Gero eta biztanle gehiago dituen eta baliabideak mugatuak dituen planeta batean, iraunkortasunaren aldeko keinu bakoitzak, txikia izanda ere, balio du. Eta hemen kontsumitzaileek asko dute emateko eta esateko. Espainian bakarrik bizi dira 49 milioi biztanle inguru 19 milioi etxe ingurutan. Asko kontsumo arduratsuaren aldeko kontzientziazioa duten herritarrak dira; pertsona horiek faktore ugari baloratzen dituzte erosteko erabakietan. Izan ere, diru-zorroa ateratzerakoan ez du prezioak bakarrik axola. Lehengaien jatorria, karbono-aztarna, produktu batek ingurumenean izan dezakeen inpaktua eta birziklatzeko aukera bezalako faktoreek lekua egin diote pixkanaka erabiltzaileen buruan.

EY aholkularitza-enpresak berriki egindako azterlan baten arabera, hamar europarretik seik horrelako informazio berdea eskatzen dute aukeraketa jakin bat egin aurretik. Baina, nola jakin zein den aukerarik onena zerekin alderatu ez dagoenean? Bezeroek produktuen bizi-zikloan ingurumen- eta gizarte-inpaktuari buruzko ahalik eta informazio gehien izan dezaten, Leroy Merlinek inpaktu horren irismena modu berritzailean ebaluatzen duen tresna aitzindari bat merkaturatu du.

Home Index da, zortzi multzotan sailkatutako 30 irizpide hartzen dituen adierazlea: lehengaiak, fabrikazioa, uraren eta energiaren kontsumoa, garraioa, balio-bizitza eta konpongarritasuna, birziklagarritasuna, etika eta pertsonen osasuna. Kategoria bakoitzean, aztertutako artikuluak – hau da, zulagailuak zulagailuekin, pinturak pinturekin eta abar – -1etik 100era bitarteko puntuazioa lortzen du. Gainera, lortu bonus bat etiketa ekologikoa badu. Puntuazio orokorra 100era zenbat eta gehiago hurbildu, orduan eta txikiagoa izango da pertsonengan eta ingurumenean izango duen eragin negatiboa, eta, ondorioz, handiagoa izango da balorazioa.

Aldagaiak aztertu ondoren, adierazleak A-tik (puntuaziorik onena duten produktuak) E-ra doan kalifikazioa ematen du, hau da, ingurumen-, industria- eta gizarte-jasangarritasuneko estandar altuenak lortzeko hobekuntza-tartea dutenak. Erabiltzaileak oso erraz eta modu bisualean eskura dezake informazio hori. Nahikoa da dendan erakusgai dagoen produktuaren barra-kodea Leroy Merlinen app-arekin eskaneatzea, haren balorazio osoa jakiteko. Gainera, web orriak datu horiek guztiak artikulu bakoitzaren prezio-blokearen azpian ematen ditu.

Sektorerako adibide bat
Ekimen honek erabiltzaileak ahalduntzen laguntzen du, aldaketaren eragile bihurtzen baitira eta horrela erosketa informatuak eta arduratsuak egin baititzakete. Proiektua aitzindaria da retail sektorean, eta ADEOrekin batera egindako bost urteko lanaren eta ikerketaren emaitza da. Bere metodologia sendoari esker, Leroy Merlinek salgai dituen artikulu guztien egoera ezagutu ahal izan du. Era berean, eskatzen duten hornitzaile bakoitzarekin etengabeko hobekuntza-plan bat diseinatzen lagundu du.

“Produktu baten ingurumen-inpaktuen % 80 diseinu-fasean zehazten dira. Hori dela eta, argi genuen Home Index errealitate bat izan zedin gure hornitzaileekin eskuz esku lan egin behar genuela “, onartu du Cristina Sánchez Leroy Merlin Españako Eragin Positiboko zuzendari exekutiboak. Horrela bakarrik egin daiteke bezeroen eta gizarte osoaren eskariari benetan erantzungo dion eskaintza bat, gero eta kontzienteago baita hori dela jarraitu beharreko bidea.

Frantziaren ondoren, Espainia da informazioaren gardentasunean urrats historikoa den eta sektorean antzeko planteamenduak inspiratuko dituen erreferente bihurtu nahi duen plan bat abian jarri den bigarren herrialdea. “Konpainia handiek aldaketaren bultzatzaile izan behar dugula uste dugu. Tresna hau beste retail enpresa batek erabiltzeko eta egokitzeko moduan garatu da “, dio Sanchezek.

Leroy Merlinek Espainiako merkatuan egiten dituen erosketen % 75 ETE nazionalei egiten dizkie. Aurrera egin ahal izateko eta bat bera ere atzean gera ez dadin, frantses jatorriko multinazionalak enpresa txiki eta ertain horiei laguntzen die prozesu osoan zehar. Helburua da beren produktuak banaka hobetzeko behar dituzten ezagutza, palankak eta tresnak eskuratzea, negozioaren tamaina edozein izanda ere. Ahalegin horri esker, konpainiak 700 hornitzaile prestatu ditu eta 140.000 erreferentzia baino gehiago ditu Home Index adierazlean sailkatuta.

Era berean, proiektua aldaketa kulturala sortzen ari da Espainian etxea egokitzeko espezializatutako kate horretako 18.000 langileentzat. Horren adibide dira iraunkortasunari buruzko prestakuntza-saioak eta Home Index, Leroy Merlinek bere langile guztiei eskaintzen diena, saltzaileei arreta berezia jarriz. Helburua da bezeroei informazio argia eta zehatza helaraztea. Azken finean, bere eskuetan dago mundua aldatzea.