Sunsundeguik hamar inbertitzaile baino gehiagorekin hitz egin du aste hauetan hartzekodunen konkurtsoa ez eskatzeko, baina kontaktu batek ere ez du aurrera egin.
Gainera, konpainiak beste formula batzuk bilatu ditu, hala nola partzuergoak edo inbertsio-funtsak. Hala ere, bide guztiek porrot egin dute. Horregatik, administrazio kontseiluak akziodunen ezohiko batzarra deitzea erabaki zuen astearte honetan, likidaziorik gabeko borondatezko konkurtsoaren eskaera onar zezan.
Mikel Irujo Industria eta Trantsizio Ekologiko eta Digitaleko sailburuak eman du informazio hori Legebiltzarreko batzordean, berak hala eskatuta. “Badakit administrazio-kontseiluak, egindako lan guztia eskertu nahi diodanak, inbertitzaile industrial baten bila jarraitzen duela. Nolanahi ere, Jaurlaritzak azken unera arte borrokatuko du karrozeria-lantegirako bazkide estrategiko hori lortzeko ahaleginean, ia 400 langileren enplegua ziurtatuko duena. Hori da enpresa honi babesa emateko arrazoi nagusia “, adierazi du Irujok.
Arriskua eta Volvoren kontratua
Bere azalpena egiteko, Sunsundeguiren negozio-plana birformulatu zuen KPMGren txostenean oinarritu da Irujo.
Ikerketa horrek enpresaren arriskuez ohartarazi zuen, baina Volvok Sunsundeguirekin zuen kontratua etorkizunerako eta egonkortasunerako aukera bat zela ere ohartarazi zuen, “de facto Altsasuko lantegia eraikitzaile suediar horren karrozera nagusi bihurtzen zelako”, gogorarazi du, baina azkenean operazio horrek ez zuen aurrera egin.
Ez zen eguneko bi autobusetara iritsi
Txosten horretan oinarrituta, azken bi urteetan, “Sodenak, Cofides, ICO, finantza-erakundeak edo bankuak eta Volvok Sunsundegui laguntzeko ekintzak eta erabakiak batera eta modu koordinatuan hartu dituzte”, errepikatu du Irujok.
Funtsezkoa zen Volvoren helburuak betetzeko egunero bi autobus egitea irailean, KPMGren txostenaren arabera, baina ez zen lortu. Gainera, “abuztuko geldialdiak ez zuen produkzio erritmoa berreskuratzen lagundu”, azaldu du Irujok.
Sailburuak gogorarazi duenez, ekainaren 30ean konpainia gipuzkoarraren zorra ia 49 milioikoa zen, horietatik 8,9 milioi hornitzaileei zor zizkien eta 39,9 milioi hipoteka-maileguei eta ICO, Sodena eta Fonrecek emandako lerroei zegozkien.
KPMGren azterlanaren arabera, konpainia “desegite-arrazoiaren egoeran zegoen, azken urteetako eta oraingo ekitaldiko galera metatuen ondoriozko ondare-desorekagatik, eta egoera horrek gora egin du hilero, emaitza positiborik lortzen ez badu”.
Zergatik
Azken urtean, Nafarroako Gobernuak, Sodenaren bitartez, Parlamentuko gehiengoaren babesarekin, bederatzi milioi injektatu ditu autobus plantan. Babes hori justifikatu du “enpresak eskatu zuelako, Volvok beti berretsi duelako Sunsundeguirekin duen konpromisoa, eta lantegi horren menpe daudelako zuzeneko eta zeharkako lanpostu asko”.
Gainera, azpimarratu du babes hori “eragile publikoekin eta pribatuekin koordinatuta” egin dela, “sindikatuekin elkarrizketa eginez, eta enpresaren kudeaketan aldaketak eginez”. Enpresa CEOtik ateratzea, Ignacio Murillo, eta aldaketa administrazio-kontseiluan.
