Lau nafarretik batek uste du bere bankuak ez diola ematen behar duen arreta presentziala

Nafarroako lau herritarretik batek uste du bere bankuak ez diola ematen behar duen arreta presentziala. Kopuru hori % 32raino igotzen da 46 eta 65 urte bitarteko pertsonen artean, Irache Nafarroako Kontsumitzaileen Elkarteak agindutako inkesta baten arabera.

Irachek prentsa-ohar batean azaldu duenez, bereziki herri txikietako bizilagunak dira “haserre agertzen direnak, euren herrian ez dagoelako sukurtsalik” beren kontu edo banku-produktuei buruzko gaiak kontsultatu ahal izateko.

Espainiako Bankuaren datuak aipatuta, elkarteak adierazi du Nafarroako banku-bulegoen kopurua “169 jaitsi dela azken bederatzi urteetan”. “Gaur egun Nafarroan 124 udalerritan banatutako 402 banku-sukurtsal daude”, eta horrek esan nahi du “beste 148 udalerri daudela inolako banku-sukurtsalik gabe, guztizkoaren % 54”, adierazi du. Udalerri horietako askotan “adineko pertsonak bizi dira, teknologia berriekin ohituta ez daudenak, finantza-gaietan aurrez aurreko arretarik ez jasotzeko kolektibo ahulena”.

Era berean, Iratxen ohikoak dira bankuetako bezeroen kexak, haien erakundeak “egunean ordu batzuetan baino ez dielako arreta ematen eguneroko eragiketak egiteko”. “Bankutik esaten diete eragiketa horiek etxetik bertatik egin ditzaketela online, baina askotan Internet erabiltzeko ezagutzarik ez duten edo hori egitean deseroso sentitzen diren adineko pertsonak dira”, azaldu du elkarteak.

“Beste garai batzuetan bankuek kontsumitzailearen edozein zalantzari modu presentzialean erantzuten bazioten, nahiz eta txikia izan, orain aurretiko hitzordua eskatu behar da ia edozein kontsultatarako, eta ziurrenik egun batzuk itxaron behar dira arreta jasotzeko”, adierazi du.

Eredua aldatzea
Irachek nabarmendu duenez, banku-sektorean “eredua aldatzen” ari da, eta “kontsumitzaileak autonomoagoa izan behar du eragiketa asko egin ahal izateko”. “Aldaketa hori oso modu progresibo, arduratsu eta pedagogikoan gauzatu behar da”, defendatu du.

Hala, “Interneteko eta kutxazainetako hobekuntza teknologikoekin batera, beharrezko prestakuntza eman beharko litzaioke, bezeroek neurri handi batean erabili ahal izan ditzaten”. Era berean, “bitarteko horien bidez jarduteko gaitasunik ez duten eta aurrez aurreko arreta nahiago duten pertsonei zerbitzua bermatu beharko litzaieke”.

Horri dagokionez, adierazi du, elkarteak eskatutako inkesta baten arabera, bankuetako bezeroen % 45ek uste dutela horiek gertuko tratua eskaintzen dutela ( % 45), eta alderdi hori bereziki baloratzen dutela 45 urtetik gorakoen artean ( % 62) eta herri txikietako bizilagunen artean ( % 53).

Irachek gogorarazi duenez, Diputatuen Kongresuak lege-proposamen bat tramitatzen hasi zen otsailean, kutxazain automatikoen zerbitzua bermatzeko finantza-bazterketaren arriskuan dauden udalerri eta auzoetan. “Lege-proposamenak ezartzen duenez, kutxazain automatikoaren gutxieneko prestazioak honako hauek dira: eskudirua kentzea eta sartzea, ordainagiriak eta zergak ordaintzea, mugimenduak eta saldoak kontsultatzea, laburpenak lortzea eta transferentziak egitea”, azaldu du.

Bien bitartean, Irachek eskatu die legegintza-arduradunei “Nafarroan finantza arreta egokia ziurta dezatela herritar guztientzat, baina, bereziki, adinekoentzat, ahulenentzat eta biztanle gutxien dituzten eta okerrago komunikatuta dauden udalerrietako bizilagunentzat”.