Michael Hobusch presidenteak azpimarratu duenez, “lantegiaren kalitateak eta produktibitateak” mesede egin diote Taldeak Foru Erkidegoan proiektu elektrikoaren aldeko apustua egin izanari
Michael Hobusch presidenteak azpimarratu duenez, Volkswagen Nafarroa da Alemaniatik kanpo “proiektu elektriko zehatza eta martxan” duen markaren lehen fabrika. Adierazpen horiek egin ditu astearte honetan T-Cross berria ezagutzera eta instalazioak bisitatzera joan den kazetari talde bati egin dion ongietorrian: batez ere, txapisteria eta muntaketa nabea.
Zergatik du martxan Nafarroako VWk elektrifikazioa?
Hobuschek adierazi duenez, Taldeak Nafarroako lantegian elektrifikazioa hastearen aldeko apustua egin zuen, bere kalitate- eta produktibitate-estandarrak direla-eta, plantillaren ahaleginari esker lortuak. “Nire ibilbide profesionalean VW markako hainbat lantegitan lan egin dut, eta ondo ezagutzen dut gure taldeko produkzio-sistema. Ziurtatzen dizuet ez dudala puzten VW Nafarroa kalitatearen eta produktibitatearen erreferentea dela esatean “, azpimarratu du. Horrela berretsi du: “Elektrifikaziorako bidea errealitate geldiezina da gure artean”. Hobuschek bi urte eta erdi barru kazetari taldeari dei egin dio Nafarroan ekoitziko diren VWko eta Skodako hiriko SUV elektrikoak probatzeko.
Nafarroako VW: 114tik bat?
VW Taldeak 114 lantegi ditu mundu osoan, eta horietako bat Nafarroako VW da. 29 herrialdetan banatzen dira: 19 Europan eta hamar beste leku geografiko batzuetan. Gainera, Nafarroako VW markaren laugarren fabrika da ekoizpen-bolumenaren arabera.
Noiz hasten da dena?
1965 eta 1974 artean: Authik 131.744 auto egin zituen, eta % 17,4 esportatu.
1975 eta 1983 artean: Seatek 284.225 auto atera zituen merkatura, eta guztizkoaren % 30,6 saltzen zuen kanpora.
1984 eta orain arte: VW Nafarroak 9.291.754 unitate ekoitzi ditu, esportazioaren % 91,7ko pisuarekin. Faktoriak laster ospatuko ditu bere berrogei urteak.
Zergatik izan da Taigo jaurtiketa onena?
VWk bi parametro ebaluatzen ditu modelo bat markaren merkaturatzerik onena ote den jakiteko: merkaturatzearen lehen hiru hilabeteetan metatutako erreklamazioen kopurua eta jaurtitzean fabrikatzeari uzten dioten autoen kopurua. Landabengo lantegiak jaso zuen erreklamazio gutxien, eta ez zion utzi behar izan Taigorekin ibilgailurik egiteari. Horregatik, SUV urbano hau markaren historiako merkaturatzerik onena bihurtu da. “Honek oso ondo hitz egiten du langileen lanaz”, azpimarratu du Jesus Zorrila Nafarroako VWko Komunikazio kudeatzaileak.
Zenbat auto egiten dituzu batez beste?
300.000 unitate inguru urtean. 2011k du errekorra, 353.353 ibilgailurekin. Iaz 273.273 auto egin ziren. Kopuru bitxi horiekin ixteko arrazoia Miguel Ángel Grijabal da, Produccionen zuzenekoa.
Zenbat pertsonak egiten du lan Nafarroako VWn?
Iaz 4.577 langile zituen lantegiak. “Fabrikaren indarra da”, esan du zuzendaritzak aurkezpenean. % 15 eta % 16 artean emakumeak dira. Komunikazioko gerenteak azpimarratu duenez, lantegia ahalegina egiten ari da emakumezko langileak sartzeko, baina automobilgintzaren sektorea gizonezkoen enpleguari lotuta dago. Nafarroako VWk hitzaldiak eman ditu LHko institutu eta zentroetan estigma horrekin amaitzeko.
Zein da eguneroko produkzio-gaitasuna?
1.438 auto egunean. Fabrikak 14 ordu inbertitzen ditu auto batean. Langile bakoitzak 70 auto egiten ditu urtean, batez beste. Hori da produktibitate datua, “taldeko onenetakoa”, adierazi du Michael Hobuschek.
Zenbat hornitzailerekin egiten du lan Nafarroako VWek?
501 hornitzaile, 29 herrialdetakoak. Alemania da gehien hornitzen duen herrialdea, 150 enpresarekin; eta Espainiatik beste ehun konpainiaren piezak iristen dira.
Zenbat kamioi joaten dira egunero fabrikara?
250 kamioi egunero sartzen dira piezekin; eta 60 eta 80 artean egunero bederatzi auto kargatzen dituzte trailer bakoitzean. Gainera, bi eta hiru tren artean irteten dira egunero ibilgailuz beteta.
Esportazioaren pisua?
VW Nafarroak produkzioaren % 91,7 esportatzen du, eta Alemania, Frantzia eta Italia dira helmuga nagusiak. Espainia laugarren postuan dago.
Ingurumenarekiko konpromisoa?
2010etik 2018ra, markak bost adierazle murriztea eskatu zion fabrikari: uraren eta energiaren kontsumoa, disolbatzaileen eta CO2aren emisioa eta hondakinen sorrera. Helburua lortu zuten eta Taldeak % 20 gehiago eskatu zuen 2025erako. Eta horretan ari dira.
Eta prestakuntza?
VW Academyren programan trebatu diren gazteen % 91,4 lantegiko plantillan sartu dira. 12. promozioan daude.