Arabako Errioxako 22 ardoren, txakolinaren eta sagardoaren ordezkariek euren produktuak aurkeztu zituzten atzo, asteartea, Japonian, merkatu berriak irekitzeko asmoarekin, Eusko Jaurlaritzak jakinarazi zuenez. Amaia Barredo Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantza sailburua buru duen Tokioko euskal ordezkaritza Michelin izarra duten hainbat jatetxetako (tartean Eneko Tokio euskal lokala) profesional eta sommelier talde “hautatuarekin” eta luxuzko hainbat hotelekin bildu zen.
“Kalitate handiko ardoak ezagutzen dituztenek badakite gure marka eta jatorria bereizten. Zorionez, Japoniak ahosabai bikaina du, gurearen berdina, eta goi mailako sukaldaritza, Km0 produktuak eta Basque Wine marka preziatzen dituzte, gure herrialdean egiten dugun bezala. Barredo, lehenik eta behin, upategiek garatutako topaketa komertzial batean izan zen, eta, handik ordu batzuetara, Raul Perez Iratxeta sailburuordearekin batera, euskal ardoek nazioarteko beste merkatu batzuetan (AEBn, mexikarrean, suitzarrean edo britainiarrean, esaterako) sortzen duten “gero eta interes handiagoa” azpimarratu zuen. Japoniako profesionalen aurrean produktuak aurkeztu ondoren, Mikel Garaizabal dibulgatzaile enologikoak Arabako Errioxako ardoen eta txakolinen dastaketa zuzendu zuen, Parker eta Tim Atkinen aukeraketetan “puntuazio handia” lortu zutenak.
Euskal misio komertzialak ere bere egonaldia aprobetxatu zuen nazioarteko ekimen berri bat aurkezteko: “EDA- Drinks and Wines Campus”. Eusko Jaurlaritzak garatu du, Arabako Aldundiaren eta Basque Culinary Centerren laguntzarekin, eta “edarien eta ardoaren bidez garapen ekonomiko eta sozial jasangarria sustatzea” du helburu. Carvalho Araújok diseinatutako bi egoitza ditu, Gasteizen eta Guardian.
Astearte honetan, sailburua buru duen ordezkaritzak “Basque Wine-Japan Connection” saioan parte hartuko du. Osaka hirian izango da, Festak Yomachibori ekimenaren baitan. 35 profesionalekin batera, prentsa espezializatua, Yoshitsugu Yamamoto eta Ryusuke Nakano sukaldariak, besteak beste, Japonia-Euskadi lotura azalduko dute, eta Arabako Errioxako ardoekin, txakolinarekin eta sagardoarekin egindako euskal produktuen uztarketa dastatuko dute.
Azokaren ostean, Naruhito Japoniako enperadorearengana iritsiko dira euskal ardoak, Raul Perez Iratxeta sailburuordeak azaldu zuenez. Japonian 474.048 jatetxe eta kafetegi daude. Ostalaritza-dentsitate handiena duen estatua da, 266 pertsonako establezimendu bat baitu. “Euskadirentzat oso garrantzitsua da merkatu hori. Bi lurraldeek “milaka urteko hizkuntzak” dituztela eta “gastronomiarekiko eta kalitate handiko eta hurbileko produktuarekiko zaletasun berezia” dutela azpimarratu zuen.