Hilabete batzuk zalantzatan ibili ondoren, Espainiako Gobernuak atzo iragarri zuen, Ekonomia Ministerioaren komunikatu baten bidez, Ganz-MaVag Hungariako enpresa-partzuergoaren Eskurapen Eskaintza Publikoa (OPA) Talgo trenbide-eraikitzaileari buruz betoa jartzen duela – haren bi fabriketako bat Arabako Rivabello herrian dago –, “interes estrategikoak” eta “segurtasun nazionala” babesteko. Erabaki horren atzean dago Ganz MaVag eta Vladimir Putin Errusiaren arteko lotura posibleen beldurra; izan ere, Viktor Orban Hungariako lehen ministroa da aliatu politiko eta ideologiko nagusia Europan. Ganz MaVag-ek erantzun zuen “eskura dituen lege-ekintza guztiak” hasiko dituela, bai Espainian, bai EBn, bere EEP Talgoari buruz defendatzeko.
Ministerioak azaldu zuenez, Kanpo Inbertsioen Batzordeak – ministerioen arteko organoak – egindako azterketa baten ondoren, baimenak “segurtasun nazionala eta ordena publikoa bermatzeko arriskuak ekarriko lituzkeela” erabaki zen, eta, horrez gain, “Talgo enpresa estrategikoa da, Espainiako segurtasun ekonomikorako, lurralde-kohesiorako eta industria-garapenerako funtsezko sektore baten barruan”.
Ganz MaVag-ek 2023ko azaroan iragarri zuen Talgo eskuratzeko asmoa, nahiz eta Andras Tombor enpresari hungariarraren interesa urtebete lehenagokoa zen, Pegaso Transportation Talgoko akziodun nagusiaren burtsako tituluak eskuratzeko interesa adierazi zuenean.
Hala ere, pandemian EEPei buruzko lege berria onartu ondoren, Espainiako sinadurak atzerriko enpresen esku ez erortzeko, mota horretako eskaintzen gaineko kontrola eta zaintza areagotu egin dira, eta, gainera, testuak behartzen du % 30etik gorako kontrola hartu nahi bada, % 100eko EEP bat plazaratu behar dela. Horren ondorioz, Tomborrek planak aldatu behar izan zituen, eta, horretarako, Magyar Vagon enpresak baino finantza-laguntza handiagoa behar zuen.
Laguntza hori Hungariako Gobernuaren eta atzerriko inbertsioen Corvinus funtsaren bitartez iritsi zen. EEPa 620 milioi eurokoa zen. Horrek areagotu egin zituen beldurrak Moncloan. Apirilean, Garraio ministroak, oso kritikoa Ministerioan sartu zenetik egindako operazioarekin, azpimarratu zuen OPAk arazo estrategiko bat planteatzen zuela, Talgok Europako estatu aliatuen mugikortasun militarrari dagokion teknologia duelako, Baltikoena kasu, Errusiari argi eta garbi aurre egiten dioten estatuena, eta lurralde horietan NATOk maniobrak eta entseguak egin ohi dituelako.
Talgoren etorkizuna, ordea, argituta geratzen zen hirugarren aktore bat agertu zenean, Skoda txekiarra, fusioa planteatu duena. Hala ere, Talgoko zuzendaritza ez dago pozik proposamenarekin, eta badirudi atzeratu egin dela. Gauzak horrela, hilabete honetan Garraio Ministerioko teknikariek bisita bat egin zuten Hungariako lantegietara, baina Europa Pressek jakinarazi zuenez, Jaurlaritzak zalantzak zituen faktoria horien ekoizpen-gaitasunari buruz. Hungariako taldearen iturriek “bere eskaintzaren legitimitatea defendatzeko” asmoari heldu zioten, “indarrean dauden lege-betekizun guztiak betetzen dituela” iritzita, agentzia berak jakinarazi zuenez. Estatuaren aurkako demanda potentzial hori gehitzen zaio Talgoko akziodun minoritarioek ere erabaki horren aurka jarri nahi duten errekurtsoari.