Azucena Martinezek 82 urte ditu eta duela ia bat alargundu zen. Aurreko bost urteak bere senarra, Javier, zaintzen eman zituen, alzheimer zorrotz batekin, bere egoerak zentro espezializatu batean sartzea aholkatu zuen arte. Han hil zen lau hilabete geroago. Gaur egun bera bizi da egoitza batean. Eta bere osasuna bikaina bada ere, gure garaiko gaitzik txarrena pairatzen du: bakardadea.

Azucena bezala, 65 urtetik gorako 2,4 milioi espainiar bakarrik bizi dira. Estatistikako Institutu Nazionalaren (INE) arabera, bi milioik etxean egiten dute, eta 400.000k egoitzetan. Hamarretik zazpi emakumeak dira, eta kopurua, murriztu beharrean, ehuneko 22 hazi da azken hamarkadan.

Lucia eta Alberto Villanuevari, Amaia Appen sortzaileei, bi gauza lotzen zaizkie: espiritu gaztea eta mundua leku gizatiarrago bihurtzeko motibazioa. Amaia App sortzeko, bere amona Mariarengan inspiratu ziren. «Emakume ausarta da, beti laguntzeko prest dagoena, baina gizarte modernoaren aldaketa azkarrek apur bat jota geratu dena. Gurekin lotura handiagoa izan nahi zuen arren – azaldu dute sortzaileek –, zaila egiten zitzaion gure bizi-erritmoa jarraitzea. Horrela sortu zen Amaia App sortzeko ideia, adinekoei familiekin konektatuago egoteko eta edukia modu errazean partekatzeko aukera emango zien aplikazio bat».

Ayorako (Valentzia) 24 eta 21 urteko anai-arreba horien proiektua lau egoitzatan ezarrita dago jada, eta beste batera eta beste bi eguneko zentrotara iristear dago. Funtzionamendua erraza da: erakunde bakoitzak tablet bat du aplikazioa kargatuta eta egoiliar guztien profilekin. Haietako batek bere familiaren eduki bat jasotzen duenean, alerta batek langileei ohartarazten die erakutsi ahal izan diezaieten. «Badakigu egoitzetako langileak beste zeregin batzuetarako daudela, eta erakunde bakoitzak bere ordutegiak eta plangintzak dituela — dio Alberto Villanuevak —, baina egoiliarrei bidaltzen dieten edukia bistaratzea beste jarduera bat izatea planteatu diegu, asteko bingoa, esaterako; izan ere, uste dugu egoiliarren artean beren familiek bidaltzen dizkieten argazkiak edo bideoak partekatzeak haien artean sozializatzen eta loturak ezartzen lagun diezaiekeela».

Ideia ona, dudarik gabe. Baina sortzen den hamar startupetik batek bakarrik jarraitzen du bizirik hirugarren urteurrenean, Amaia App bezalako plataformek beste eragile batzuen laguntza behar dute merkatuan finkatzeko. Eta laguntza hori Havasen aurkitu du, hedabideetan esperientziak sortzen espezializatutako agentzien Espainiako sare nagusian, Helburudun Liderretan integratutako konpainietako batean, Vocento buru duten eta helburu korporatibotik gobernatzen diren enpresen komunitatean. Bertan daude, halaber, HM Ospitaleak, Iberostar, IKEA, L ‘Oréal, Mahou San Miguel, Novartis, Puy du Fou, Salesforce, Santander, Telefónica eta Tendam.

Lankidetza horrek izen bat du, 7. solairua. Kontzeptu erromantiko bat da, Havasen eraikinean ez dagoen solairu baten izena hartzen duena, eta hortik beste enpresa batzuei aurrera egiten laguntzen zaie. Eta zazpi horrek adierazten du, halaber, langile boluntarioek zer dedikazio eskain diezaieketen proiektu horiei: denboraren ehuneko 7. «Premisa horren pean – dio Marcos Martín Cuevasek, Sustainable Development Manager eta Havasko 7. solairuko arduradunak –, laguntza eskaintzen dugu proiektuak eskatzen duen edozein beharrizanetarako, muga bakartzat gure boluntarioen denbora ezarriz, ekoizpen- edo hedapen-kostuak bere gain hartu gabe».

«Social Nest Foundation-ek abiarazitako inpaktu-startup lehiaketa baten ondorioz sortu zen Havasekin dugun harremana – azaldu dute Luciak eta Alberto Villanuevak –. Gure proposamena aurkeztu genuen, eta Havasen laguntza jasotzeko hautatuen artean egon zen, gure marketineko estrategiak eta taktikak hobetzeko».

«Havasen egiten dakigun gauzarik onena marketina, komunikazioa eta publizitatea da — azaldu du Martín Cuevasek —. ‘Adversharing’ deitzen dugun kontzeptu berritzaile bat sortu dugu, besteei laguntzeko hobekien egiten dakiguna partekatzean datzana. Planta 7 proiektuaren onuradun diren startup-entzat hainbat laguntza garatu ditugu, funtsezkoenetatik hasita, hala nola bere negozio-eredua berrikustea eta hobetzea, bere posizionamendua, target eta jardun nahi duen merkatua definituz, publizitate-kanpainak garatzeraino».

«Amaia Appen kasuan — adierazi du Martín Cuevasek —, arreta berezia jartzen dugu zehaztasunez definitzean, research eta planning ekipoekin, bere posizionamendu estrategikoa bere negozio-eredua oinarritzen ari ziren une kritiko batean».

