2023an, ChatGPTk mundu mailako arreta bereganatu bazuen, 2024 IA sortzailearen leherketaren urtea izango da, zeinak agintzen baitu olio-orban gisa zabalduko dela hainbat sektoretan, hala nola hezkuntzan, finantzetan, osasunean edo merkataritzan. “Begiratzen dudan tokian GenAI entzuten dut [adimen artifizial sortzailea]. Oraintxe Indiako konferentzia batean nago eta dena GenAI da “, dio Kiron Ravindranek. Irakasle honek, IE Business Schooleko beste bost kiderekin batera, CincoDías programarekin kolaboratzen du, 2024ko zer joera teknologiko markatuko dituzten jakiteko. Urte horretan, adi egon beharko dugu erregulazio batzuekin, besteak beste, IArekin, edo Wifi 7rekin eta Appleren errealitate hedatuko betaurrekoekin.

IA sortzailea

ChatGPT, Gemini, Bard, Llama eta Bedrocken arteko borrokatik, IA sortzailearen teknologia horien integrazioa garatzen jarraituko da sektore zehatzetarako (banketxeak, aseguruak, retaila, industria eta abar), kostuak murrizteko funtsezko helburuarekin. Hala iragarri du Fernando Apariciok, eta aurreratu du teknologia horiek egungo lanpostuetara egokituko direla, hasiera batean, produktibitate-tresna argi gisa (eskariaren aurreikuspena hobetzea, erabiltzailearen esperientzia optimizatzea eta pertsonalizatzea, publizitate-kanpainen errendimendua, eta abar).

Enrique Dansek ere uste du 2024a IAren sendotze handiko urtea izango dela, bere alderdi guztietan: “IA sortzaileak balio izan bazuen 2023an konpainia askok beren aukerak eta mugak pizteko, 2024an beste konpainia askok, hainbeste zalantza sortzen dituen teknologia baten erabilera-kasuak argi ikusten ez dituztenek, machine learning-arekin esperimentatuko dute automatizazio aldakor eta sofistikatuago bat bilatzeko modu gisa”. Aparicioren ildotik jarraituz, algoritmo espezializatuen bultzada handia gertatuko da, esparru zehatzetako datuekin entrenatuta: “2023an, funtsean, ChatGPT erabiltzen badugu edozertarako, 2024an konpainia asko ikusiko ditugu beren algoritmoak garatzen edo beren datuekin entrenamendua egokitzen, bai datu horien pribatutasunaren beldurragatik, bai eremu zehatzetan aplikazio espezifikoagoak eta hobeto entrenatutakoak bilatzeko beharragatik”.

Irakasle honek gaineratzen du, IAz gain, robotikari bultzada handia emango zaiola: “Teslak fabrikatutako Optimus robotak hausnarketa sendoa eragingo du robotek egin dezaketenari buruz, eta IA sortzailea lepo zuriko langile askorentzat hautemandako mehatxua bihurtu bazen, robotikarekin konbinatuz gero, are kezka handiagoak sortuko dira lepo urdinekotzat jotzen diren lanen etorkizunari buruz”.

Casimiro Juanesek eta Eduardo Pedreñok ere IAren adopzioan eztanda izango dela iragarri dute, “potentzial handienekotzat hartutako teknologia urrunetik”, dio lehenak. “Zazpi bikainen (Apple, Alphabet, Microsoft, Meta, Tesla eta Nvidia) posizionamendu azkarrak dena esaten du IAren bolada berriaren inguruan”, gehitzen du bigarrenak. Baina ohartarazpen batzuk egiten dituzte, hala nola, teknologia honi lotutako arriskuak, deepfakeak eta desinformazioa, eta IArekin “kostu (energetikoa/baliabideak) eta erabilera” balantza on bat izateko beharra, “behin baino gehiagotan entzun baitut Lamborghini batean pizza bat etxera ekartzea bezala dela”, dio Juanesek.

