Duela 13 urte eratu zenetik, Profand arrantza-enpresak gora egin du, eta, horren ondorioz, % 100eko kapital espainiarra duen talde galiziarra arrantza-sektorearen gailurretik gertu dago. 2022an 929 milioi euroko fakturazioarekin (aurreko urtean baino 125 gehiago), konpainiak bere negozio-eredua Mercadonako hornitzaile espezialista nagusi gisa duen kontratuan eta Europan, AEBetan, Asian, Latinon, Amerikan eta Afrikan duen hedapen-planean oinarritu du. Bertan, filialekin lan egiten du bere jarduera indartsua bere izozte-ontzietan zabaltzeko eta produktua lehorrean prozesatzeko.
Hala ere, inflazioa oso txarra izan da. Profand Fishing Holding-ek 60 milioiko ebitda lortu du, 2021ekoa baino % 19 txikiagoa. Izan ere, enpresaren arabera, kontsumitzaileari ez zaizkio jakinarazi taldeko Espainiako lantegietan ustiapen-kostuak (elektrizitatea, erregaiak eta langileak, KPIari lotutako soldata-eguneratzearen ondoren), pleitak eta lehengaiak, besteak beste.
Konpainiaren hedapena, 2010ean Promar eta Fandiño taldeen bat-egitetik sortu zenetik, Frantzian, Grezian, Holandan, Bostonen, Perun, Argentinan, Indian, Senegalen eta Marokon oinarritzen da, bere plater indartsuak harrapatuz, eraldatuz eta banatuz: arraina, zefalopodoak eta krustazeoak, akuikulturaz gain.
2022ko itxieran, talde galiziarrak 120.000 tona arrain merkaturatu zituen guztira; aurreko urtean, berriz, 117.000 tona. Duela gutxi egindako 37 milioi euroko inbertsioek gaitasun industriala indartu dute Espainian, eta Ipar Amerikan ontziteria handitu dute arraste-ontzi berriekin. Bertan, konpainiak bere filiala eratu zuen Seafreeze erosi zuenean joan den hamarkadaren amaieran; pisu astuna AEBko ekialdeko kostaldean pota eta txipiroia harrapatzen eta merkaturatzen.
2019aren amaieran Juan Roigen Caladero enpresak erosi zuen bere eragiketa estrategiko handiena. Enpresa horrek supermerkatuez hornitzen zuen bere katea, eta Profandek 87,5 milioi euro ordaindu zituen. Konpainia horrek 25 urtetik gorako esperientzia zuen sektorean, eta pandemia betean bere ahalmen guztia zabaldu zuen 2021ean Alba Finantza Korporazioaren (March taldearen sozietate inbertitzailea) sarrera ixteko, 100 milioi euroren truke arrantza-enpresaren kapitalaren % 23,7 erosita. Eragiketa horrek 422 milioi euroko balioa eman zion multinazionalari.
Emaitza errekorreko kontu batekin, taldearen komunikazio-politikak, beti profil baxua izan duenak, irekiera-zantzuak eman zituen, Vilagarciako prozesatze-planta birmoldatua aurkeztu baitzitzaien hedabideei joan den ekainean. Zentro logistiko honek 30.000 metro koadro inguru hartzen ditu hiriko portu-esparruan, Arosa itsasadarreko portu nagusian, eta mikroorganismo patogenoak inaktibatzeko eta gehigarriak murrizteko edo ezabatzeko teknologia du.
Fabrika berriak
21 milioi euroko inbertsioaren ondoren, instalazioetan desizozteko eta ontziratzeko guneak daude, baita gela hiperbarikoa eta etiketatzeko gela ere, non hainbat nazionalitatetako 700 langile inguruk lan egiten duten. Lantegi horretaz gain, taldeak badu beste bat Cambren (A Coruña), iaz inauguratu zena eta prozesatze-zentroak Zaragozako planta logistikoarekin osatzen dituena. Lehorrean, konpainiak ekoizpen eta prozesatze zentroak ere baditu Perun, Argentinan, Indian, Senegalen, AEBn eta Marokon, eta 24 ontzi propio ditu. Halaber, urraburua, lupia eta amuarraina ekoizten dituzten 11 akuikultura-instalazio ditu. Bere produktuak 60 herrialde baino gehiagotara iristen dira.
Enplegua sortzea da Vigon egoitza duen konpainiak erakusten duen ikurretako bat. Zortzi nazionalitatetako 3.230 langile baino gehiagorekin (1.844 gizon eta 1.386 emakume), taldeak langileen laneratzea bizkortu du: azken urtean 549 kontratu berri izan dira; horietatik 296 Espainian, eta horietatik 234 Galizian sartu dira.
Enrique García Chillónek, Profand Taldeko presidenteak, diskrezio handiz erakusten du bere inperioa. Oihartzun mediatikotik aldenduta, Vigoko enpresariak hedabideekiko distantziak markatzen ditu eta bere bizitza pribatua defendatzen du, Amancio Ortegaren komunikazio eustearen taktika emulatuz, besteak beste, zuzentzen duen enpresa publizitaterik eta propagandarik gabe bakarrik saltzen delako. “Bera bezalako profil baxua izan nahi du”, esan du bere laguntzaileetako batek Inditexen jabeari erreferentzia eginez, “eta ez dut uste bere usteak aldatuko dituenik”, gaineratu du.
García Chillónek agerraldi gutxi batzuetan nabarmendu du bere enpresak arrantza iraunkorrarekin duen konpromisoa markaren filosofia gisa. “Beti etorkizunera begira, Profanden harro esan dezakegu hazten jarraitzen dugula”, aldarrikatu zuen enpresariak Galiziako Xuntako presidente Alfonso Ruedak instalazioetara egin zuen bisitan. “Hazkunde horrek ezinbestean dakar gure ekoizpen-gaitasuna handitzea, elikagaien kalitate eta segurtasuneko estandarrak dituzten produktuak merkaturatzen jarraitzeko”, azpimarratu zuen.
Haien “enpresa-filosofia merkatuaren joera eta beharretara etengabe egokitzea da”, diote enpresan, eta arrain-produktu, zefalopodo eta krustazeo izoztu, hoztu, fresko eta kontsumitzeko prest asko eskaintzea. “Lan hau guztia Mercadona bezero nagusiarekin alienatuta dago, hornitzaile espezialista gisa”, azpimarratu du konpainiak. Profand 4 Future proiektu estrategiko korporatiboaren arabera, taldeak erabilitako energiaren % 42 iturri berriztagarrietatik dator, eta produktu-erretilu bakoitzaren osaeraren % 82 material birziklatutik.
Gainera, multinazionalak zazpi proiektutan parte hartzen du arrantza jasangarria bultzatzeko, bere itsasontziek jarduten duten lekuetan eta Marokoko, Senegalgo eta Peruko artisau-arrantzako jardunbide egokietan. Azken herrialde horretan, txipiroi erraldoiaren arrantzarako proiektua nabarmentzen du Profandek, Peruko Ganberako buru Gerardo Carrera den Produmar enpresako gerenteak sustatua.