Klima-aldaketaren aurkako borroka aspaldidanik da errealitate, eta modu intentsiboagoan pandemiaz geroztik. Mundua osasun-krisi larrienetako batekin berrosatzen ari da digitalizazioaren eta iraunkortasunaren oinarrien pean. Politikak eta akordioak eraiki dira, eta berotze globala murrizteko eta ingurune osasungarriagoa eta etikoagoa egiteko ekimenak sortu dira.
Premisa horrekin lan egiten du ClimateTradek, marketplace bat, blockchain teknologiarekin lehena, konpainiek eta partikularrek beren karbono-aztarna konpentsatu ahal izan dezaten. Funtsean, proiektu jasangarri bati dirua eskaintzea da kontua (karbono-kredituak erostea), sortzen ari diren CO2 isuriak konpentsatzeko.
Valentziar jatorriko konpainia 2019an sortu zen, eta ideia horrek jaiotza pare baten etorrerarekin zerikusia izan zuen. “Gure familia eta nire bazkideetako batena gure lehen alabaren zain geundenean, neure buruari zalantzan jartzen hasi nintzaion haziko zen mundua. Orduan erabaki nuen gure seme-alabentzako eta datozen belaunaldientzako planeta garbiago eta osasuntsuago bati lagunduko zion negozio bati ekitea “, azaldu du Francisco Benedito sortzaileetako batek. Zuzendaria Zuzenbidean lizentziaduna da, enpresen administrazioan master bat lortu zuen Pariseko Unibertsitatean, eta IE Business School-en teknologia eta business digitalean oinarritutako zuzendaritza garapen programa bat egin du. Beneditok baieztatu duenez, “sortzaileen skill-ak konbinatuz, horietako bat ingurumenaren arloko ezagutzekin, proiektua aurrera atera ahal izan zen”.
Plataforma izugarri hazi da. 2019an 150.000 euroko fakturaziotik, 1,4 milioira igaro zen 2020an, eta 20 milioira aurreko ekitaldian; azken horrek 1,5 milioiko irabaziak izan zituen, aurrekoan baino % 90 gehiago. Plantilla 40 langilek osatzen dute, 14.000tik gorako erabiltzaile erregistratuak ditu, eta jarduera globala du, presentzia handiarekin Espainian, Estatu Batuetan, Erresuma Batuan eta Alemanian.
Diru-sarrera gehienak beren intereseko marketplacean proiekturen bat aurkitzen duten nazioko eta nazioarteko kredituen erosleen komisioen bidez sortzen dira (150 baino gehiago gaur egun). “Proiektuaren arabera, komisioak % 10etik % 25era bitarte kobratzen ditugu. Ehunekoa bakoitzaren izaera espezifikoaren, irismenaren eta bolumenaren arabera zehazten da. Tasen aldakortasun honek gure tarifak ekimen indibidualen baldintza eta konplexutasunetara egokitzea ahalbidetzen digu, prezioen egitura justu eta egokia bermatuz “, zehazten du Beneditok.
Erronkak
ClimateTrade abian jartzeko aurkitu zuten erronka nagusietako bat “karbono-kredituen eta inbertsio iraunkorren merkatuaren heldutasun falta” izan zen. “Karbonoaren konpentsazioaren eta merkataritzaren kontzeptua hainbat garaitatik igaro zen 1997tik, orduan sortu baitzen, eta gero kolapsatu egin zen, beraz, etapa berri hau nahiko berria zen, eta horrek parte-hartzaile kopuru mugatua eta arau argi eta estandarizatuen gabezia ekarri zituen. Hala ere, enpresei praktika jasangarrien onurak, karbonoaren neutraltasuna eta elementu kimiko horren merkatuen potentziala irakastera bideratuta egon ginen, eta horrek modu bizi eta iraunkorrean haztea ahalbidetu zigun “, gogoratu du CEOk.
ClimateTrade sortu zenetik, konpentsazio osoa 5 milioi tona CO2 baino gehiagokoa da. Perspektiban jartzeko, nazioarteko 46.400 milioi kilometroko aireko bidaiek sortutako emisioen parekoa izango litzateke, gutxi gorabehera, edo 978.261 autoren urteko emisioen parekoa.