Bilboko Portuak ia 14,9 milioi tona salgai mugitu ditu aurtengo urtarriletik maiatzera, iaz baino % 11,1 gehiago. Hazkunde-erritmoa Estatuko portuen multzoarena (% 3,5) baino hiru aldiz handiagoa da, eta lehenengo bost portu-agintaritzetatik handiena. Izan ere, Bilboko dartsena laugarren postuan dagoen Cartagenara hurbiltzen da.
Bizkaiko portuaren ziklo positiboaren gakoa solteko gai likidoak dira, horien trafikoa % 17,4 hazi baita urteko lehen bost hilabeteetan. Aurrerapen horren protagonista nagusia Petronor da, baina Bahía de Bizkaia birgasifikatzailearen operazioek ere tonu ona erakusten dute.
Hidrokarburoen alorreko jarduera biziak solteko gai solidoen bilakaera neurritsuena konpentsatzen du, % 3,2 bakarrik handitzen baitira. Salgaien mugimendu orokorrak portaera laua du (- % 0,1) ikasturte honen hasieran. Edukiontzien mugimenduari dagokionez (% 5,4 jaitsi da), jatorria edo helmuga Estatuan duen zirkulazioaren beherakada nabarmendu behar da, erdira baino gutxiagora jaitsi baita – 7,7 milioi tona, iazko aldi bereko 17,9 milioien aldean –. Inportazio- edo esportazio-eragiketek ere atzera egin dute, baina % 7,8 bakarrik, estatu arteko % 56,8ren aldean.
Merkantzien mugimenduaren egungo erritmoari eusten badio – 2,98 milioi tona hilean –, Bizkaiko portuak errekorra hautsiko du urte amaieran. Orain arte, ikastarorik onena 2018koa izan zen, 35,5 milioi tonarekin, eta 2019ko datutik oso gertu, 35,4 milioi mugitu baitziren.
Beraz, Bilboko Portuak abenduan maila horiek gainditzen baditu, jarduera covid pandemiaren aurreko mailetara itzuliko da; izan ere, Kantauriko itsas merkataritzaren gune handienaren trafikoa ia % 17 murriztu zen.
Bestalde, Pasaiako portuko trafikoaren beheranzko joera areagotu egin da maiatzean, eta ordura arte % 7,3ko beherakada izan du. Siderurgia da Pasaian kudeatzen den merkantzia nagusia, eta merkantzia orokorraren barruan sartzen da, galerarik txikienetakoa duena, % 1,5ekoa. Nabarmenagoa da bigarren kategoriako beheranzko joera, automobilena, % 7,7 murriztu baita trafikoa.
Estatuko bilakaera
Estatuko Portuak erakundeak argitaratutako datuen arabera, hidrokarburoei lotutako jarduerak portuko trafiko osoa bultzatzen du, gainerako salgaien mugimenduak gutxiago hazi arren. Solteko gaiak % 3,2 hazi ziren maiatzera arte, eta edukiontzien zirkulazioa % 5,4 jaitsi zen. Salgai orokorrak, bestalde, portaera laua izan zuen – % 0,1.
Estatuan, oro har, interes orokorreko portuek 226 milioi tona mugitu zituzten 2024ko urtarriletik maiatzera, hau da, % 3,5eko igoera izan zuten aurreko urteko aldi beraren aldean. Estatuko Portuak erakundeak azaldu zuenez, bultzada hori Itsaso Gorriaren krisiaren ondorioz desbideratutako trafikoetatik dator. Izan ere, Espainiako portuetan salgaiak ugaritu egin zirela nabarmendu zen, batez ere Bilbon ez bezala, edukiontzietan eta joan-etorrietan.