signage hanging on the street

Txinak ez du etsi nahi Xi Jinpingen hirugarren agintaldiaren hasieran. 2023ko hazkunde ekonomikoaren aurreikuspenak ( % 5) ez ditu jaso merkatuak, eta adituek ez dute zertan negatibotzat jo, iazko iragarpenak baino txikiagoak izan arren. Gakoa Pekinek sektore jakin batzuen gaineko kontrola sendotzeko duen uste sendoan aurki daiteke, nahiz eta munduaren inguruan inbertitzaileak lidergo-aldaketaren eta politika berrien eraginaren zain egon.

Xiadong Baok, Rothschild Asset Management-eko Edmond-en sortzen ari den errenta aldakorreko funtsen kudeatzaileak, neurri horiek hogeita zazpiengan izango duten eragina mugatua izango dela aurreratu du. Europak Txinako barne-eskariaren berreskurapen orokorraz eta turista txinatarren atzerrirako bidaiez baliatu beharko luke. 2023rako, lehenengoa bere horretan dago, errekuperazioak martxan jarraitzen baitu, eta bigarrena abian dago eta bigarren seihilekoan normalizatu beharko litzateke, analistak azaldu duenez.

Bestalde, David Rees Schroders-en gorabidean dauden merkatuetako ekonomialari nagusiak adierazi du Europako beste sektoreek ez dutela horren onurarik jasoko: “Aurretiko inbertsio handiak eta kanpoko eskari ahulak ezinezkoa egiten dute suspertzeak manufakturen sektorean inbertsio-ziklo berritu bat piztea”.

Schrodersetik aurreratu dute lehengaien esportatzaileek onurak izan ditzaketela prezioak igotzen badira, baina argitu dute hori Txinako lidergo berriak lagunduko dituen sektoreen araberakoa izango dela. Iraganean eraikuntzan oinarritutako berreskurapenek metal industrialen prezioak bultzatu dituzten bitartean, Latinoamerika eta Afrika bezalako herrialdeetako esportatzaileei mesede eginez, zerbitzuetan oinarritutako berreskurapenak energiari mesede handiagoa egin liezaiokeela azaldu dute.

Munduko inflazioa handitu dezake

Reesek ohartarazi du horrek munduko inflazioa handitu dezakeela berriro, diru-sarrera errealei presio eginez eta banku zentralei tarte txikiagoa utziz 2024an interes-tasak jaisteko. Horrela, gorabidean dauden merkatu batzuek aurrera egingo lukete petrolioaren prezioen igoera-ingurune batean, baina gehienek hazkunde moteleko aldi bati aurre egin beharko liokete interes-tasa altuenak eta kanpo-eskariaren moderazioa nabaritu ahala.

Neurri handi batean Covid zero politika erlaxatu delako, merkatuak eta analistak baikor daude joan den asteko iragarpenaren ondoren. – 2023an Txinako ekonomia eta errenta aldakorrerako aldaketa positiboaren seinale handiak ikusten ditugu, Diogo Gomes UBS AM Iberiako senior CRMak adierazten duenez. Uste dugu 2023ak lidergoaren itzulera markatuko duela, eta ez hazkunde ekonomikoaren atzerapena. Dinamika hori katalizatzaile bat izango da, eta gehiago pisatuko du merkatuetan eztabaida geopolitiko berriek baino. Gomesen iritzia bat dator Asiako erraldoiaren datuek iraganean euren itxaropenak nola gainditu zituzten ikusi duten beste analista batzuen iritziarekin, Citi Economic Surprise Index aldizkariaren zifrek islatzen duten bezala.

Ildo horretan, Bank of Americaren iritziz, Txinan azpiegitura- eta manufaktura-inbertsioaren azelerazioa, kontsumoaren gorakadarekin batera, bereziki onuragarria izan liteke Atlas Copco, Duerr eta Schindler bezalako Europako enpresentzat, baina baita ABB, Siemens eta Hexagonentzat ere.

Gomesek, hala ere, uste du AEBekiko tentsioak lurrunkortasun-faktorea izaten jarraituko duela munduaren inguruan, baina baztertu egiten dute erabateko porrota. Oro har, bi herrialdeen arteko lehiak bere horretan jarraitzea espero dugun arren, bi herrialdeen arteko erabateko deskonexioa oso gertagaitza dela uste dugu, Txina dagoeneko merkatu globaletan estu-estu txertatuta baitago, UBSko adituak baieztatu duenez.

Etsipena saihestu nahian

Oro har, ados daude espezialistak: Txinak helburu baxua jarri du etsipena saihesteko, 2022an egin zuen bezala. Ildo horretan, Elizabeth Kwik Abrdn-eko Asiako errenta aldakorreko inbertsioen zuzendariak egunkari honi azaldu dio iragarpen kontserbadoreak Txinako Gobernuaren gaineko presioa arintzeko balio dezakeela.

Iaz ekonomia ez zen % 5,5eko helburura iritsi, eta ekitaldi honetan helburua ez betetzea errepikatuko balitz. Konfiantza are gehiago murriztu daiteke, Kwikek nabarmendu duenez, eta gero gaineratu du helburu kontserbadore horrek murriztu egiten dituela zerga-estimulu handiak aplikatu behar izateko itxaropenak, edo Txinako banku zentralak diru-erlaxazio oldarkor bati ekin behar izateko itxaropenak.

