Gobernuak 5.000 milioi euroko inbertsioarekin partzuergo publiko-pribatu bat bultzatuko du Seat, Volkswagen eta Iberdrolarekin batera, Espainian automobilen baterien lehen fabrika eraikitzeko, Seatek Martorellen (Bartzelona) garatuko duen ibilgailu elektrikoen lantegitik gertu.

Estatuan auto elektrikoak ekoizten dituzten 13 lantegietako beste batzuk baterien ekoizpenarekin bat egitea espero du Exekutiboak. Hasiera batean, nabe horiek lehentasuna izango lukete plana martxan jartzea erraztuko luketen teknologiak jartzeko orduan, laguntza publikoen bidez.

Gobernuak lehen etapa bat aurreikusi du, 12 lantegi instalatu nahi ditu, baina oraingoz ez du zehaztu Espainiako automobilgintzan daudenak egokituko dituen (auto elektrikoentzako osagarri berri bat merkaturatuko lukete) edo planta berriak sortuko dituen. Une honetan, hainbat autonomia erkidego lehian ari dira fabrika horien instalazioa esleitzeko.

Nissanek Bartzelonan hutsik utziko duen orubea da kokagune probableena, Japoniako taldeak urte amaieran Espainian jarduera industriala itxi ondoren. Volkswagenek, Herbert Diess kontseilari delegatuak, Pedro Sanchez Gobernuko presidentea bisitatu zuen berriki Moncloan, eta Seati agindu zion ibilgailu elektriko txikienaren eta merkeenaren garapena, Alemaniako partzuergoa osatzen duten beste marka batzuek erabil dezaten. Gobernuko iturrien arabera, bateria fabrikak Seateko lantegiari mesede egingo dio, baina baita Volkswageneko Landabengo lantegiari ere, enkarguaren alde gogor egiten zuen beste bat, baina xehetasunak gaur bertan jakingo dira.

Nolanahi ere, Espainiak inportazioekiko mendekotasuna murriztuko du, eta auto elektrikoak bere mugen barruan osorik fabrikatzeko azpiegitura lortuko luke. Reyes Maroto Industria, Energia eta Turismo ministroak UGT Ficaren 28. kongresu federalaren (industria, eraikuntza eta nekazaritzari buruzkoa) amaieran egin zuen iragarpena, eta partzuergoa “beste kide batzuei irekita” egongo dela adierazi zuen.

Proiektu honen bidez jarduketa multzo bat garatu nahi da, Espainian ibilgailu elektriko konektatu oso bat modu autonomo eta lehiakorrean fabrikatzeko behar diren azpiegiturak, instalazioak eta mekanismoak egongo direla bermatzeko.

Ministroaren arabera, automobilgintzan lehena den partzuergoa “Espainiak mundu mailan automobilgintzan lider izaten jarraitzeko duen konpromisoaren emaitza da, mugikortasun iraunkorraren aldeko apustua eginez”. Industriako titularrak azaldu zuenez, partzuergoa ibilgailu elektriko eta konektaturanzko trantsizioa helburu duen lehen PERTE programa estrategikoaren (susperraldi eta eraldaketa ekonomikorako programa estrategikoa) parte izango da.

Marotok esan zuenez, 2021erako industria arloko berrikuntza nagusiak honako hauek izango dira: Industria Produktiboko Inbertsioari Laguntzeko Funtsa, 600 milioirekin; industria elektrointentsibo handiari laguntzeko laguntza; eta Industria Lehiakortasuna eta Iraunkortasuna Sustatzeko Proiektuak Bultzatzeko Programaren garapena.

Egilea Admin