Euskal garagardogile bakarrak hamar urte bete ditu “anbizioz eta baikortasunez esnatu” zenetik

“Ez gara jaiotzen, esnatzen gara. 1886an jaio ginen, 1978an isildu eta 2014an Bilboko garagardoa izatera itzuli ginen “. La Salveren berpiztearen sustatzaileek, Eduardo Saiz Lekuek eta Jon Ruiz Ibinarriagak, lelo hori sortu zuten duela hamar urte, sektoreko erraldoien bultzadaz isildutako izen handiko marka bat berreskuratzeko erabakia hartu zutenean. Orduan, lau milioi litrotik gorako heldutasun-erronka planteatu zuten. Mugarria iaz lortu zen, baina ikasturte honetako aurreikuspenak hain dira positiboak, ezen listoia 6,4 milioira igo baita, % 60ko hazkundea.

Konpainiako zuzendariak, Eduardo Saiz Lekuek, 2024. urteko helburuak komentatu dizkio hamarkada bat ospatzen ari den DEIAri. Salbeak “ilusioa, anbizioa eta baikortasuna” nahasten ditu etxean eta kanpoan hazteko. “Bilbon eta Bizkaian indartsuak izan nahi dugu, eta garrantzitsuak izan Euskadi osoan, baina oso ondo kokatuta gaude Asturiasen eta Madrilgo eta Bartzelonako zenbait tokitan. Bilboko garagardoa zarenean, merkatu askotara iristen zara modu oso indartsuan “, dio.

Gakoa produktu on bat da: “Kalitate handienarekin erantzuteko betebeharra dugu, Bilboko garagardoa hartu nahi duen kontsumitzaileak duen itxaropenaren mailan egoteko”. Dena dago lotuta Bizkaiko hiriburuak azken urteetan izan duen erabateko aldaketarekin. “Hiriari buelta eman diogu, lehen norbait etortzen zenean oso hiri industriala ikusten zuen. Orain jendea datorrenean, gero eta gehiago datorrenean, harrituta geratzen da nola birmoldatu den eta, batez ere, itzuli nahi duen. Gaur Bilbokoa izateak ate asko irekitzen ditu markaren potentziatik “, adierazi du.

Garagardoaren munduan, kontsumitzaileak gero eta “zorrotzagoak” dira eta Salbea bide horretan dago. “Duela hogei edo hogeita hamar urte, Estatuan garagardo bera kontsumitzen zen Sevillan, 35 gradurekin, eta Bilbon 20 gradu eta zirimiriarekin. Garagardotegi handiek merkatua bereganatu zuten. Gure produktua, duela bederatzi urte eta erditik hona diseinatu eta egindako likidoak, Azti zentro teknologikoarekin lankidetzan, kontsumitzaile berri honi zuzenduta daude, nortasun, gustu eta kolore gehiagoko garagardoak bilatzen baititu “.

Horiek dira Bilboko konpainiari merkatu-kuota irabazteko eta “etorkizuna anbizioz ikusteko” aukera eman dioten “gakoak”. Batez ere, Euskadi marka itzuli ondoren garagardogileen sari gehien jaso dituen munduko laugarren eskualdea delako; izan ere, La Salvek 85 sari bildu ditu, Alemania, Austria eta AEBko eremu baten azpitik.

Saiz Lekuek nabarmendu du berak zuzentzen duen enpresa “tokiko balioa sortzearekin obsesionatuta” dagoela, ez bakarrik Bilboko erakusleiho edo enplegu-sortzaile gisa; gainera, garagar hurbila erosten duen Estatuko lehen garagardogilea da, eta iaz 1,5 tona garagar arabar erosi zituzten -helburua ia 2,5 milioitik gorakoa da-, eta lupuluaren zati handi bat Nafarroatik dator.

Hornitzaileei lehengaiak erosteko aurreikuspena La Salvek ikasturte honetan duen baikortasunaren isla da. “Iaz lau milioi litro garagardo edan genituen, proiektuaren hasieran aipatu genuen helburua zen, eta oztopo handia zen. Merkatuan badira zalantza batzuk kontsumitzaileari zuhurtzia ematen diotenak gastuari dagokionez, baina fideltasun-tasa oso altua dugu, sektoreko handienetako bat, 6.000 bezeroko erregimentua duena, eta bere etxetik aldizka erosten duena. Urtea ondo hasi da, aurten ia % 60 haziko da 2023tik aurrera “, hau da, sei milioi garagardo baino gehiago ekoitziko dira. “Benetako zaleak ditugu, markako hooliganak, eta Bilboren eta bidaia honetan gurekin doan zale horren parean egon behar dugu”, adierazi du Lekuek. Horrek guztiak zuzeneko eta zeharkako enplegua handitzea ekarriko du: “Salbeko familiak hazten jarraitzen du”.

Egilea Admin