Black Friday kanpainarako ehunka produkturi buruz iragartzen diren eskaintzek kontsumitzailea prezio merkeetan erosteagatik hunkitu dute aurten, eta horrek aurreikusitako batez besteko gastua eta, ondorioz, salmentak areagotuko ditu.

Hain da euforia eferbeszentea, erosketa konpultsiboaren mugan, non saltokiek aurten ere beren eskaintzak aurreratzen dituzten eta kanpaina zabalik uzten duten azaroaren 29a baino lehen: Amazonek eskaintzak argitaratzen ditu joan den ostegunetik, beste saltoki askok prezio merkeetan eskainiko dituzte produktuak gaurtik aurrera, eta batzuek azaro osoa daramate horrela.

Black Friday egutegian zabaltzen den aldi berean, fenomeno soziologikoa zer den aztertzen duten hainbat ikerketa ugaritzen dira. Honor teknologia-enpresak ziurtatu du kontsumitzaileen % 18 harrituta dagoela data horietako eskaintza kopuruarekin, eta KPMG aholkularitza-enpresak bere txostenean adierazi du % 30ek ez duela erosiko.

Hala ere, korronte kontsumista geldiezina da 9.000 helduri egindako inkesta teknologikoaren arabera: galdetutakoen % 71k onartzen du ezin diotela aurre egin eskaintza on bati, hirutik bat “hunkituta” baitago Black Fridayrekin.

Salmenta astunduak
KPMGren txostenak gaineratzen du salmentak % 18 eta % 24 artean handitzea espero dela 2023ko eskaintza-aldiarekin alderatuta, kontsumitzaileen % 70eko partaidetzarekin. Elogiak adierazi duenez, inkestatuen % 87k hurrengo Black Fridayn erosteko asmoa dute, eta beste estudio batek dio batez beste bost produktu erosiko ditugula eta iaz baino zertxobait gehiago gastatuko dugula.

Miravia plataformarako, gastua % 53 igoko da Black Fridayn eta % 142 Gabonetan. Hala ere, Idealok bere azterlanean adierazi duenez, inkestatutako 10 pertsonatik hiruk baino ez dute iaz baino diru gehiago gastatzeko asmoa data horietan.

Pertsonako batez besteko gastuaren aurreikusitako datua ere aldatu egiten da inkesta bakoitzaren arabera, KPMGren 345 eurotik (2023an baino % 21 gehiago), Miraviak aurreikusitako 150 euroetatik edo Elogiak iragarritako 206 euroetatik.

Ikerketa guztiak bat datoz Black Friday delakoa Gabonetako erosketak aurreratzeko palanka bat dela esatean. Izan ere, hamarretik zortzik ostiral beltzeko deskontuak erabiliko dituzte Gabonetako erosketak aurreratzeko, eta hamar kontsumitzailetik zazpik, berriz, hilabeteetan jarraitzen dituzten produktuak erosteko.

Produktu anitzeko plataformei dagokienez, Semrushen azterketa batek azken horien “gero eta garrantzi handiagoa” nabarmentzen du, eta Idealok ziurtatzen du ia pertsonen erdiek ( % 43) pentsatu dutela erosketak linean soilik egitea deskontu-data horretan.