Bilboko portuko AZ-1 kaiaren handitzea onartu du Ministerioak

Bilboko Portuko Agintaritzak ministeritzaren argi berdea jaso du AZ-1 kaia handitzeko lanak kontratatzeko. 29 milioi euroko aurrekontua duen obra da, eta 50.000 metro karratuko azalera eta 231 metro gaineratuko dira egungo estrukturari.

Hain zuzen ere, Espainiako Ministroen Kontseiluak baimena eman dio Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendaren Ministerioari Bilboko kanpoko portuko AZ-1 kaia luzatzeko lanak kontratatzeko eta 18 hilabeteko betearatze-epea ezartzeko.

Proiektu hori 2020an jarri behar zen martxan, Bilboko ingurumen-baimena eta Estatuko Portuak erakunde publikoaren baimena zituelako. Hala ere, horrelako obren baimena Ministroen Kontseiluak ematera behartzen duen administrazio-araudi berri batek atzeratu egin du ekimena abian jartzeko prozesua, eta berriro jarri du mahai gainean Espainiako portu-sistemaren funtzionamendu-sistemaren egokitasuna.

Kai berriko 251 metroko itsaslabarra eraikiko da, eta 231 metroko luzera izango du atrakatze-lerro berri batek. Horri esker, enpresa-proiektuetarako gainazal berri bat sortuko da, 50.000 metro karratuko zabalgunea izango duena. Teknikoki, obra egiteko, hormigoizko 6 tiradera ainguratuko dira, dagokien gainegiturarekin, eta AZ-1 kaiaren sekzio-eredua gordeko da. Hori amaitzean, Bilboko Portuko Agintaritzak kaiari atxikitako zabalgunearen 49.760 metro karratu irabaziko ditu.

Gainazal hori Kantauriko olatuen ondorioetatik babestuta egongo da – euskal portuan ontzietako operadoreen arabera, nabarmen zailtzen du azpiegitura horren portu-eraginkortasuna –, AZ-1 kaiarekiko perpendikularra den ezpondan dikea eraikiz. Horretarako, Ministerioaren Herri Lanen Azterketa eta Esperimentazio Zentroak hegoaldeko dartsenari eragiten dioten olatuen asaldura-mailak nabarmen murriztu direla egiaztatzen duten probak eta txostenak egin ditu.

Pixkanaka-pixkanaka, euskal portua eta bere operadoreak 2020 kaskarretik suspertzen ari dira. Salgaien trafikoa % 16,5 jaitsi zen 29,5 milioi tonaraino COVID-19tik eratorritako krisi ekonomikoak eta zamaketarien grebak eraginda. Horien arteko gatazka oraindik ez da irmo itxi, eta horrek ez du trafikorik erakartzen.