Euskal ekonomiari buruzko euskarazko aldizkari bakarra

CAFek eta Irizarrek hazten jarraitzen dute Europako autobus elektrikoen merkatuan

CAF-Solaris eta Irizarrek mugikortasun elektrikoaren aldeko apustua fruituak ematen ari da hiriko autobus elektrikoen sektorean. Bi enpresek kontratuak ixten ari dira Europako hiri nagusietan, emisiorik gabeko mugikortasuna errazteko. CAF-Solarisek Italian 80 autobus elektriko eta Errumanian beste 36 trolebus saltzeko kontratua sinatu zuela iragarri zuen, guztira 50 milioi euro ordainduta. Bestalde, Irizar e-mobilityk 15 autobus elektriko emango ditu otsailean Frantzian, Estrasburgoko garraio sarean.

Hiri-garraio publikoa deskarbonizatzearen aldeko apustua sendotzen ari da Europan, eta autobus elektrikoen merkatua nabarmen hazten ari da. Politika publikoek bultzatuta eta baterien kostuak murriztuta, autobus elektrikoen munduko merkatua hirukoiztu egingo da 2025erako, Wood Mackenzieren ikerketaren arabera.

Interact Analysis enpresak dioenez, Europan, pandemiaren aurreko azken hiru urteetan, urtero 1.200-1.500 autobus elektriko ekoiztu ziren. Kopuru hori nabarmen handitu behar da 2030erako Europar Batasunerako aurreikusitako emisio-konpromisoak betetzeko.

Testuinguru positibo horretan kokatu behar da CAF bezalako enpresen apustua. Beasaingo enpresak, Solaris autobusen filialaren bidez, kontratu berriak esleitu ditu 80 autobus entregatzeko Erroman, 228 milioi euroko eskaera-zorrora iritsita,  eta beste 36 ibilgailu Errumaniako bi hiritan 25 milioi euroren truke.

Italian, CAF-Solarisek Cotral enpresaren eskaera bat jaso du. Konkretuki, Interurbino modeloko 80 autobus ekoiztuko ditu CAFek, baita mantentze zerbitzuaz ere arduratuko da hamar urtez.

Kontratu horrekin, CAFek mota horretako ia 600 autobus ekoiztu ditu Cotralentzat 2016tik. Azken modeloa 12 metrokoa da, eta 67 bidaiari garraiatzeko gaitasuna du, hiriko mugetatik harago doazen ibilbide luzeetan garraio “segurua eta erosoa” eskaintzeko diseinatua.

Urte honetan bertan entregatzea aurreikusten da. Autobusaren ekipamenduan bideozaintza-sistema bat, bidaiariak ateetan zenbatzeko sistema bat, gidariaren kabina itxi bat eta Mobileye funtzio bat daude, gidaria bere erreitik nahi gabe irteten ari dela ohartarazteko.

Bestalde, Errumanian, mugikortasuneko euskal enpresak Brasov eta Târgura bidaliko ditu bere autobusak. 25 eta 11 trolebus hornituko ditu, hurrenez hurren, 25 milioi euroren truke.

CAFek 500 autobus elektriko saltzen ditu urtero, eta, azken ekitaldian, % 78 hazi da negozio-adar hori.

Irizar Frantzian

Bestalde, Irizarrek, urtarrilean Estrasburgora hamar autobus (Irizar ie bus modeloa), % 100 elektriko bidali ostean, beste hamabost jarriko ditu Frantziako sare eurometropolitarrean datorren otsailean.