Automobilgintza: Geldialdiaren sintomak dituen merkatua

Pandemiaren ondoren, hornidura-arazo bat sortu zen, eta automobilgintzaren merkatura eraman zuen. “Iaz urtea ondo amaitu genuen, bigarren seihilekoan ibilgailu gehiago egon zirelako. Azkenean, espero baino hobea izan zen, 950.000 matrikulazio izan baitziren”, azaldu du Raul Morales Faconautoko komunikazio zuzendariak.

“Eta urte honen hasiera kezkagarri samarra izaten ari da, % 7ko hazkundean baikaude, baina merkatuaren geldialdiaz hitz egin daiteke ia”, gaineratu du. Aurreikuspenen arabera, aurten milioi bat unitate baino gehiago salduko dira, baina oraindik urrun daude ia 1,3 milioi 2019an, pandemiaren aurreko urtean. “Horrek esan nahi du urtetik urtera matrikulazioak galtzen ari garela 2019tik, eta hori kezkagarria da. Merkatu ahula dugu, eta horrek automobil-parkearen zahartzea dakar berriro”, azaldu du Moralesek.

Eta arrazoien artean azken urteetako ziurgabetasuna dago: lehenik eta behin, hornidura-arazoak izan ziren, gero, kontsumitzailearen konfiantza-krisia, interes-tasen igoera, kredituak eskuratzeko aukera gutxiago… Hori guztia dela-eta, familiek ez dute ibilgailu-aldaketarik planteatu. Eta azkenaldian aldaketa teknologikoaren inguruko ziurgabetasuna gehitu da.

Adituek diotenez, automobil-parkea gaztetu nahi bada, saldutako 1,2 milioi autoko muga gainditu behar da. Era berean, Faconautoren esanetan, Europako CO2 isuri garbien zero helburua lortzeko, ibilgailu elektrifikatuaren ezarpena bizkortu behar da, gaur egun automobil-parkearen pisuaren % 0,5 baino ez baita, baina baita beste teknologia batzuena ere.

Oraingoz, ibilgailu elektrifikatua gehiago saltzen da per capita errenta handiagoa duten eremuetan. “Abiadura bikoitza dago elektrifikazioan. Biztanle bakoitzeko errenta txikiena duten eremuak elektrifikazio gutxien dutenak dira; baita biztanle gutxien dituztenak ere. Eta Europara eramaten badugu gauza bera gertatzen da”, azpimarratu du Moralesek.