuan ehun pertsona baino gehiago itsu utzi zituztenak. Gu produktu berri bat garatzen ari gara, berme guztiekin, horrelakorik berriro gerta ez dadin. Begi-korneako transplante oso konprometituen kasuetarako inplanteez ari gara; begi horiek medikuek kaleratuak direla esaten dute, transplante bat jaso dutelako, eta porrot egiten dute, eta ia begitik galdu eta protesi bat, kristalezko begi bat eramatera behartuta daude. Gure inplantearekin itxaropen-bide bat irekitzen zaie, begia mantendu eta ikusmena berreskuratu ahal izateko.

Avatar

Egilea Andoni Beitia