BBVAk 48.000 euroko isuna ordaindu dio Datuak Babesteko Agentziari, bankuko erabiltzaile batek “akats baten ondorioz” hirugarrenen datuak biltzen dituen dokumentu bat jaso ondoren, bankuaren aurka hasitako zehapen-prozeduraren ebazpenean azaltzen denez. Europa Pressek kontsultatu du.

Ebazpenean zehazten denez, erabiltzaile batek, 2021eko urrian, bere kontuaren titulartasun-ziurtagiria eskatu zion erakundeari, BBVAren ‘app’ aren bidez, eta, aldiz, beste pertsona batzuen kontratu baten kopia jaso zuen. Bezeroak gorabeheraren berri eman zuen, eta datuen babesaren inguruan kezkatuta zegoela adierazi zuen. Bankuak barkamena eskatu zion, “akats operazionala” zela esanez.

Hala ere, erabiltzaileak banketxearekin komunikatzen jarraitu zuen, dokumenturako sarbidea izaten jarraitzen zuela adierazteko, erakundearekin berarekin zuen harremanetarako txataren bidez eskuragarri baitzegoen. Bankuak, bere aldetik, erreklamatzaileari adierazi zion ezinezkoa zela dokumentu hori elkarrizketatik ezabatzea.

Ondoren, 2021eko azaroaren 15ean, bezeroak salaketa jarri zuen Datuak Babesteko Espainiako Agentzian BBVAren aurka, eta erreklamazio hori bankura bidali zen, datuak babesteko araudian aurreikusitako baldintzetara egokitzeko egindako ekintzak azter eta agentziari jakinaraz ziezazkion.

2022ko otsailean, baina aurreikusitako epearen barruan, bankuak Datuen Babesari azaldu zion bezeroak eta kudeatzaileak harremanetan jartzeko duen tresna (‘Nire elkarrizketak’) kanal “segurua” dela, “logadun” ingurune batean, eta elkarrizketen historiarako sarbidea ematen duela, eragiketa guztien “gardentasuna eta trazabilitatea bermatzeko”.

Agentziari bidalitako idazkian, bankuak aitortu du “akats puntuala eta gizatiarra” egin zela kontratua hirugarrenen datuekin eranstean, eta “gertakari isolatua” dela, “eragindako pertsonen beste erreklamazio batzuen berririk ez dagoelako”. Damu du okerra egin izana, eta Datuen Babesari helarazi dio erreklamatzaileak bere kudeatzaileari akatsaz ohartarazi zion unean bertan barkamena eskatu zuela, bien arteko hurrengo komunikazioetan egin zuen bezala.

“BBVAk ezabatu egin du bezeroak kontratua artxibatzeko aukera. Kudeatzailearen eta bezeroaren arteko elkarrizketa gordetzen bada ere, fitxategirako esteka ezabatu egin da, eta horrek ezin du dokumentua deskargatu/bistaratu “, zioen bankuak idatzian.

Defentsa hori gorabehera, Datuak Babesteko Agentziak erreklamazioa izapidetzea eta BBVAren aurkako zehapen-prozedura irekitzea erabaki du, datu pertsonalen “segurtasun-arrakala” delako. Zehazki, azaldu du jasota dagoela bere datu-basean dauden BBVAko bezero baten datu pertsonalak “erreklamaziogileari behar ez bezala erakutsi zitzaizkiola”.

BBVAk ez zuen neurri egokirik hartu

Gainera, adierazi du, arrakala hori gertatu zenean, BBVAk ez zuela neurri egokirik, teknikorik eta antolakuntzakorik hirugarren baten kontraturako sarbidea ematen zuen esteka bat bidaltzea eragozteko, eta, horrela, 2021eko urritik 2022ko otsailera arte bezero baten datu pertsonalak agerian utzi zituen.

Larrigarri gisa, Datuen Babesak adierazi du, alde batetik, BBVAren finantza-jarduerak eta dituen bezero kopuru handiak “datu pertsonal asko” erabiltzea dakarrela, eta horrek esan nahi duela “esperientzia nahikoa duela eta datu horiek tratatzeko ezagutza egokia izan beharko lukeela”.

Egoera horren aurrean, Datuak Babesteko Bulegoak 50.000 euroko administrazio-zehapena proposatu du, arau horren 83.5 artikuluan tipifikatutako Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorraren (DBEO) 5.1.f) artikulua urratzeagatik, eta 30.000 euroko beste administrazio-isun bat, DBEOren 32. artikulua hausteagatik, 83.4 artikuluan tipifikatua.

Zehapen-prozeduran, Datuen Babesak gogorarazten du bankuak bere erantzukizuna onar dezakeela hamar eguneko epean, eta horrek zigorra % 20 murriztea ekarriko lukeela. Horrela, isuna 80.000 eurotik 64.000 eurora murriztuko litzateke.

Gainera, bankuak zehapena borondatez ordaintzeko aukera ere aitortzen du, eta horrek % 20ko murrizketa ekarriko luke, zehapenaren zenbatekoa 48.000 eurora murriztuta. Hala, bankuari aukera ematen dio bi zenbatekoetatik edozein borondatez ordaintzeko, 64.000 edo 48.000 euro, alegia.

Azkenik, 2022ko irailaren 23an, BBVAk 48.000 euro ordaindu ditu, Datuak Babesteko Agentziak aurreikusitako bi murrizketak erabiliz. Horrela, “erantzukizuna aitortzea dakar”, zehapenaren aurkako edozein ekintza edo errekurtso administratibori uko egitea dakar, eta zehapen-prozedura amaitzea dakar.

Egilea Andoni Beitia