Inflazio orokortua % 2 inguruan mantentzen da, baina hozkailua eta despentsaren prezioak askoz ere azkarrago igotzen dira. Aurtengo lehen seihilekoan elikagaien batez besteko garestitzeak erosketa-bolumena % 2,6raino jaistea eragin du; edariena, berriz, % 1,1 jaitsi da aldi horretan.
Hala ondorioztatzen da Circana aholkularitza-enpresak sei hilean behin egindako txostenetik. Txosten horrek urteko lehen sei hilabeteetan espainiarrek supermerkatuetan eta hipermerkatuetan egindako gastua biltzen du. Bertan, marka zuriak jarraitzaile gehiago izan zituen kanal guztietan, eta klik eginez gero, erosketa ahuldu egin zen.
Estatistikako Institutu Nazionalak uztailaren 11n eskainiko duen elikagaien eta alkoholik gabeko edarien prezioen igoeraren datu zehatzaren zain, hauek dira espainiarren kontsumoaren bost gakoak urteko lehen erdian.
Faktura superrean: 42.755 milioi euro
Espainiako familiek 42.755 milioi euro gastatu zituzten superrean txandakatze handiko kontsumo-ondasunetan (elikagaiak eta higienea), “kontsumo handia” edo FMCG, ingelesezko siglen arabera.
2022ko aldi berean baino % 10,6 gehiago da, eta soilik aholkularitza-enpresaren datuen arabera izandako % 11,6ko prezioen igoerari zor zaio; erosketa-orga horien pisua (bolumena) % 1 murriztu zen.
Azukrea, esnea eta olioa, gehien garestitzen dena
Familia-horniduraren barruan, elikadurak izan du prezio-hazkunderik handiena, % 14,3 gehiago; kontsumitzaileek ere murriztu dute gehien, bolumen-jaitsiera % 2,6koa izan baita.
Eta gehien garestitzen diren familien sailkapenean azukrea ( % +50,7), esnea ( % +48,7) eta oliba-olioa ( % +32,4) daude.
Sekzioak: freskoak eta edariak
Elikadura osasungarria mantentzea da kontsumitzaile askoren helburua; eredu horiek, dieta mediterraneoaren kasuan bezala, batez ere elikagai freskoak dira, eta espainiarrek 12.930 milioi euro utzi zituzten sei hilabetean.
Duela urtebete baino % 9,3 aurrekontu handiagoa da; izan ere, % 1,3 gutxiago erosi arren, batez besteko prezioa % 10,6 igo zen.
Edarien sekzioak ere gora egin du prezioan, % 12 kasu honetan, baina erosketa-saskiaren barruan duen garrantzia % 1,1 baino ez da jaitsi.
Kontsumo handiaren barruan, kontsumo handieneko produktuak ez dira elikagaiak, aurpegiko kosmetikako produktuak baitira, dekoraziokoak edo gorputzekoak.
Marka zuria, batu eta jarraitu
Poltsikoari begiratzeko, marka zuria edo banatzaile-marka aliatu handia bihurtu da; izan ere, nahiz eta prezioak ere igo egin diren (ia % 14 hazerdi batean), gero eta leku handiagoa du espainiarren etxeetan eta sail guztietan.
Fabrikatzaileen marken prezioak % 11 baino ez ziren igo, ekoizpen-kostuek ere gora egin zutelako.
Espainiarrak eta supermerkatuak
Espainiako merkataritza-banaketaren egiturari esker, kontsumitzaileek gehien aukeratzen duten aukera supermerkatua da.
“Online” kontsumoaren bilakaera zalantzan egon da pandemiaren “boom” aren ondoren, eta kontsumo handiko erosketa guztien % 2,6 da orain; duela urtebete baino % 6,7 gehiago da balioan, baina bolumena batez bestekoa baino gehiago jaitsi da, % 2,5. Ehunekoa 2019ko % 2aren oso antzekoa da.