Irakasle honentzat funtsezkoa izango da teknologia honen erabilera arduratsua eta etikoa sustatzea, IAren aplikazioetan konfiantza handiagoa sustatzeko. Eta Pedreñok iradoki du, IAk planteatzen duen disrupzioa gorabehera, bere adopzio-erritmoa ez dela hain azkarra izango, oraindik ez duelako eskaintzen enpresa-prozesu askotan sartzeko behar den fidagarritasun-maila. “Prozesu askotan % 95eko asmatzea onargarria da, beste batzuetan % 99,99ko fidagarritasuna behar da. Orain lehenengo agertokian gaude eta bigarrenera iristeak denbora behar dezake, batzuetan denbora asko. Teslaren full self driving-a adibide ona da, urtez urte atzeratzen da, oso fidagarritasun handia eskatzen duelako “, esan du.

“Ecommerce” soziala
Sare sozialen eta ecommerce-en fusioa azkartuko da, batez ere jokalari txinatarren presioagatik (Shein, Temu, Miravia). Horren ondorioz, Amazonek urrats sendoagoak eman beharko ditu komunitateen garapenean, gamifikazioan, live streaming-ean, eta hori da gainditu gabeko ikasgaia eta balio-proposamenari dagokionez duen desberdintasun nagusia. Marketin digitalaren aurrekontuetan eragina duen marketinak hazten jarraituko duen bitartean lor dezakeen ikusiko dugu, markek marketplazeen merkatu-kuota gero eta handiagoari ihes egin diezaioten.

Merkataritza elektronikoari lotuta, Apariciok quick commerce delakoaren hazkundearen aldeko apustua egiten du: “Glovo eta Uber Eats prezio bila dabilen kontsumitzailearen kontrapuntua dira, entrega ultralasterrean zentratuz, komenientzia bilatzen duen kontsumitzailearen oso gustukoa, eta, beraz, marketin zein salmenta kanal indartsu bihurtzen da, markekin modu banatzailean lan egiten baitu”.

Ekonomia zirkular gehiago

Ekonomia zirkularra berrikuntzan da Zherui Yang irakaslearen aurtengo apustu nagusia. Bere ustez, “baliabideen erabilera jasangarriagoa egingo da hazkundea birdefinitzeko helburuarekin, gizarte osoarentzako onura positiboetan zentratuz, jarduera ekonomikoa baliabide finituen kontsumotik banantzean”. Horrek berekin ekarriko du, dio, sistemaren hondakinak ezabatzea eta energia berriztagarrien iturrietarako trantsizioa egitea. Azaldu duenez, arreta handiagoa jarriko da produktu teknologikoen sorkuntzan, iraunkorrak, erraz konpon daitezkeenak eta eguneratu daitezkeenak, ohiko ordezkapenen beharra murriztuz eta alferrik galtzea minimizatuz. Era berean, birziklatzeko teknologia aurreratuen aldeko apustua egingo da, hondakin elektronikoen material baliotsuak berreskuratzeko, teknologiaren fabrikazioan zirkuitu itxiko sistema bat sustatuz. Eta sektore teknologikoetan zerbitzuetan oinarritutako ereduetara aldatuko da (esaterako, errentamendua edo plataformen erabilera partekatua), baliabideen erabilera eraginkorra sustatuz eta produktuen bizi-zikloa zabalduz “.

Errealitate hedatua
2024 izango da Apple Vision Pro direlakoen irteera-data, eta neurri handi batean zehaztuko dute hedatutako errealitatea merkatu orokorrerako ibilbidea duen teknologia den ala ez, Pedreñok ohartarazi duenez. “Orain arte, errealitate birtuala eta errealitate areagotua ez dira gai izan orotariko merkatua konkistatzeko, baina Applek merkatu baten aldeko apustua egiten duenean, epe luzera goitik behera aldatu nahi du, eta orain arte arrakasta izugarriak lortu dituzte estrategia horrekin”, gaineratu du.

Metaversoari dagokionez, Pedreñok ohartarazi du “vaporware ariketa handiena” izan dela hamarkada honetan, “ez baita zehazten, nahiz eta behin eta berriz iragarri den”. Eta Juanes lankidea, gai honen inguruan oraindik zarata handia eta intxaur gutxi dagoela benetako erabilera-aukeretan. “Ready Player Oneren Oasia bezalako distopia batetik urrun gaude oraindik, eta, izan ere, enpresa handien inbertsio askori moneta-ahalmen handia falta zaie”. Horregatik, “horri denbora gehiago eman behar diogu”, ohartarazi du.



Egilea Admin