Gotion High-Tech konpainia txinatarrak ibilgailu elektrikoetarako bateria bat garatu du, elementu horren prezioa merkatzeko (automobil-mota horren zatirik garestiena da) eta autoak 1.000 kilometro karga bakarrarekin egin ahal izateko. Enpresa sektoreko beste erraldoi batzuekin lehiatzen da, CATL txinatar erraldoiarekin esaterako, eta duela gutxi aurkeztu zuen Astroinno izeneko bateria hau, litioa, burdina, manganesoa eta fosfatoa konposatuta dagoena. Hori berrikuntza bat da, orain arte karga-tarte horiek ahalbidetzen zituzten bateriak nikelezkoak eta kobaltozkoak baitziren, garestiagoak.

«Hobekuntza bat da, jauzi bat da energia-dentsitaterako», esan du Cheng Qianek, Gotioneko nazioarteko negozio-unitateko presidente exekutiboak, Tokiotik telefonoz egindako elkarrizketa batean. Gotionen eskaintzak manganesoa gehitzen dio Txinan merkaturatu zen burdin eta litio fosfatoaren kimikari, eta ibilgailu elektrikoen fabrikatzaile nagusiek, BYDtik Teslaraino, eredu batzuen kostua murrizteko metodo gisa hartu dute. Bateria horiek potentzia handiagoa biltzen dute pakete txikiagoetan, eta teknologia hedatzen lagundu dute, fabrikatzeko merkeagoa izaten baita.

Azken horiek kilogramoko 190 Wh energia-dentsitateko sabaira iristen dira, Chengek azaldu duenez; Gotionen teknologia berriak, berriz, kiloko 240 Wh dentsitate maximoa eskaintzen du. Horrek esan nahi du energia gehiago gorde dezakeela bateriaren gelaxka bakoitzean, paketearen pisua eta tamaina minimizatuz. Berrikuntzak nabarmentzen du baterien teknologiak eta lehengaien beharrizanek eboluzionatzen jarraitzen dutela eta ezin direla aurreikusi, munduko automobil-fabrikatzaileek kostuak murriztu eta ibilgailu elektrikoen errendimendua handitzen duten heinean. Era berean, Txinako enpresek aurrerapen horietan aitzindari izaten jarraitzen dutela erakusten du. Gotionek Shenzhenen kotizatzen du eta Volkswagen taldea da akziodun handiena. Bateria burdinazko eta litiozko fosfatozko bateria bat baino % 5 gutxiago balio izatea espero du. Hori nikelezko eta kobaltozko gelaxkak baino % 20 eta % 25 artean merkeagoa izango litzateke.

Gotionek garatutako bateriaren kimikak industriaren nikel eta kobalto gelaxka batzuk ordezka ditzake errendimendu berarekin baina kostu baxuagoekin eta segurtasun handiagoarekin, Chengek adierazi duenez. Uste dut oso erakargarria dela auto fabrikatzaileentzat, eta esan behar dut enpresa askok joera hori jarraituko dutela, gaineratu du zuzendari asiarrak. Teknologia hori ez da berria, baina berria da auto elektrikoetan, eroankortasun baxutik hasi eta tenperatura altuko disoluzioraino edo dentsitate baxuraino. Astroinnok erronka tekniko horiek gainditu ditu, Gotionen arabera.

Txinako konpainiak adierazi du datorren urteko bigarren hiruhilekotik aurrera has daitekeela bateria hori ekoizten, Txinako Anhui probintziako bi lantegitan. SNE Research-en arabera, 2022an munduko zortzigarren bateria-fabrikatzailerik handiena izan zen Gotion, AEBetan gigafaktoria batekin eta Marokon beste batekin nazioartean hedatzeko planak dituena.

Egilea Irati