Ibilgailu elektrikoa garraio-metodo hutsa izateari uzteko eta energia-kudeaketan beste eragile bat izaten hasteko diseinatzen da. Europako automobil-talde nagusiak norabide biko auto elektrikoak merkaturatzen hasi dira, energia jasotzeko ez ezik, etxera, eraikin batera edo sarera itzultzeko ere gai direnak, betiere entxufatuta mantentzen bada. Esate baterako, Stellantisek 2025ean kaleratuko duen Ram 1500 REV berria edo IDa. Volkswageneko buzz, dagoeneko funtzio horretarako prest dagoena.

Kasu honetan, Europako konpainiak Asiako automobil-konpainien atzetik doaz, horiek urteak baitaramatzate bi norabideak garatzen. Teknologia seriez ontziratuta dago Chademo konektorean [korronte zuzeneko konektore estandarra Japonian], 2013ko irailetik fabrikazio-lerrotik ateratzen diren ibilgailu guztietan, Nissan fabrikatzaileak azaldu duenez. – Chademoa da gaur egun aukera hori eskaintzen duen bakarra, Nissanek 2011n egin zuen garapenaren ondorioz, ibilgailu elektrikoak sarerako babes bihurtzeko, gorabeherarik izanez gero, hala nola Fukushimako istripu nuklearra, gaineratu du fabrikatzaileak. Nissanez gain, Mitsubishi (niponaren bazkidea Renaultekin Aliantzan) edo BYD txinatar erraldoiak ere bi norabideak eskaintzen dituzte. Txinaren kasuan, BYDek teknologia hori du Espainian saltzen dituen modelo guztietan.

Funtzio horri etekina ateratzeko moduaren adibide batek hiru eragile inplikatuko lituzke: eguzki-panel bat, auto elektriko bat eta norabide biko kargagailu bat. Erabiltzaileak aipatutako panel fotovoltaikoak sortutako elektrizitatea gordeko luke bere auto elektrikoan, eta honek sarera itzuliko luke etekin ekonomikoa lortzeko unerik egokienean. Horrela, ibilgailuek zeregin aktiboa hartzen dute sistemari malgutasun handiagoa emanez, ez bakarrik ekoizpen berriztagarri handiko uneetan karga eginez, baita baterietan biltegiratutako energia salduz eta sarera injektatuz ere, teknologia fosilekin prezio eta ekoizpen handiagoak daudenean, Arturo Pérez de Lucía Aedive Ibilgailu Elektrikoa Garatzeko eta Bultzatzeko Enpresa Elkarteko zuzendari nagusiak adierazi duenez.

Egilea Irati