Ikuskizun baten sarrera erosteko leihatila baten aurrean ilara egitea edo erreserba bat egiteko hotel batera telefonoz deitzea iraganeko kontua izaten hasi dira. Online salmentak edozein lekutatik, edozein ordutan eta etxetik mugitu gabe prezioak alderatu ahal izateko erosotasuna dakar.

Hala ere, noizbait ikusiko zenuen zure abeslari gogokoenaren kontzerturako sarrerak ordu gutxi batzuetan gora egin duela, edo prezio onean ikusi zenuen hoteleko gau horrek egun batzuk geroago askoz gehiago balio duela. Eta zeure buruari galdetuko diozu: zer dela eta prezio-aldaketa hori?

Bada, prezio dinamikoak dira, online prezioak finkatzeko estrategia bat, non produktu edo zerbitzu baten kostua denbora errealean aldatzen den hainbat faktoreren arabera. Prezio finkoetan ez bezala, prezio dinamikoak etengabe doitzen dira, eta enpresei aukera ematen zaie beren diru-sarrerak egoeraren arabera maximizatzeko.

Nork erabiltzen ditu prezio dinamikoak
Aipatu dugunez, airelineak edo hotelak dira prezio dinamiko horiek erabiltzen dituzten konpainien artean, baina gero eta gehiago dira prezioak egokitzeko modu horrekin bat egiten duten sektoreak.

Kontzertuetan, zinemako edo kiroletako sarreretan, prezioak aldatu egin daitezke ekitaldiaren ospearen edo erosten diren unearen arabera.

Garraio-plataformen kasuan, ibilbidearen kostua handitu egingo da eskari handieneko uneetan, eta online salmenta-plataformetan, prezioak egunean hainbat aldiz ere alda daitezke, erosle interesatuen kopuruaren arabera.

Prezio dinamikoek nola funtzionatzen duten
Prezio-aldaketak, batez ere merkataritza elektronikoan, programa informatikoek egindako analisi bizkorren ondorio dira gaur egun, enpresa bakoitzaren parametroak kontuan hartuta bere merkataritza-estrategian. Hona hemen horietako batzuk:

– Eskaintza eta eskaria
Eskaria handitzen denean, prezioak igo egiten dira; jaisten denean, prezioak murriztu egiten dira.

– Eguneko edo denboraldiko ordua
Prezioak aldatu egin daitezke unearen arabera; adibidez, igo egingo dira goi-denboraldian edo eskari handieneko orduetan.

– Unean uneko gertaerak
Hiri bateko ostatuaren prezioa izugarri igo daiteke ekitaldi garrantzitsuren bat izanez gero.

– Produktuaren edo zerbitzuaren erabilgarritasuna
Eskuragarritasun txikia badago, prezioak gora egiten du.

– Eskumena
Prezioak lehiakideen eskaintzei edo sustapenei erantzuteko doitzen dira.

– Erabiltzailearen profila
Enpresa batzuek bezeroaren bilaketa-historialean oinarrituta doitzen dituzte prezioak. Kasu horretan, enpresak produktuarekiko interes handiagoa erakusten dutenei prezio altuagoak jartzeko arriskua dago. Soberan kobratzen ez dizutela egiaztatzeko, alderatu prezio hori nabigatzaile guztiek duten modu ezezagunean nabigatzean eskaintzen dizuten prezioarekin.

Nola eragiten dioten kontsumitzaileari
Prezio dinamikoek kontsumitzailearentzat duten abantaila nagusia eskari txikiko uneetan erosterakoan prezio murriztuak lortzeko aukera da. Ordainetan, eskaria handia denean, prezioek gora egin dezakete eta kalte egin diezaiokete aukeratzeko malgutasun nahikorik ez duenari.

Prezioen etengabeko aldaketak bezeroarengan mesfidantza ere eragin dezake, zaila baita iragartzea noiz den erosteko unerik onena. Prezioak azkar alda daitezkeela jakiteak kontsumitzaileak presaka eta okerreko erabakiak hartzera bultza ditzake erosterakoan.

Prezioak konparatzeko plataformak erabiltzea, erosi aurretik produktuek zenbat balio duten jakitea, erosketa oldarkorrak saihestea edo prezio-alerten tresnak erabiltzea dira kontsumitzaileak prezio dinamikoen eragina arintzeko har ditzakeen neurri batzuk.

Hala, ondoriozta dezakegu prezio dinamiko horiek aukera ematen dietela enpresei etekinak maximizatzeko, prezioak eskariaren arabera denbora errealean doituz, eta horrek kontsumitzaileari mesede edo kalte egin diezaioke.

Eskari txikiko uneetan prezio baxuak lortzeko aukerak eman baditzake ere, eskaera handiko egoeretan kostua handitu dezake, eta horrek erosketa-esperientziari ziurgabetasun eta presio maila gehitzen dio.