‘Paco’, “enpanadena”, salmenta seguruaren eta marketin-lan onaren sinonimoa da, babes-ikasketarik izan gabe. Enpresen, finantzen edo bestelakoen administrazio-eskola batetik pasatzeak saltzaile hobea egiten ez zaituenaren isla bizia da. Izan ere, kaleko eskolak hori du (edo kasu honetan hondartza): esperientzia hori egunerokotasunean, elkarrizketan, pertsonekiko marruskaduran, kilometroak egitean, bultzada sutsu hori ematen duena munduko enpanada saltzailerik onena izan zaitezen, adibidez.
Francisco Orihuela Ramírez mexikarraren istorioa 2016an hasi zen, 14 urte zituenean. Acapulcoko (Mexiko) hondartzetan saltzeko zuen trebetasunagatik harrituta geratu ginen. Enpanadak saltzeko zuen talentua Latinoamerikako herrialdean eta mundu osoan hedatu ziren hainbat bideotan erregistratu zen.
Erregistroetan gehien nabarmentzen zen alderdietako bat Acapulqueko gazteak hizkuntzetan (14) eta matematiketan zuen ezagutza handia zen. Gainera, bere lengoaia eta bere amak prestatzen dituen enpanadak saltzeko arintasuna. Acapulco hondartzan turista batzuek grabatutako bideo batean, jatorri xumeko Pacok komunikatzaile izateko dohainak utzi zituen agerian.
Enpanada agindu bat?
“Prest zaudete? Pentsa ezazu, enpanaden saskia noraezean ibiliz gero, 68.400 segundo itxaron beharko nituzkeela, horiek baitira gaur eta bihar 24 ordu osatzen dutenak, zergatik ez zuten enpanada bat kontsumitu pentsatuz, garaiz eta behar bezala azken 23 aginduak eskura izan zituztenean… “, zioen ‘Paco’ k salmentari ekiteko.
Ekintzaile gazteak “kalitatezko” produktu bat ziurtatzen zuen, eta salmenta horrek merkadologo-etorkizun bat emateko ekarpena egin zezakeelako ideiarekin ere lotzen zuen; horregatik, bezeroak amore ematen zuten enpanadak erostera erortzeko.
“Premia batengatik hasi nintzen negozioan. Acapulcora joan behar izan genuen amak itsas mailan egon behar zuelako. Ez genuen inoren laguntza eonomikorik, horregatik enpanadak prestatzen hasi ginen. Hasieran bezero askok baztertu ninduten eta ez zuten hondartzan eskaintzen nuena entzuten, hori frustragarria izan zen bi hilabetez. Une horretan, bereizten ninduen estrategia bat bilatu behar izan nuen. Soziabilizé, froga eta akatsa izan zen. ‘Kaixo, ongi etorri’ esaten nien, eta elkarrizketa bat sortzen nien bezeroei, piropoekin.
Irribarreak eta jarrera onak ateak irekitzen dizkizute
eta horrek funtzionatu zidan “, kontatzen du 22 urteko ekintzaileak podcastean.
Ulertzen du
.
‘Paco’ Slim-en sareetara iritsi da
Talentu hori urruti iritsi zen, eta Telmex-eko Aliantza Estrategikoen zuzendari Elias Ayubek, Telmex Fundazioko eta Uno Noticias informazio-kanaleko zuzendari nagusiak, Carlos Slim-en enpresa mexikarrak denak, 14 urte besterik ez zituela fitxatu zuen nerabea.
‘Paco’ bertsio digitalean
Hilabete geroago, Elias Ayubek bilera bat izan zuen adingabearekin. “Nire lagun ‘Paco’ -rekin negoziatzen, geratzen gara ez dela merkataria, etorkizuneko enpresaria baizik. Ikusiko duzue zer sorpresa goxoa dugun “, esan zuen Slimen suhiak bere garaian sareetan.
Topaketaren helburua negozio digital bat ezartzea zen, non ‘Paco’ k enpanadak jatetxe ospetsu batean saldu ahal izango zituen. Ideia menuan benetan handituta agertzea zen, bezeroei saltzeko diskurtsoa emanez. Proiektua, hala ere, ezin izan zen gauzatu lege-arazoak zirela-eta, garai hartan Francisco Orihuela adingabea baitzen.
Gertaera zapuztu horretatik lau urte igaro eta gero, eta hedabideetan zein sare sozialetan ‘Paco’ desagertu ondoren, gaztea 2020an agertu zen berriro, oraingoan TikTok gunean, non salmentez, marketinaz, historiaz eta musikaz hitz egiten duen.