Ziur zure bizitzako uneren batean esperientzia txarra izan duzula establezimendu batean. Gaizki kobratu dizutelako, egoera txarrean dagoen janariren bat eman dizutelako edo langileren baten jarrera zuzena ez dela uste izan duzulako, une hauek oso aho-zapore txarra uzten digute. Hortik aurrera, bi aukera dituzu: burua makurtu eta garrantzirik ez ematea edo akordio batera iristen saiatzea. Gauzak ez badu funtzionatzen eta adinera badoa, beti jar diezaiokezu erreklamazio-orri bat establezimenduari.
Lokal batzuetan, erreklamazio-orri hori eskatze hutsa eraso gisa hartzen da, eta orduan hasten da aitzakien erretolika. Baina, ez diezazutela moztu, ez dago balio duen aitzakiarik, kontsumitzaileei ondasunak eta zerbitzuak eskaintzen dizkien establezimendu orok erreklamazio-orri hauek izan behar ditu. Erakunde publikoak dira erreklamazio-orririk ez duten establezimendu bakarrak; baina horrek ez du esan nahi kexatu ezin zarenik, beste era batera kexatu behar duzula baizik.
Autonomia-erkidegoak arduratzen dira lokal guztiei ezaugarri bereziak dituzten inprimakiak emateaz (epigrafe jakin batzuk, kolore desberdinetako kopia batzuk…), eta, amaitu bazaie, beti eska dezakete ondoko establezimenduan.
Zer gertatzen da establezimendu batek erreklamazio-orririk ez badu?
Erreklamazio-orriak izan behar dituen negozio batek (tabernak, jatetxeak, hotelak, dendak, gasolindegiak…) ez badu halakorik, 200 eta 5.000 euro bitarteko zehapen ekonomikoa jaso dezake, dagoen autonomia-erkidegoaren arabera.
Nola bete erreklamazio-orria?
Inprimaki horiek betetzea oso erraza da. Honako eremu hauek daude: erreklamatzailearen datuak, erreklamatzen zaion enpresaren edo profesionalaren datuak, gertaeraren deskribapen osoa, eskatzen dena eta erantsitako dokumentuak, hala nola faktura edo erosketa-tiketa.
Hiru orriak bete ondoren (bat arrosa koloreko hornitzailearentzat, bat berde koloreko bezeroarentzat eta beste bat zuri koloreko administratzailearentzat), lehenik eta behin erreklamatuari eman beharko diogu, eta haren erantzunaren zain egon hamar egunez. Erantzuten ez baduzu, aurrez aurre edo telematikoki aurkeztu beharko duzu dagokion KIUBean edo zure erkidegoko Kontsumo Zuzendaritza Nagusian.
Erreklamazio-orrietan ohikoak diren akatsak
Akats ohikoenetako bat ordaintzeari uko egitea da. Onena da lehenengo ordaindu eta gero orria eskatzea, horrela erosketa-froga izango duzu eta ezingo dizute salaketarik jarri ez ordaintzeagatik. Beste errore bat izaten da ale zuria (administrazioari eman behar zaiona) erreklamatuaren esku uztea; batzuetan trikimailu hori erabiltzen dute haiek ez emateko. Eta, azkenik, ez eman inoiz jatorrizko dokumentuak zure erkidegoko Kontsumo Zuzendaritza Nagusia ez den beste inori.
Askotan, nagikeriagatik, ez ditugu erreklamazio-orri hauek aurkezten, baina ikusi duzu oso erraza eta erraza dela. Horrela, kalitatea hobetzen laguntzen ari zara, ez bakarrik zuretzat, baita gainerako herritarrentzat ere.