Espainiako moda-merkataritza elektronikoak bere hazkunde-erritmoa berreskuratu zuen 2023an, bi urteko desazelerazioaren ondoren, Kantar aholkularitzaren eta Modaes atariaren 2024ko Espainiako online modaren txostenak ondorioztatu duenez, eta McKinsey & Companyren analisiarekin.
“2023an, online modaren pisuak maximo historiko berri bat markatzen du eta aurreko bi urteetan metatutako hazkundea laukoizten du”, salmenta guztien % 22,8ra iritsi arte, ikerketak agerian uzten duenez. Iaz ere onlineko batez besteko gastuak markak hautsi zituen, 226,6 eurotan kokatuz kontsumitzaile bakoitzeko. Duela hamarkada bat baino ez da hondarra, baina kanal digitalaren arabera, Espainia da Europako hegoaldeko merkatu nagusia, sektoreko online salmenten kuota handiena duena.
Online batez besteko gastua maximoak izan ziren 2023an, 226,6 euroraino
“Ez da sor passorik sortu online ehungintzaren merkataritzatik fisikora”, egiaztatu du Rosa Pilar Lópezek, Kantar Worldpaneleko ehungintzaren arloko zuzendariak. Ez 2022an, ez 2023an, ezta 2024an ere. Analistak azpimarratu du merkataritza elektronikoak ez duela inoiz gaindituko fisikoa. Ezta Asian ere, merkatu kuota “basatiak” dituzten herrialdeak baitaude, % 30 edo % 40. Izan ere, hazkunde hori gorabehera, denda fisikoak protagonismoa mantentzen du: kontsumitzaileen % 59,3k nahiago du saltokietara jo, batez ere balio handiagoko produktuetarako.
Enrique Dans, IE Universityko Berrikuntza irakaslea, ez da hain zorrotza. “Oso belaunaldikoa da”, onartu du. Eta egia esan, milaka urteko labekada berriak eroso sentitzen dira online erosten. Dagoeneko badira aukeratutako jantzia duen kontsumitzailea bistaratzen duten app-ak, edo neurria ondo kalkulatzeko aukera ematen dutenak, adituaren esanetan.
“Sorpassoa guztiz egingarria da”, jarraitzen du Dansek. Egia bihurtuz gero, denda fisikoa esperientziazkoa izango litzateke, jantzia sentitzeko lagin gisa. “Modaz ari gara; jendeak jo egin nahi du, probatu”, azpimarratzen du. Bere ustez, kapilaritate handiagoa eskatuko luke, hau da, denda txiki asko, inbentario gutxikoak, intsignia lokal handien ordez.
Aurrerapena, iristen bada, etorkizuna da. Oraina omnikanalitatearen hizkuntzan adierazten da, edo, nahiago bada, offline eta online munduaren arteko bizikidetzan. Badator omnikonsumitzailea, zeinarentzat denda fisikoa eta Interneten dagoena ez diren hautakorrak, baizik eta erosketa-esperientzia bereko bi pieza. Sarean informatzen naiz eta aurrez aurre erosten dut; online erosten dut eta eskaera dendan jasotzen dut; dendatik Internet bidez enkargatzen dut ez dudalako aurkitu bilatzen dudan neurria.
Inditex taldeak, batez ere Zarak, oso ondo egin du; bai IEn ikasten dena, bai arrakasta kasua. “Bere ereduak sinergiak sortzearen aldeko apustua egiten du”, deskribatzen du Dansek.