Eta hori lortzeko Planta 7 proiektuko boluntarioak erabili dituzte, hala nola Jose Ortiz, Havas Media Network-eko kontuen exekutiboa. «Hasten ari diren beste enpresa batzuei borondatez laguntzeko aukera – adierazi du – ideia bikaina da, ez bakarrik zure ezagutzak emateagatik, baita ohituta gauden beste proiektu eta lan modu batzuk ezagutzeko aukeragatik ere».

Urtero, hiru proiektu aukeratzen dira, eta Havasek laguntza ematen die 7. solairutik. Eta galbahea ez da arinki egiten, oso prozesu zorrotzean baizik. «Lehenik eta behin – dio Marcos Martín Cuevasek –, erakundea hazkunde-etapa batean egotea bilatzen dugu, negozio-eredu operatibo batekin eta hedatzeko ahalmen argi batekin; bigarrenik, haren balio-proposamenak inpaktu positiboa sortzea, bai gizarteari dagokionez, bai ingurumenari dagokionez; eta, azkenik, gomendioa iturri independente batetik etortzea eta modu positiboan babestuta egotea».

Eta Amaia Appek, Sekond eta Robin Good startupekin batera (hirurak 2023an hautatuak), baldintza guztiak betetzen zituen. Eta laugarren bat ere oso garrantzitsua da: bere ekintzak Havasen asmo korporatiboarekin zerikusia izatea, ideien eta komunikazioaren botereari esker gizartean eragin positiboa sortzea, alegia.

«Havasekin dugun lankidetzaren onurak ez dira zenbakietara mugatzen, baizik eta modu sotilagoan baina era berean zirraragarriagoan agertzen dira. Havasen lanak – adierazi dute Villanueva anaiek – eragin positiboa izan du gure markaren pertzepzioan; gure ekimenekiko harmena areagotu egin dela nabaritu dugu, eta horrek gure entzuleekiko lotura sakonagoa eta esanguratsuagoa iradokitzen du».

Agur bakardadea, kaixo ongizate emozionala
Adineko pertsonek jasaten duten nahi gabeko bakardadeak ez du tristura bakarrik eragiten. Estres kronikoa sortzen du, eta horrek modu negatiboan eragiten du sistema immunologikoan, kardiobaskularrean eta hormonalean; bihotzeko gaixotasunak, hipertentsioa, diabetesa eta obesitatea izateko arriskua handitzen du; narriadura kognitiboa eta dementzia-arrisku handiagoa eragiten ditu; bizi-kalitatea murrizten du, asegabetasun-, tristura- eta motibazio-falta-sentsazio etengabearen ondorioz; eta, gainera, heriotza goiztiarra izateko arrisku handiagoarekin lotuta dago.

Eta, hain zuzen ere, hor sartzen dira Amaia App eta teknologia, arazo horiek guztiak saihesteko. «Teknologia konexio eta ongizate emozionalerako tresna gisa erabiltzea sustatu nahi dugu», diote sortzaileek.

«Amaia Appen onurak egunero ikusten ditugu egoitzetan eta eguneko zentroetan erabiltzen denean. Baina ilusio handienarekin gorde genuen kasuetako bat Amaiaren lehen bertsioa benetako erabiltzaileekin probatu genuenekoa izan zen. Lehen aldiz probatu genuen bere familia Europa osoan banatua zuen eta birramona izan berria zen emakume batekin. Harengana hurbildu ginenean, zentroko langileetako batek esan zigun agian ez zigula jaramon handirik egingo, oina aldatuta altxatu zelako. Berarekin hitz egiten hasi ginenean, emakumeak baieztatu zigun buruz ondo zegoela, baina minduta bizi zela pairatzen zituen min desberdinengatik, eta bere osasunak okerrera egin zuela. Baina aplikazioa konektatzea eta birbilobaren bideo bat katuka agertzea izan zen, eta emakumearen aurpegia belarritik belarrira irribarrez argitu zen. Ahaztu egin zitzaizkion zeuzkan oinazeak, eta bere birbilobaren lurrikarari buruzko istorioak kontatzen hasi zitzaigun. Egun horretan, zentrotik irten ginen, ia malkoak begietan, bideo soil horrek emakume haren egunean izan zuen eraginagatik».

Baina horrelakorik ez zen posible izango Havasen laguntzarik gabe. «7. solairua martxan jarri zenetik, 40 proiektu baino gehiagoren garapena bultzatu dugu hainbat sektoretan, eta Havaseko 200 profesional baino gehiagoren laguntza aktiboa izan dugu, beren denbora borondatez eman baitute», azaldu du Marcos Martín Cuevasek.

«Hau izan da nire lehen esperientzia, baina uste dut ez dela azkena izango, zeren eta Planta 7 programak aukera ematen baitizu agentzian zure errutinatik ateratzeko eta gure egunerokotasunean eragiten diguten esparru askotako hainbat ikuspuntu ezagutzeko, bai pertsonalki bai profesionalki hazteko — azaldu du José Ortizek —. Laguntza horrek asko eman dit, sail ezberdinetan eta kontu ezberdinetan lan egiten duten beste lankide batzuk ezagutzeko balio izan baitit, eta pertsonalki aberastu nauen proiektua da, balio soziala emanez».

Azucena Hernández alargundu zenetik bizi den egoitzak Amaia App aplikazioa du. Hari esker, ia etengabeko lotura du Manchesterren bizi diren seme-alabekin eta bi bilobekin, beste bizilagun batzuekin partekatzen ditu argazkiak eta bideoak, eta, bide batez, bakardadea apur bat gainetik ateratzen du.

Egilea Admin