Aurten salmentak % 10 igotzea espero du sektoreak, eta 2023an motorren matrikulazioak 125 cc-ra igo direla nabarmendu du

Motozikleta berrien salmentak % 16 igo ziren 2023an Euskadin, urte osoko batez besteko tenperatura atseginek eta euri berantiarrek bultzatuta, eta azaroan hasi ziren nabaritzen.

Zehazki, iaz 7.501 motozikleta matrikulatu ziren EAEn, hau da, aurreko urtean 6.461 moto berri baino gehiago, Anesdor bi gurpileko sektoreko enpresen elkarte nazionalak emandako datuen arabera.

Horrela, bi gurpilen euskal merkatuak Estatu osoan izandako hazkundea hobetu zuen, non matrikulazioak % 13,5 gehitu ziren 2022aren aldean, 199.014 unitateren salmenta izan baitzen.

Matrikulazioek hainbat hilabetez etengabe gora egin ondoren (urrian “oso beroa” izan zen, eta salmentek % 52 egin zuten gora), azaroan eta abenduan, eguraldiak okerrera egin zuenean, salmentek behera egin zuten nabarmen. Zehazki, urteko azken hilabetean 400 matrikulazio berri egin ziren, hau da, % 44ko jaitsiera 2022ko hilabete beraren aldean, orduan 716 unitate matrikulatu baitziren.

Ziklomotorrei dagokienez, EAEn 273 matrikulatu ziren iaz (2022an baino % 5,5 gutxiago), eta beste ibilgailu arin batzuen matrikulazioak (zilindrada baxuko kuadriziklo arinak, trizikloak…) 313 izan ziren (-%6,6).

SEKTOREAN SARTZEKO MOTORRAK
datu positibo horiek ikusita, euskal motoziklismoaren sektoretik nabarmendu dute “aurtengoa aproposa izan dela motorraren mundurako”, urtetako bat izan delako euri-jasa berantiarrenekin eta batez besteko tenperatura “atseginekin”.

Triumph Bilbao marka britainiarraren kontzesionario eta Bizkairako zerbitzu tekniko ofizialak Europa Pressi egindako adierazpenetan, salmenten hazkunderik handiena “bi gurpilen sektorean sartzeko motoan” gertatzen dela nabarmendu dute, hau da, zilindrada txikietan, 51 zentimetro kubikotik (ziklomotorrak ez dira kontuan hartzen) 125 cc-ra.

Banaketara bideratutako bi gurpileko enpresako ibilgailuen kasuan, salmentak % 15 inguru hazi ziren, eta, beraz, sarrerako motoaren sektorea izan da EAEko motorraren merkatuaren hobekuntzaren protagonista.

Iturri berberek baztertu egin dute autoaren aldean “aurrezpen ekonomikoaren” faktorea, motorren salmenten hobekuntza azaltzeko elementu nagusi gisa; izan ere, “automobil baten erosketarekin alde handia izan arren, 2023an motorraren sektorean prezioak ere igo egin dira, bai motor berrietan, bai erabilietan”.

MOTOR ELEKTRIKOAK
Mugikortasuna elektrifikatzearen aldeko apustuak ez du esan nahi partikularrei motor elektriko asko saltzen zaienik, iaz % 33 jaitsi baita. Aitzitik, banaketa-merkatu profesionalean % 44 igo dira matrikulazio elektrikoak.

“Oraindik goiz da azken bezeroek motor elektrikoa abantaila handia dela onartzeko, eta hori motorrerako kargatzeko puntuetan azpiegiturarik ez dagoelako ere izan daiteke –ez dago penarik–, bateriak, kasu gehienetan, ateragarriak baitira”, argudiatu dute Triumph Bilbaotik, eta gaineratu dute “eszeptizismoa” autonomia txikiarekin gertatzen dela, eta etengabe iristen direla prestazio gehiago dituzten modelo berriak, eta, horren ondorioz, bezeroak “atzera egiten duela motor elektriko bat erosterakoan”.

Aurtengo salmenten aurreikuspenei dagokienez, % 10eko hazkundea aurreikusi dute 2023ko datuekin alderatuta, “sektorizatua eta ez berdina zilindrada eta lurralde guztietarako”. “Itxaropen onak ditugu, araudi berriek salmentak geldiarazten ez badituzte behintzat, eta hori argi eta garbi ikusi ahal izango da aurtengo martxotik aurrera”, amaitu dute.

Horrela, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak aurten motorzaleak krosko integral edo modular bat eta eskularru homologatu batzuk erabiltzera behartuko dituela dioen iragarpena aipatu dute. Gainera, derrigorrezko ikastaro bat ezarriko du hiru urteko antzinatasuna duten B baimeneko gidarientzat, 125 zentimetro kubiko arteko motoak gidatu nahi badituzte.

Era berean, puntuak berreskuratzeko ikastaroen edukia eguneratuko du, puntu-saldoa galdu duten motorzaleentzat profil espezifiko bat sartzeko. Gidaritza-ikastaro “seguru eta eraginkorrak” programatuko dira.