Albiste ona kontsumitzaileen poltsikorako. Erregaiek beheranzko joerari eutsi diote, eta duela bi urteko mailetara itzuli dira, horrek dakarren deribatuarekin, ez bakarrik gure ibilgailuen gasolina edo diesela hornitzeko orduan, baita elikagaien prezioan eragin zuzena izatean ere. Eta beheranzko joera hori, bederatzigarrena jarraian, Lurralde Petrolio Esportatzaileen Erakundeko herrialdeek beren ekoizpena eguneko 810.000 upeletan murriztu duten arren gertatu da.
Jaitsiera horren testuinguruak beste ikuspegi bat ere badu, eta ez da hain positiboa. Joan den ostegunean, Energiaren Nazioarteko Agentziak beherantz berrikusi zuen aurtengo petrolioaren eskari globalari buruzko aurreikuspena, hazkundearen dezelerazio nabarmena jasango baitu, eta hori, funtsean, Txinak, joan den uztailera arte lau hilabetez jarraian beheranzko kontsumoak izan baititu.
Petrolioaren merkatuari buruzko hileroko txostenean, AIEk uste du eskari global hori eguneko 900.000 upeletan handituko dela 2024an 102,99 milioira arte, duela hilabete 970.000 izango zirela kalkulatu zuenean.
2025erako proiekzioak berdin mantendu dira, 950.000 eta 103,94 milioi upel arteko progresioarekin. Batez ere, moteltze handia ikusi behar da, igoera eguneko 2,1 milioi upelekoa izan baitzen 2023an.
Dezelerazio horren bektore nagusia Txina da; izan ere, uztailean 280.000 upel gutxiago kontsumitu ziren iazko hilabete berarekin alderatuta, eta hori laugarren hilabetez jarraian gertatu da.
Eskaria gero eta urriagoa da
Kontraste nabarmena da aurreko hamabi hilabeteetako joerarekin, igoera-erritmoa eguneko milioi bat upelekoa baitzen, eta are gehiago 2023ko erritmoarekin, 1,5 milioikoa. 2024 osoari dagokionez, AIEko adituek uste dute Asiako erraldoiak egunero 180.000 upel gehiago eskatuko dituela 2023tik aurrera, bi arrazoi nagusirengatik: batetik, ekonomiaren moteltzea, eta, bestetik, ibilgailu elektrikoen leherketaren ondorioz, petrolioaren deribatuak erregai gisa martxan jartzea. Txinatik kanpo, eskaria anemikoa da mundu garatuan, eta aurten ia bi milioi upel geratuko dira pandemiaren aurretik zuen mailatik behera.
Estatu Batuetan, munduko lehen petrolio-kontsumitzailea den honetan, gasolinaren erabilerak behera egin du urteko lehen sei hilabeteetatik bostetan. Elementu horiek guztiak ikusita, uste dute munduko petrolioaren kontsumoak goia joko duela hamarkada honen amaieran.
Agian horregatik ari zaio OPEP+i merkatuaren kontrola galtzen, Lurralde Petrolio Esportatzaileen Erakundeak bere bazkideekin (eta bereziki Errusiarekin) osatzen duen kartelaren parte ez diren herrialdeen ekarpenaren progresioa eskari globalaren igoera baino handiagoa baita.
Zehazki, aurten, OPEP+ blokekoak ez diren ekoizleek eguneko 1,5 milioi upel gehiago aterako dituzte merkatura 2023an baino. Kontuan hartuta OPEP+ planari eusteko estrategiak eta borondatezko murrizketek eguneko 810.000 upel gutxiago ateratzea ekarriko dutela, kasu horretan munduko ekoizpena eguneko 660.000 upeletan 102,9 milioiko errekorrera igoko da.
Petrolio upelaren prezioaren beherakada handia gelditzeko (82 dolarretik 82 dolarrera igaro da abuztu hasieran Brenten, 70 dolarretik behera), Saudi Arabiak eta bere aliatuek iragarri dute bi hilabete atzeratzen dutela borondatezko ekoizpen murrizketen amaiera. Hozten ari den eskaera bat behatzeko denbora izateko modu bat.