Puigek glamourra itzuli die Espainiako parketei, burtsara irteera handiak egiteko irrikaz egon baitira azken urteetan. Konpainia kosmetikoa ostiral honetan izango da estreinaldiaren protagonista, planteatutako helburu maximo guztiak beteta: 24,5 euroko irteera-prezioa, urkilaren handiena, ia 14.000 milioi euroko kapitalizazioa; bertan inbertitzeko gogo handia, kokapen-liburua osorik jarrita lehen egunetik; eta familiaren kontrol blindatua.

Urtean gehien espero den kanpai hotsa 11:15etarako dago aurreikusita Bartzelonako Burtsan. Marc Puig presidente exekutiboak gidatuko du familia-konpainiaren destinoa bere hirugarren belaunaldian, luxuaren kosmetikan protagonista bihurtzeko mundu mailan, 4.300 milioitik gorako fakturazioarekin eta aurten 5.000 milioira hurbiltzeko asmoarekin.

Exekutiboak 9,3 milioi euro poltsikoratuko ditu operazioa burutzeagatik, eta “Puigen 110 urteko historiaren kapitulu berri eta erabakigarria” ireki du. Konpainiak 1.250 milioi jarriko ditu akzio berrietan, beste 1.360 milioi salduko ditu lehendik dauden tituluetan, eta 390 milioiko kolokazio gehigarria egingo du eskari handiari aurre egiteko. 3.000 milioi justu, 2015ean Aenak egin zuenetik Espainiako enpresa batek izan duen kolokaziorik handiena, 4.200 milioi baino gehixeagokoa; eta 2014an Cellnex enpresak egin zituenak baino handiagoa, 2.140 milioikoa; Allfunds enpresak egin zuena, 2.164 milioikoa 2021ean; edo Acciona Energiak egin zuena, urte horretan bertan, 1.518 milioikoa.

Espektatiba
Baina Puigen itxaropenak Espainian ikusitako azken burtsa-debutetan sortutakoa gainditzen du. Lehenik eta behin, 110 urtez bere familia-izaerari bere horretan eutsi dion enpresa bati eragiten dion aldaketagatik: lehenik, Antonio Puig Castelló fundatzailearekin, eta, ondoren, Mariano, Antonio, Enrique eta José María Puig Planas seme-alabekin, egungo hirugarren belaunaldiaren gurasoak. Azken horrek hogei bat sozietateren artean banatzen ditu bere akziozko interesak, eta ostiral honetara arte taldearen % 100 kontrolatzen zuten.

Hala ere, eragiketarako aukeratutako egiturak kontrol hori blindatuta mantentzea ahalbidetuko die. Konpainiak aste honetan baieztatu duen bezala, Puigek sozietatearen eskubide ekonomikoen % 71,7 eta boto-eskubideen % 92,5 mantenduko ditu, bere kontrolpean dauden eta bost boto-eskubide dituzten A motako akzioei esker. Inbertitzaile berriek eskuratuko dituzten B motakoek bakarra emango diete. Gainera, horiek 1.000 baino gehiago izan beharko dituzte batzarretan ahotsa izateko. Akzioen egitura, bestalde, ez da oso ohikoa Espainiako kotizatuen artean. Ibex 35en klase bikoitzeko bakarra dago. Kataluniarra ere bada, eta jatorriz familiarra: Grifols. Formula horrekin, Puigek aukera ematen du bere akziodunei likidezia emateko, taldearen familia-blindajea murriztu gabe.

Bozkatzeko gaitasun txikiagoa izateak eta Puigek 2025era arte dibidendurik ez banatzeak ez dute murriztu, ezta gutxiagorik ere, enpresan inbertitzeko interesa. Azken asteetan erregistratu den gehiegizko eskariak estreinaldi arrakastatsua iragarri du parkeko lehen saioan. Aenaren debutak, tamainaren arabera konparagarriena, % 21eko gorakada izan zuen. 2001etik Burtsara egindako irteera handi baten estreinaldirik onena izan zen, orduan Inditexek 2.400 milioi jarri zituen eta bere akzioaren balioa % 22,5 igo zuen. 14.000 milioiko abiapuntuko kapitalizazioarekin, Puig Endesa eta ACSren arteko balioan kokatzen da, Ibex 35ean sartzeko hautagai sendo bihurtuz.

Erraldoiekin lehian
Familiaren historia horrek eta taldearen negozio-ereduak azaltzen dute interes handi hori. Bere liburuxkan, Puig bere sektoreko konpainia handiekin alderatzen da. “Gure lehiakideen artean daude The Estée Lauder Companies, L ‘Oreal, Coty, Interparfums, LVMH Moët Hennessey Louis Vuitton, eta Chanel”, dio hitzez hitz. Guztiak, Chanel izan ezik, kotizatuak eta milaka milioi euroko balorazioekin.

Izan ere, talde handiekiko lehia hori da konpainiak parkera jauzi egiteko ematen duen azalpenetako bat. “Enpresa familiarra izatearen eta merkatua aztertzearen arteko orekari esker, edertasunaren nazioarteko merkatuan hobeto lehiatu ahal izango gara hurrengo garapen-fasean”, adierazi du konpainiak bere liburuxkan. “Gure egitura korporatiboak eta kapital-egiturak hobeto lerrokatuta egongo dira mundu mailako premium edertasunaren sektoreko familia-enpresa onenekin, akziodunen nukleo sendoa baitute askotan fundazio-familiei lotuta, eta horrek epe luzerako pentsamendu-ikuspegia sustatzen du”, gaineratu du.

Helburuak
Balio handiko estrategia horretan azaltzen dira, besteak beste, Barbara Sturm, Byredo eta Charlotte Tilburyren erosketak. 2011tik, Puigek 2.500 milioi euro baino gehiago inbertitu ditu erosketak egiteko. “Etorkizunean, hautazko eta balioa erantsiko duten eskuraketen ikuspegi honekin jarraitzea espero dugu”.

Konpainiak 2027ra arteko negozio-plan bati ekin dio aurten, eta haren helburua izango da premium marken negozioa bultzatzea, Asiako merkatuan duen presentzia indartzea (gaur egun fakturazioaren % 10 da) eta produktu berriak garatzea, aukera berriak bilatzen jarraitzen duen bitartean.