Iberdrola eta Repsolen arteko lehia irekia. Ignacio Sanchez Galan buru duen enpresa energetikoak demanda bat aurkeztu du Santanderko Merkataritza arloko epaitegietan Antonio Brufauren petrolio-enpresaren aurka, “lehia deselala eta publizitate engainagarria” egotzita, greenreing egin duela iritzita – ekopostureo zuriketa ekologikoa –. Iberdrolaren helburua da Repsolek energia kontsumitzaileei zuzendutako hainbat publizitate kanpaina kentzea eta horiei buruzko eduki guztia suntsitzea.

“Demandan eskatzen da adieraz dadila Repsol lehia desleialeko ekintzak egiten ari dela, konpainia hori jarduera horiek bertan behera uztera, etorkizunean errepikatzea debekatzera eta ondorioak kentzera kondenatuta”, azaldu diote egunkari honi energia sektoreko iturriek. Hau da, “salgaiak, produktuen bilgarriak, kartelak, entregagaiak eta publizitate-liburuxkak, posta komertziala, bideoak edo grabazio akustikoak, edo kontsumitzaileei argitaratutako edukiak helarazteko bestelako materialak suntsitzera” behartzea. Iberdrolak uste du Repsolek ekimen iraunkorrak sustatzen dituela, “produktu anitzeko eskaintzak erregaien erabilera sustatu nahi duenean”.

Era berean, adierazi duenez, “bere komunikazioetan ez ditu konpainiaren jarduera nagusia eta bere produktu eta zerbitzuek ingurumenean dituzten benetako ondorioak aipatzen”. Izan ere, ziurtatu duenez, “Espainian berotegi-efektuko gas gehien isurtzen duen enpresa da, eta bere komunikazioetan, aldiz, lider gisa definitzen du bere burua jasangarritasunean eta trantsizio energetikoan”.

Konpainia elektrikoak ziurtatu duenez, “Repsolen sozietateen publizitate eta komunikazio korporatiboen azterketa sakona” egin du, eta guztira 15 erreferentzia zerrendatu ditu, greenreing ekintzak direla uste dutenak. Bere azterketan, konpainiak datu batzuk eman ditu, hala nola 2022an Repsolek CO2 isuriak % 16 handitu zituela edo urte horretan inbertsioen % 82 erregai fosiletara bideratu zituela eta % 0,82 bakarrik energia berriztagarrira. Era berean, adierazi du bere diru-sarreren % 0,4 bakarrik etorri zela urte horretan sorkuntza berriztagarriko jardueretatik.

Hala, Iberdrolak frogatu nahi du Repsolek helarazitako irudia ez datorrela bat errealitatearekin, eta, ideia hori indartzeko, Erresuma Batuko erregulatzaileak bioerregaiei eta hidrogenoari buruzko bi kanpaina kentzera behartu zuela petrolio-enpresa, “Espainiaren antzeko mezuak zituzten kanpainak”. Horregatik guztiagatik, enpresa elektrikoak uste du petrolio-enpresaren kanpainak Lehia Desleialaren Legearen arau-hausteak direla.

“Oihartzun postureoko praktika horiek orokortzeak ondorioak ditu merkatuetan; izan ere, kontsumitzaileak iraunkortasun-ekimenetan duen konfiantza hondatzen du, eta benetan mundu iraunkorrago bat eraikitzeko lanean ari garen enpresen ahaleginei aurre egiten die”, adierazi dute iturriek.

Repsolen erantzuna
Otsailean aurkeztutako demanda tramitera onartu du epaitegiak, baina Repsoleko iturriek atzo Europa Pressi azaldu zioten ez zietela oraindik jakinarazi. Izan ere, petrolio-konpainiak defendatzen duenez, bere estrategia eta bezeroei egiten dien balio-proposamena “bakarrak dira Iberiar Penintsulan, eta urduritasuna sortu dute Iberdrolan, lehiakortasun-esparru batean maneiatzen ohituta ez dagoen enpresa batean”.

“Repsolek elektrizitate-bezeroetan hazten jarraituko du, eta egungo eta etorkizuneko irtenbide energetikoak eskaintzen jarraituko dio gizarteari, hala nola erregai berriztagarriak, batzuek, Iberdrolak besteak beste, diskurtsoaren mehatxu gisa ikusten dituztenak, gezurrezkoa, garraioan CO2 isuriak murrizteko elektrifikazioa irtenbide bakarra dela diotenak”, gaineratu dute iturriek.

Repsolen arabera, konpainia “bost urtetan konpainia multienergetiko bihurtu da, eta eskaintza komertzial paregabea du Espainian, bezeroei aurrezkiak eta edozein pertsonaren energia eta mugikortasun beharrak asetzeko gaitasuna ematen dizkiena”. Horri dagokionez, gogorarazi du iaz 246.000 elektrizitate-bezero berri izan zirela Estatuan, eta 2,1 milioi bezero baino gehiago izan zituztela. Laugarren merkaturatzailea izan zen.

Gainera, Iberdrolaren akusazioetatik defendatzen dira, eta adierazten dute, sorkuntza berriztagarrian, konpainiak 2.800 megawatteko edukiera duela Espainian, eta, karga elektrikoaren sektorean, kontratu garrantzitsuak sinatu dituela enpresa garrantzitsuekin, eta 1.700 puntu operatibo baino gehiago dituela. “Horri bere gasolina-zerbitzuguneen sarea gehitu behar zaio, 3.300 puntu baino gehiago baititu herrialde osoan zehar, eta bertan hasi baita erregaien % 100 berriztagarriak hedatzen; Waylet aplikazioa ia 8 milioi erabiltzailerengana iristen da, eta mota guztietako eskaintzak, ondasunak eta zerbitzuak eskaintzen ditu; eta 2023ko urrian hidrogeno berriztagarria ekoizten hasi da, industria-zentro handiak deskarbonizatzeko bideetako bat”, amaitu du.

Egilea Admin