Gaur egun, telefono mugikorraren eta finkoaren (mantentzen duenaren) ordainketa taldekatuta edukitzea da ohikoena, eta deien tarifa laua edo plus bat kobratzen hasi baino minutu batzuk lehenago gehienez. Eta normalena tarifa lau horrek mugikor nazionalen zenbaki guztiak eta finko partikular guztiak barne hartzea da. Baina oraindik ere badaude tarifa lau horietan eta minutu-planetan sartzen ez diren ordainketa-zenbakiak, eta ona da zenbaki horiek ezagutzea, horietako batzuek fakturan igoera ona ekar baitezakete minutu gutxi batzuengatik.
Lehenik eta behin, adierazi behar da lehen probintzia baten edo autonomia-erkidego baten aurrizkiarekin hasten den edozein zenbaki ez dela ordaindu beharrekoa izango, hala nola 912 edo 911 zenbakiak, Madrilgo Erkidegoko telefono finkoei dagozkienak.
900 eta 800 zenbakiekin hasten bada: doan
Zenbakiaren bigarren zifra 0 bat bada eta 9 edo 8 baten ondoren badoa, aukera asko daude telefono hori ordainpekoa izateko, 900 eta 800 zenbakiekin hasten direnak izan ezik, horiek beti doan izango baitira, deia jasotzen duenak ordaintzen duelako. Hori bai, baliteke zenbakiaren jabe den enpresak autonomia-erkidego batean jarduten badu beste autonomia-erkidego batetik egindako deiak blokeatzea.
901: zati bat ordaintzen da
901 zenbakiarekin hasten den zenbaki bat markatzean, zuk deiaren zati bat ordaintzen duzu, eta linearen jabeak gainerakoa ordaintzen du; horrek tokiko dei baten antzeko kostua izatea eragiten du. Administrazio publikoaren zenbakiak izan ohi dira, eta horiei finko batetik deitzea komeni da, mugikor batetik eginez gero kostua sei aldiz baino gehiago biderkatu baitaiteke.
902: dena ordaintzen da
Zenbaki horietan deiaren kostu osoa ordaintzen duenak deitzen du. Bezeroaren arretarako zenbakiak izan ohi dira, nahiz eta 2020ko abendutik Gobernuak 901 eta 902 zenbakiak ezabatu zituen oinarrizko zerbitzuen enpresetako (argia eta gasa, esaterako) bezeroarentzako arretarako telefonoetatik, doako zenbaki bat izatera behartuta baitaude.
Baina tarifazio gehigarriko zenbaki horiek aseguru-enpresetan edo bankuetan daude oraindik, eta oso kostu handia izan dezakete. Ez hainbeste finkotik deitzen bada, baina bai mugikorretik, minutuko prezioa bostez biderkatzera iristen baita. Kontu handiz ibili behar da horrekin, gainera, ohikoak baitira itxaronaldi luzeak, hainbat pertsonari gure arazoa kontatu behar izatea sail desberdinetatik pasatzen zaizkigun bitartean, eta zenbaki horietara mugikorrarekin egindako bost minutuko dei bat 3 euro ingurukoa izan daiteke.
905: zenbateko finkoa eta garestia
Zenbateko finkoa duten deiak dira, iraupena edozein dela ere (ez da gehiegizkoa izaten), eta komunikabideetako lehiaketei, telebistei eta zundaketei dagozkie, batez ere telebistei. Errespetatu behar duten Jokabide Kode bat dute, eta horrek grabatutako lokuzio batean komunikazioak izango duen prezioaren berri ematera behartzen ditu, markatu bezain laster. Gainera, egiten duten edozein publizitatetan enpresa arduraduna eta zerbitzuaren kostua agertu beharko dira, ezin izango dute deia gehiegi luzatu eta adingabeak babestu beharko dituzte.
803, 806 eta 807: kontuz laugarren zifrarekin
Dei batean zerbitzua emateko zenbakiak dira; beraz, prezioa oso altua izaten da, eta irabaziak zerbitzua eskaintzen duen enpresaren eta telefono-konpainiaren artean banatzen dira. 803, helduentzako zerbitzuetara bideratzen da; 806, entretenimendura, jolasetara edo tarotera; eta 807, zerbitzu profesionaletara, hala nola aholkularitzara, medikuetara eta abar.
Gainerako kasuetan bezala, zenbaki horietara deitzea garestiago ateratzen da mugikorretik, eta garrantzitsua da laugarren zifrari erreparatzea, zenbat eta txikiagoa izan kostua orduan eta txikiagoa izango baita. Izan ere, zifra 6 edo handiagoa bada, prezioa garestitu egingo da, eta zure konpainiaren berri izan ondoren baimena ematen baduzu bakarrik deitu ahal izango duzu.