Toyota auto markak inoiz ikusi gabeko zerbait lortu du. Bere historian lehen aldiz, Japoniako enpresak Espainian gehien saldu den enpresa bezala amaitu du urtea, auto fabrikatzaileek (Anfac), kontzesionarioek (Faconauto) eta saltzaileek (Ganvam) astelehen honetan argitaratutako matrikulazio datuen arabera. 2022an, Toyotak 73.505 turismo berri eman zituen, hau da, 2021ean baino % 17,9 gehiago.

Niponaren salmenten gorakada nabarmen hori % 5,4 jaitsi den testuinguru batean gertatu da, hornidura-kateetako tentsioen ondorioz, batez ere mikrotxipen urritasunagatik. Horixe izan da, hain zuzen ere, Toyotaren arrakastaren gakoetako bat, hornigaien krisia lehiakideek baino hobeto kudeatzen jakin baitu. Gaitasun hori beste asiar batzuek ere izan dute, hala nola Kiak eta Hyundaik, salmenten podiumean Toyotarekin batera, 63.345 unitaterekin ( % 10,7 gehiago) eta 59.503rekin ( % 3,5 gehiago). Hyundai, gainera, entrega gehien dituen modeloaren koroarekin geratu da: El Tucson, 21.985 auto salduta.

Koroa eskuratzeko Toyotaren beste sekretuetako bat ibilgailu hibridoetan oinarritutako eskaintza izan da. Konpainiak azaldu duenez, Espainian egiten dituen entregen % 80 inguru ibilgailu hibridoak eta hibrido entxufagarriak dira. Konpainiak, batzuetan sektoretik ibilgailu elektriko hutsera berandu iristen ari dela leporatu izan zaion arren, hibridoaren aldeko apustua egiten jarraituko du datozen urteetan, eta, aldi berean, % 100 elektrikoak izango dira.

Bere modelo salduenak Corolla (C segmentuko konpaktu hibrido bat), 2022an gehien merkaturatutako laugarren autoa izan zena, 16.998 unitaterekin; eta C-HR, markak 15.987 ibilgailu entregatu dituen SUV hibridoa. Bien artean, konpainia japoniarrak gure herrialdean dituen salmenten ia erdia dira, % 44,8.

Seat, lau urteetan zehar saltzaile nagusia

Laugarren eta bosgarren postuan Volkswagen (58.874 unitate) eta Peugeot (54.737) geratu dira, matrikulazioak % 4,6 eta % 18,6 jaitsi direlarik.

Seat, Volkswagen taldearen marka, 2022an buruzagitzatik urrun geratu zen. Lau urtez gure herrialdean matrikulazioen tronua hartu ondoren (2018 eta 2022 artean liderra izan zen), enpresak seigarren postuan amaitu du ekitaldia, 49.200 ale baino ez baititu eman. Zerumugan modelo berririk gabe (talde alemaniarra Cupraren aldeko apustua egiten ari da, eta ez hainbeste Seat enpresaren aldekoa, horretarako oraingoz behintzat ez baitago auto elektrikoak ateratzeko planik), zaila dirudi Seat gure herrialdeko salmenten buru izatea berriro.

Enpresak, hori bai, bere modeloetako bat podiumean mantentzea lortu du: Arona, entrega gehien izan dituen hirugarren autoa izan arren, deskalabru handia jasan duena ( % 20,4 egin zuen behera).

Egilea Andoni Beitia