Kwiken ustez, epe labur eta ertainean Gobernuaren lehentasunak enplegua suspertzea, inbertsio pribatua suspertzea eta atzerriko inbertsio zuzen gehiago erakartzeko ahaleginak areagotzea dira. Gure ustez, enpleguaren eta familia-diru-sarreren ikuspegiak nabarmen hobetzea funtsezkoa da epe luzerako kontsumoa modu iraunkorrean berreskuratzeko.

Bestalde, Alicia Herrerok, Natixiseko Asiako ekonomialari buruak, uste du barneko zein kanpoko koiunturak ezinezko egiten zutela helburu altuagoak ezartzea: Txinak ez du ziurgabetasunik nahi. Jakina zen kanpoko inbertsioa eta eskaria ez zirela oso indartsuak izango. Hazkundea ez zen askoz handiagoa izango. Agian % 5,5era iritsiko da, eta ez dira ausartzen politika hedakorragoak egiten zorra metatzeagatik. Horregatik, ez dute berriro helburua ez lortzeko arriskurik izan nahi, are gutxiago Li Qiang lehen ministro berriaren lehen urtean.

Xiadong Baok dio Txinak azken urteetan erakutsi duen erresistentziak segurtasuna ematen diola Pekini. Hala, espezialistaren esanetan, Xi Jinpingen Gobernuak ez du beharrezkotzat jotzen ekonomia gehiegi suspertzea, eta nahiago dute gainditu ahal izango dituzten helburuak jartzea. Hori esanda, adituak nabarmendu du higiezinen sektorearen alternatibak bilatzen ari direla hazkundea sustatzeko. Desapalankamenduaren zikloa atzean geratu da, hobe da berriro palankatzea arrazoi jasangarriengatik, kontsumoa kasu, baieztatzen du.

Eraberritzeak

Ekonomia suspertzen laguntzeko neurriak hartu behar dituela uste du Pekinek, baina 2021ean Evergrande bezalako krisiak eragin zituzten zorpetze-ereduak saihestu nahi ditu. Izan ere, Li Keqiang lehen ministroak barne-kontsumoa sustatzeko oinarriak ezarri zituen, baina arreta berezia jarriz atzerriko inbertsioa eta higiezinen sektoreko arriskuaren kontrola modu zabalean sustatzeari.

Horrela, Txinako lidergoaren aldaketa funtsezkoa izango da datozen urteetarako. Li Qiangen gainean jarriko da arreta, Xi Jinping buru duen bigarrenaren gainean, bera arduratuko baita programatutako aldaketak gauzatzeaz.

Testuinguru horretan, Julius Baer-etik baieztatzen dute inbertitzaile atzerritarrek eta nazionalek batez ere bi erreformatan interesa dutela. Lehenengoa, estatuko enpresen erregulazioan (SOE) aldaketa posible bat egitea da, erakargarriagoak izan daitezen.

Erakundeko analistek diote merkatuak bere aurreikuspenak handitu dituela, Yi Huiman Txinako Baloreen Batzorde Arautzaileko (CSRC) presidenteak SOEen balorazioak baxuegiak direla adierazi ondoren. Izan ere, agintariek adierazi zuten ezaugarri txinatarrak izango dituen balorazio-sistema bat ezartzeko eskatuko zuela, baina ez zuen xehetasun gehiagorik eman.

Era berean, Ondasun Publikoak Ikuskatzeko eta Administratzeko Batzordeak (Sasac) adierazi du agintaritza enpresa publikoen erreforma sakontzeko eta indartzeko moduak aztertzen ari dela. Helburuen artean daude lehiakortasuna handitzea, gobernu korporatiboa hobetzea eta sendotzea bultzatzea, besteak beste. Iruzkinak Herriaren Kongresu Nazionalaren aurretik egin zirenez, inbertitzaileak adi daude datozen egunetan zabalduko diren xehetasunei.

Bigarren erreforma gobernu-erakundeetara bideratuta dago, eta horien artean iragarri zen finantza-erakunde arautzaileak berregituratuko zirela. Planaren arabera, gaur egungo Txinako Banku eta Aseguruen Batzorde Arautzaileak (CBIRC) izateari utziko dio, eta Finantza Erregulazioko Administrazio Nazional sortu berri batek ordezkatuko du. Administrazio horrek Txinako Banku Popularrak (PBoC) eta CSRCk gaur egun egiten dituzten funtzio batzuk ere bereganatuko ditu.

Erregulazio-funtzioen zati handi bat zentralizatuko da. Hori dela eta, Gobernuak finantza-sektorearen gaineko kontrola indartu dezake, eta batzuek modu negatiboan ikus dezakete hori. Baloreen merkatuan berehalako eragin zuzenik egon beharko ez lukeen arren, ados gaude neurriak inbertitzaileen konfiantzari laguntzen ez diola esatean, Julius Baer-etik ohartarazi dutenez.

Elizabeth Kwik ez dator bat ikuspegi horrekin, eta uste du finantza-sektoreko erreformek finantza-araudia arrazionalizatzeko eta finkatzeko ahalegina egiten dutela, eta Txinan ikusten den joera baten parte direla: Horrek sistemaren eraginkortasuna areagotu lezake. Arrisku sistemikoaren prebentzioak lehentasun osoa izaten jarraitzen du Pekinentzat.

Egilea Andoni Beitia