Internet bidezko salmenta tresna erabilgarria bihurtu da enpresen hazkunderako eta hedapenerako. Izan ere, eMarketer aholkularitza-enpresak adierazi duenez, online merkataritzaren negozio-zifra sei bilioi eurokoa izango da 2023an, eta zazpi bilioi eurotik gorakoa 2025erako. Hala ere, salmenta-eredu horretarako trantsizioak erronkak eta erronkak dakartza, eta sektore guztiek sinatu beharko dituzte.

Presentzia digitala ez da hainbeste osagarri bat, baizik eta premia bihurtzen ari da. Horregatik, honako galdera hau egiteko unea da: zer abantaila ematen dizkio negozio bati bere produktuak edo zerbitzuak online eskaintzeak? Marka ikustea eta ezagutzea, oztopo fisikoak kentzea edo merkatuaren aldaketetara azkarrago egokitzeko aukera dira enpresarien eta ekintzaileen jarrerak partekatzen dituzten elementuetako batzuk.

Horietako bat Joaquín de Lapatza da, Toteemi startup espainiarraren administrazio-kontseiluko kidea. Bere esanetan, Internet bidezko merkataritzak “urruneko merkatu globalei atea irekitzen die; bestela, garestiak edo eskuraezinak izango lirateke tokiko marka batentzat, produktua kokatzeko aukera emanez, bitartekaritza-, biltegiratze- eta salmenta-kostuak murriztuz”. Oztopo fisikoa kentzea da, beraz, negozio-kontzeptu horrek duen bertute nagusia.

Ildo horretan, Ricardo de las Herasek, Padel YVRren CEOak, hainbat erabiltzaileren arteko partidak antolatzen dituen online aplikazioak, honako hau gehitzen du: “ecommerce batek markaren aintzatespena ematen du, produktu edo zerbitzu bat modu lokalean saltzeak baino maila handiagoan, eta horrek, gainera, onura ukigarriak eta ukiezinak dakartza berekin”. Online merkataritza, berez, erosketa eta salmenta esperientzia guztiz desberdina da, bi aldeen arteko harreman ezberdina ezartzen duena. Aurrerapen digitalek bezeroekin harremanak estutzeko aukera ematen diete markei. Haiekin hainbat kanalen bidez komunikatzeko aukera izan dutenez, haien gustuei eta eskakizunei buruzko ezagutza-maila handiagoa lortu dute, eta, beraz, esperientzia pertsonalizatua eskaintzeko eta merkatuaren aldaketetara azkarrago egokitzeko aukera lortu dute.

Emaitza da, HubSpot software-garatzaileak egindako ikerketa baten arabera, Espainiako enpresen % 67k jada tresna teknologikoen aldeko apustua egiten duela salmenta-zerbitzuak pertsonalizatzeko.

Erabilgarritasuna online negozioen beste abantaila handi bat da. Saltokiak eguneko 24 orduetan irekitzen dituzte orain, eta erabiltzaileek edozein unetan eskura ditzakete beren produktuen katalogoak. Pertsiana ez jaistea salmentak eta diru-sarrerak handitzearen sinonimo da.

Eredu horrek dakartzan erronkei dagokienez, De las Herasek adierazi du, nagusiki, “logistika eta online posizionamendua” izango direla kontuan hartu beharreko bi faktoreak. “Enpresa bakoitzaren tamainak eta baliabideek ahalbidetuko dute gai horiek ebaztea”, ondorioztatu du.

Posizionamendua

Félix Martín Aguilar CEO eta Aliqindoi bigarren eskuko telefonoen salerosketarako plataformaren sortzailearentzat, lineako salmentan dagoen “lehia handian” datza erronkarik handiena.

Hain merkatu zabaletan, lehia inoiz baino basatiagoa da. Oztoporik ez dagoenez, Interneten izaerak marka guztiak berdintzen ditu, aurkarien artean bereizteko modua aurkitu behar baitute, ahalik eta bezero-kuota handiena eskuratzeko.

Lehiakideen artean, José Julio Becerril All in Biking-eko CEOak, mugikorretarako txirrindularitzako app-ak, adierazi du gakoa “sektorean espezializatutako plataformetan inbertitzea” dela. Gainera, erronka nagusia “xede-publikoarengana iristea” dela dio. Raul Hita, Rockinen sortzaile eta CEO, bere burua “growth company” gisa definitzen duen startuparen, arabera, bereizteko modua da, edo “produktu oso berritzaile batekin, edo marka indartsu bat sortuz, xede-publikoarengan inpaktua sortzen duen eta komunitate bat sortzeko gai den ADN batekin”.

Bestalde, Joaquín de Lapatzak prezioak eta entrega-denborak aipatu ditu produktu bat kokatzeko orduan elementu bereizgarri gisa. Kontsumo-ohiturak ere aldatzen ari dira, eta horri aurre egin beharko zaio. De las Herasek adierazi duenez, “etengabeko berrikuntza, joera eta teknologia berrietan azkena egoteko neurri gisa, etorkizunean bizirik irauteko modurik onena da”.

Egilea Irati