Salgaien trafikoa % 9,8 hazi da Bilboko portuan urteko lehen lau hilabeteetan eta 11,5 milioi tonatik gorakoa izan da. Gorakadaren protagonista nagusia Petronorren jarduera da, ontziratu gabe likidoak % 17 jaurtitzen baititu eta salgai orokorraren erorketa xurgatzen baitu.
Bilboko hazkundea ez dator bat Estatuko batez bestekoarekin, aldi berean % 2,2ko igoera erregistratu baitu. Ekonomiaren motelaldiak batez ere Estatuko portu txiki eta ertainei eragiten die, nahiz eta top 5aren barruan Cartagenak ere zenbaki gorriak izan zituen (- % 4,2). Algecieras bosgarren posturako Bizkaiko dartsenarekin lehiatzen ari da, eta % 4,9 jaitsi da, Estatuko Portuak erakundeak argitaratutako datuen arabera. Beraz, azken balantzea diskretua da.
Gainera, bultzada hori Itsaso Gorriaren krisiaren ondorioz desbideratutako trafikoetatik dator. Urtarrilean eta otsailean ikusten zen hori, mugitutako edukiontziak bezalako datuen bidez, baina martxoan nolabaiteko moteltzea gertatu zen aurreko bi hilabeteekiko, eta apirilean berriro bultzatu zen, erakunde publikoak adierazi zuenez.
“Portuak trafiko horiek xurgatzen ari dira, dituzten azpiegituren gaitasunari eta portuko zerbitzuen eraginkortasunari esker, unean uneko jarduera-gailurrei aurre egiteko”, azaldu zuen.
Petronorrek ia 5,7 milioi tona mugitu ditu urtarriletik apirilera portuan, hau da, % 24,6 gehiago eta trafiko osoaren % 46 inguru. Solteko gai likidoen ekialdea – batez ere gas natural likidotua (GNL) – ere hazi egin da, baina neurritsuago (% 2,9). Solteko gai solidoak, aldiz, % 3 jaitsi dira, gainerako ontzien bilakaeraren ildotik.
Horrela, edukiontzietako salgai orokorrak % 4 baino gehiago egin du behera. Trafiko orokorraren % 64 edukiontzietan egiten da eta, horregatik, segmentu osoa % 1,5 jaisten da.
Gogoratu behar da portuaren produktu orokor nagusia produktu siderurgikoak direla. Beraz, jaitsiera Euskadiko metalurgia-fabriken jarduera txikiagoaren isla da.