Leonardo DiCaprio eta Hollywood, konbinazio ospetsua, oraingo honetan zazpigarren artearekin zerikusirik ez duena, aktore estatubatuarraren alderdirik politikoenarekin baizik. Ingurumen-aktibista konbentzitua, 1998an bere izena daraman fundazioa sortu zuen aniztasuna edo klima-aldaketaren aurkako konponbideen bilaketa babestuko duten proiektuak sustatzeko. Hemen SolarMente enpresarekin egin du topo, duela lau urte Wouter Draijerrek eta Victor Gardrinierrek sortu zuten enpresa, autokontsumo fotovoltaikorako harpidetza-eredu bat sustatzen duena, instalazioa, mantenimendua eta asegurua barne hartzen dituena, erabiltzaileek eta bezeroek beren energia ekoitzi, biltegiratu eta merkaturatu ahal izan dezaten hasierako ordainketaren beharrik gabe.
SolarMente filmaren historia 2020an hasi zen, Draijer Herbehereetatik Espainiara master bat ikastera iritsi zenean eta eguzkia protagonista den leku batean plaken eskasia egiaztatu zuenean. “Nire herrian, hiru etxetik batek eguzki-plakak ditu, eta Espainian, ehunetik batek”, dio. Testuinguru horrek merkatua esploratzera eta sektore hori kudeatuko zuen enpresa bat sortzera eraman zuen.
Gardrinier-ekin aliatu zen, eta, aurrezkiekin, SolarMente jarri zuten martxan, energia jasangarrira bihurtzeko urratsa eman nahi dutenei erraz jartzeko helburuarekin. Izan ere, azaltzen duen bezala, Espainian aldaketa energetiko hori motela eta konplexua da bezeroentzat, batez beste lau edo sei hilabeteko izapideak egiten baitituzte eta 30 interakzio baino gehiago (mezu elektronikoak, deiak edo mezuak) egiten baitituzte erabiltzaileek eta zerbitzua eskaintzen duten enpresek.
Gaur egun 50 langile ditu eta hiru milioi euroko fakturazioa joan den ekitaldian. SolarMente enpresak, harpidetza-sistemaz gain, bateriak, ibilgailu elektrikoentzako karga-puntuak edo bero-ponpa sistema bat eskaintzen ditu. Duela gutxi bateria birtualeko zerbitzu bat jarri du martxan, erabiltzaileek eguzki-energia gehiegi biltegiratu ahal izan dezaten ondoren erabiltzeko edo beste etxe edo enpresa batzuekin partekatzeko.
120 bat instalazio egiten dituzte hilero, batez ere Katalunian, Valentzian eta Madrilen, eta aurreikuspenen arabera, 10.000 baino gehiago izango dira datozen bi urte eta erdian. Horrez gain, bulegoak irekiko dituzte Madrilen eta Malagan, Bartzelonan, Valentzian eta Alacanten. Halaber, 2025erako SolarMente nazioarteko merkaturatzea aurreikusi dute, Portugal eta Frantzia Europako helmuga nagusi direla, eta datorren urtearen amaierarako plan berezi bat Latinoamerikan. “Lehenik Espainiako hedapena amaitu behar dugu, eta gero beste herrialde batzuetara iritsi”, zehaztu du Draijerrek.
AEBen bultzada bat
Enpresa honen anbizioak ingurumena hobetzeaz arduratuko zen inbertitzaile indartsu bat bilatzera eraman zituen, baina ez zuten edozein ate jo nahi. “DiCaprio edo Barack Obama bezalako izenak geneuzkan buruan, eta, Y Combinator azeleragailu iparramerikarraren parte ginenez, bagenekien sortzaileetako batek harremana zuela aktore estatubatuar honekin. Berarekin harremanetan jarri ginen eta iazko urrian izan genuen lehen elkarrizketa Hollywooden. Lau hilabetetan akordio batera iritsi ginen “, azaldu du Draijerrek. Topaketa oso berezia izan zela dio, hitzaldi arin batekin, eta ez zitzaiela batere kostatu proiektuarekin bat egitea.
Aurtengo martxoan itxi zuten inbertsioa (ez dute ematen lankidetza horrek suposatzen duen zifra), Titanic filmeko protagonistaren zuzeneko lehena Espainian. Urtebeteko akordio batean zehaztu zen, eta, azkenean, hiru urtera luzatu da. “Inbertitzaile eta markaren enbaxadore bihurtu da. Sei hilean behin hitz egiten dugu berarekin, enpresaren hazkundea kontatzeko “, zehaztu du Draijerrek.