UPN: “Irujo kudeaketaren arduraduna da”
Juan Luis Sanchez de Muniainek (UPN) Irujo kontseilaria jo du Sunsundeguiren kudeaketaren erantzule -tartean Sodena- eta “konpainiak izan dezakeen amaieraren erantzule”, itxiera hori aipatu gabe iradokiz.
PSN: “Ahal den guztia egin da”
Javier Lecumberrik (PSN) adierazi duenez, “denbora honetan hartzekodunen konkurtsoa saihesteko ahalegin guztiak egin dira, KPMGren txostenak eskaintzen zituen ziurtasunetan oinarrituta”.
EH Bildu: “Gerta zitekeen eta gertatu da”
Laura Aznalek (EH Bildu) adierazi duenez, “hori gerta zitekeen, eta azkenean gertatu da”, hartzekodunen konkurtsoari erreferentzia eginez. UPNri gogorarazi dio “2013an Sunsundeguik Sodenarekin zuen 44 milioiko zorra barkatu” zuela; eta enpresa horri emandako babes publikoa justifikatu du, “Sakanarentzat estrategikoa delako”.
Geroa Bai: “Apustu arriskutsua egin genuen”
Mikel Asiainek (Geroa Bai) azpimarratu duenez, “Sunsundeguiren aldeko apustu arriskutsua egin zen” Sodenaren injekzioarekin azken urtean, eta inork ez du errealitate hori ezkutatu “. Gainera, Sanchez de Muniaini aurpegiratu dio bere alderdiak bederatzi milioi horiek onartzearen alde ez bozkatzea.
PPN: “Porrotaren sentsazioa”
Maribel Garcia Malok (PPN) azpimarratu duenez, “Irujoren eta Gobernua babesten duten alderdien esku-hartzeak porrotekoak dira” hartzekodunen konkurtsoaren iragarpenaren aurrean, eta “Sunsundeguiri emandako laguntzei buruzko txosten bat eskatu diote Comptosi”.
Contigo-Zurekin: “Ez dago dena galduta, baina ia”
Miguel Garridok (Contingo-Zurekin) azpimarratu duenez, Sunsundeguin “ez dago dena galduta, baina ia”; izan ere, “aspalditik arnasketa lagundua duen enpresa da”.
Hala ere, Sodenak eman zituen bederatzi milioiak defendatu ditu, kudeatzaileak aldatzeko baldintzarekin, apirilean Ignacio Murillo CEOtik atera zenean. “Gobernuak itsasertzera iristeko ahal duen guztia egin du, eta horretan jarraituko du”, zehaztu du.
Vox: “Egun beltza eta tristea da”
Emilio Jimenezek (Vox) “triste eta beltz” tzat jo du egun hori, karrozeriaren hartzekodunen konkurtsoa iragarri delako, baina “enpresa horrek jada existitu behar ez zuela” uste du, itzulerarik gabe inbertitutako herritar guztien diruagatik. Gainera, “Gobernuak Sunsundeguiko egoera ekonomikoa eta finantzarioa kontrolatu ote duen” galdetu dio kontseilariari.
Sailburuaren erantzuna
Talde bakoitzaren hamar minutuko hitzaldien ondoren, Irujok hainbat kontu argitu ditu. Administrazio-kontseiluak enpresan jarduten jarraitzen duela zehaztu du, baina konkurtso-administratzaileak gainbegiratuta, likidaziorik gabeko borondatezko prozedura baita.
Sailburuak nabarmendu du astero izan duela harremana UGT, CCOO eta LAB sindikatuetako Industriako ordezkariekin. Ez du ELA aipatu, berak ere ordezkariak baititu batzordean.
“Volvok ez du kontratua ikusterik nahi”
Irujok argitu du ezin duela Sunsundegui eta Volvoren kontratua erakutsi, Suediako konpainiak ukatu egin baitu publiko egiteko baimena. Hala eta guztiz ere, PPNk berretsi du kontratu hori duela “Gobernua gardena izan dadin”.